Offtopic en vervelende reacties in Techniek

Ze hebben mij een jaar of 10/15 geleden de stempel dyscalculie gegeven.

Eindexamen Nederlands had ik een 9, zonder er veel moeite voor te doen.

Eindexamen wiskunde had ik een 6je, nadat ik er héél veel moeite voor had gedaan.

Als je ergens veel moeite mee hebt zegt niet dat je het niet kunt, je moet er alleen véél meer tijd in stoppen. Niks mis mee.
 
Ze hebben mij een jaar of 10/15 geleden de stempel dyscalculie gegeven.

Eindexamen Nederlands had ik een 9, zonder er veel moeite voor te doen.

Eindexamen wiskunde had ik een 6je, nadat ik er héél veel moeite voor had gedaan.

Als je ergens veel moeite mee hebt zegt niet dat je het niet kunt, je moet er alleen véél meer tijd in stoppen. Niks mis mee.

Eens.

Al is het weer niet de bedoeling om alle zwaktes in het leven op een gemiddeld niveau te moeten brengen, iets wat in de Westerse wereld wel heel gewoon lijkt. Kijk naar alle sterkte-zwakte annalyses die je overal vanaf je schooltijd moet invullen, om vervolgens een plan op te stellen hoe je deze zwaktes gaat verbeteren.

Tegelijkertijd verdienen de experts het meest van allemaal O-)
 
Eens.

Al is het weer niet de bedoeling om alle zwaktes in het leven op een gemiddeld niveau te moeten brengen, iets wat in de Westerse wereld wel heel gewoon lijkt. Kijk naar alle sterkte-zwakte annalyses die je overal vanaf je schooltijd moet invullen, om vervolgens een plan op te stellen hoe je deze zwaktes gaat verbeteren.

Tegelijkertijd verdienen de experts het meest van allemaal O-)

Klopt.

Vooraf mijn studie autotechnicus heb ik eerst een jaar werktuigbouwkunde gedaan, wat dus bijna alleen maar uit wiskunde bestaat. Wetende dat ik daar erg slecht in ben.

Eind van het jaar; ik mócht overgaan na het 2e jaar, met een gemiddelde van 5,5.... Alleen zou het dan serieus lastig gaan worden om de opleiding te gaan halen.

Ik ben er na dat jaar mee gestopt. Ik heb m'n best gedaan, maar het zat er gewoon niet in en dat heb ik geaccepteerd.

Ik pak nu nog regelmatig de rekenmachine in situaties waarbij anderen het uit hun hoofd rekenen.... So what? Als we maar op hetzelfde (juiste) antwoord uit komen toch?

Daarom zou wat mij betreft iemand die moeite heeft met spelling, ff een spellingscontrole moeten doen. We leven in 2020, er zijn genoeg apps of websites voor. Als je hulp nodig hebt, en die hulp is er, waarom zou je het dan niet gebruiken..
 
51bicnKxalL._AC_SX679_.jpg
 
Er zitten genoeg heel kundige mensen op dit forum die niet sterk zijn in taal.
Mensen die ergens tussen d/dt foutjes en bijna onleesbaar in zitten.
Voor mij voegt het niets toe om je dan als een taalnazi te gaan opstellen als het verhaal (redelijk) duidelijk is.
Ik ben dyslexties op werkwoordsvormen en dubbele woorden.

Ik heb heel snel een dt fout gemaakt, en zie dat dus niet. Lang leve spellingcontrole.

Je kunt er schijnbaar prima mee afstuderen en/of monteur zijn.
 
Een d-tje of een t-tje verkeerd schaadt de tekst niet, een alinea zonder leestekens is onleesbaar. Ergens daartussen in ligt voor iedereen een andere grens. Ook daar gaan we niet uitkomen dus.

Als leraar Nederlands ben ik op internet immuun geworden voor spellings- en grammaticafouten. Het is vaak ook luiheid van de schrijver. Je moet wel foutloos willen schijven om daar in de buurt te komen. Het is interesse die voor 90% bepaalt hoe iemand schrijft.

Je gaat mij niet wijsmaken dat sommigen hier in een uur een motorblok demonteren maar niet de 3 regels van werkwoordspelling kunnen toepassen?

Ik werdt _O-:')
Ik dus.
En ik mag bij elk werkwoord telkens opnieuw die regels gaan toepassen.

Enne, blokje ligt in 27 minuten uit elkaar ;)
 
Doet spellingscontole ook kijken naar vervoegingen?
Ik maak sowieso geen gebruik van spellingscontrole of voorspellende text, voor het gemak ga ik er vanuit dat ik mijn Nederlands aardig beheers
 
Klopt.

Vooraf mijn studie autotechnicus heb ik eerst een jaar werktuigbouwkunde gedaan, wat dus bijna alleen maar uit wiskunde bestaat. Wetende dat ik daar erg slecht in ben.

Eind van het jaar; ik mócht overgaan na het 2e jaar, met een gemiddelde van 5,5.... Alleen zou het dan serieus lastig gaan worden om de opleiding te gaan halen.

Ik ben er na dat jaar mee gestopt. Ik heb m'n best gedaan, maar het zat er gewoon niet in en dat heb ik geaccepteerd.

Ik pak nu nog regelmatig de rekenmachine in situaties waarbij anderen het uit hun hoofd rekenen.... So what? Als we maar op hetzelfde (juiste) antwoord uit komen toch?

Daarom zou wat mij betreft iemand die moeite heeft met spelling, ff een spellingscontrole moeten doen. We leven in 2020, er zijn genoeg apps of websites voor. Als je hulp nodig hebt, en die hulp is er, waarom zou je het dan niet gebruiken..
Spellingcontrole :(
 
Die t's aan het eind en fouten uit het kofschip vind ik alleszins acceptabel. Voor mezelf probeer ik het te voorkomen... En in het Haagsche Dictee had ik ook maar een paah fâhte
Of een komma voor een voegwoord, prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan