OGK of HJC helm ???

Rec

MF veteraan
14 nov 2001
1.435
6
Diepenbeek, België
Ben van plan om een nieuwe helm te kopen.
Mijn Arai begint een beetje los te zitten en maakt nogal veel geruis.
Twijfel echter tussen 2 merken, een OGK FF3 of een HJC AC-10.
Heeft hier iemand ervaring mee?
Ruisarm is wel een pluspunt voor mij.
Twee voorbeelden:
marra.jpg

pridmore.jpg
 
OGK is naar het schijnt heel goed, testers van Superbike magazine dragen ze sinds kort ook.

Weet wel niet wat die dingen kosten
 
een vriend van ons raced sinds kort met en OGK helm en die bevalt hem wel goed
Het is christiaan vd velden ss600
dus als hij er mee raced zal hij wel goed moeten zijn :+
 
Gesponserd of advertenties verkopen? en weet je niet pas of helm goed is als je ermee op het asfalt bent geland (ja ik heb een Arai getest en hij was geslaagd)
 
Ik ga altijd voor een systeemhelm. Lekker makkelijk met mijn bril. Voorkomend voordeel is dat ik mijn helm niet afdoe bij het tanken. Ik doe mijn klep omhoog en ze zien mijn smoel.

succes met je keuze.

.8 :A
 
Ik heb sinds 1 jaar een shark helm, deze ruist een stuk minder als mijn 7 jaar oude shoei.
Alleen de lak is van dusdanige kwaliteit dat de shoei helm er stukken beter uitziet.

Maar goed, kwa uiterlijk zou ik zeker voor die OGK gaan :9~ kwanta kosta ??? Hij is wel heeel mooi.
 
Voor OGK moet je even kijken op de site van wear on wheels want dat is, voorzover ik weet, de enige OGK-dealer in Nederland. Als er meer zijn laat het me dan weten, want ik wil ook graag zo'n dop. Al is het maar vanwege het uiterlijk. Mijn Dainese maakt toch ook al herrie. Een FF3 kost overigens 569 euro en een replica-uitvoering dacht 599 euro. Het blijven aardig wat centen, maar ja dan heb je wel een helm die je ( nog ) bijna niet ziet.
 
Qua ruis doet zo'n HJC AC-10 niet onder voor de Arai... Allebei niet echt stil. Ken de OGK niet, maar hoorde dat die iets stiller zijn.

Kies gewoon de helm met de beste pasvorm... Daar heb je meer profijt van dan van iets minder geluid (daar zijn dopjes voor...) Pasvorm zorgt ervoor dat de helm lekkerder zit en minder beweegt op je hoofd, dus wordt je minder snel moe... HJC houdt de pasvorm van Arai aan in de duurdere range (waar ook deze helm in valt) en voor de goedkopere soorten de pasvorm van Shoei (gehoord bij Safe én Motoport). Maar gewoon passen is dus het beste... En niet 10 seconden ophouden, maar gewoon een of twee minuten minimaal...

Aan de andere kant:
Ik kom zelf van een HJC ZF-7 (erg luidruchtig) af en dan is een Shoei Raid (toch ook niet echt fluisterstil) een verademing... Hier is zelfs zonder dopjes mee te rijden op de snelweg zonder dat je gek wordt... En da's ook wel wat waard...

Maar toch zou ik meer op pasvorm letten... En effe een proefritje maken als ze beiden even lekker zitten... Is meestal nada probleem (ook al moet je soms effe je legitimatie achterlaten).

Maar voor 599 of zoiets moet je toch ook wel een aardige Arai kunnen krijgen... Waarom niet weer een Arai, als die je gewoon lekker zitten? :)
 
Ik heb met beide merken geen ervaring, alleen nog maar met BMW en X-lite (Nolan dus)..

Maareh, die OGK ziet er echt * SUPER * uit zeg!

Tear-offs zijn voor mij eigenlijk niet zo nodig, hebben ze die dingen ook zonder racevizier maar met een normaal vizier??? Die race-vizieren zijn duur man... Tenminste, voor de X-lite wel...

Heeft OGK een website, evt via de importeur?
 
Ik heb ook een HJC ac-10 helm en die inderdaad niet stil, waarschijnlijk door de losse bekleding en de vele ventilatie openingen (die werken wel goed moet ik zeggen). Ik heb een vrij smal hoofd en de pasvorm van de ac10 was voor mij het beste.
 
Inderdaad, die OGK is wel een van de mooiste helmen... naar mijn mening dan :P

Kent iemand de helm van Jamie Wilkins (Superbike mag.)? DIE IS MOOI :}
 
Deze link gevonden:

http://www.ogkhelmet.com/wminde.html (www.ogkhelmet.com/wminde.html)

EDIT:

http://www.wearonwheels.nl/prod01.htm (www.wearonwheels.nl/prod01.htm)
 
Terug
Bovenaan Onderaan