Oh jee! Mijn Diversion lekt olie :'(

DirkieB

MF veteraan
5 nov 2005
2.735
1
Diemen
Hoi hoi slimme techniekers.

Gisteren liet ik mijn motor even staan om de ketting te smeren, liggen er plotseling allemaal oliedruppels onder! Da's natuurlijk niet goed! Ik m'n vader even roepen, wat ketting smeren is het meest technische onderhoud wat ik zelf aan een motor kan doen. Schroefjes van m'n oliedeksel ofzo aangedraait. Nou ok, 1tje kon wat vaster, precies in een hoek waar we ook olie zagen liggen.

Maar nou ligt er vanochtend weeeeer olie onder ;( Hij krijgt binnenkort klein onderhoud, maar omdat ik alleen maar zaterdags kan, kan ik pas bij mijn garage terecht op 29 juli |(

Ik heb een paar foto'tjes genomen zodat ik hoop dat iemand van jullie mij kan vertellen wat er kaput is '(

Hier een foto van het hoogste punt waar ik olie kan zien in en om ht blok:
bovenop.jpg


Volgende foto is van wat aan de zijkant/onderkant bij aftap slangtje enzo. Hangen druppeltjes aan -O-
bijnaonder.jpg


Laatste foto is van onder genomen. Ik kan er niet echt iets aan zien, alleen dat het glimt. Misschien dat experts er wel wat mee kunnen!
onderkant.jpg


Bedankt in iedergeval voor het lezen van mijn probleem :)
 
Ik zie dat de foto's suxken :)

Oh well. Het is in iedergeval en bende :9 Gaat niet echt hard ofzo, echt maar en paar druppels.

Blok schoonmaken gewoon met water zeep en een borsteltje? :?
 
Komt het niet uit de carterventilatie slang? Trek je luchtfilter eens uit je luchtfilterhuis, en kijk of daar veel olie in staat?
Mocht dat zo zijn controleer ook even je olie op benzine, misschien loopt er wel een vlotter over.
 
Ik zie dat de foto's suxken :)

Oh well. Het is in iedergeval en bende :9 Gaat niet echt hard ofzo, echt maar en paar druppels.

Blok schoonmaken gewoon met water zeep en een borsteltje? :?

Kweet niet hoeveel tijd je hebt, maar met water en zeep ben je wel ff bezig :+ Ff motorreiniger ophalen, of S100 totaalreiniger. Diesel schijnt ook wel te lukken, maar brandstoffen en warmte gaan bij mij niet samen.

Cor.
 
Kweet niet hoeveel tijd je hebt, maar met water en zeep ben je wel ff bezig :+ Ff motorreiniger ophalen, of S100 totaalreiniger. Diesel schijnt ook wel te lukken, maar brandstoffen en warmte gaan bij mij niet samen.

Cor.


OMG.. mijn Divje lekt ook een beetje olie (bij de koppakking ben ik nu achter) dus ik ging ook wel even mijn beestje olie-vrij maken Zondags... ik ben serieus van 12u middags tot 7u avonds in de weer geweest met S100 _O-

Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik halverwege besloot om de rest ook maar meteen heel erg schoon te maken. Maar goed, mijn ervaring is dus dat die rommel er zelfs met S100 niet 1,2,3 af komt! Ook niet als je het een half uur laat inwerken, bij spuit, nog een half uur inwerken en dan met veel water en een borstel er over.

Velgenreiniger schijnt nog het beste te werken (is een beetje agressief ofzo)
 
OMG.. mijn Divje lekt ook een beetje olie (bij de koppakking ben ik nu achter) dus ik ging ook wel even mijn beestje olie-vrij maken Zondags... ik ben serieus van 12u middags tot 7u avonds in de weer geweest met S100 _O-

Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat ik halverwege besloot om de rest ook maar meteen heel erg schoon te maken. Maar goed, mijn ervaring is dus dat die rommel er zelfs met S100 niet 1,2,3 af komt! Ook niet als je het een half uur laat inwerken, bij spuit, nog een half uur inwerken en dan met veel water en een borstel er over.

Velgenreiniger schijnt nog het beste te werken (is een beetje agressief ofzo)

Hmzz... tussendoor een uurtje of wat een terrasje gepakt ofzo :) Ik krijg met S100 de boel er redelijk snel af. Maar goed, er is altijd beter spul.

Cor.
 
Effe weer OT, kappen met dat schoonmaken ;)

Anyway, als ik naar je eerste foto kijk kan moet die olie er van boven op vallen, er zit daar geen pakking oid die kan lekken (kan ik niet heel duidelijk zien, maar dat is toch zo).

Nou, kijk wat er boven zit en volgens mij heb je dan de oorzaak gevonden. Aangezien er druppels op de rest van je motor hangen zal het een redelijk groot "lek" zijn. Ik gok op de carter ventilatie zoals ook eerder is vermeld.

En even zonder garantie te geven, ik heb eens door te kletsen een kleppen-deksel-seal scheef onder het deksel gehad, dat geeft een erg grote olie bende op je blok, maar ik hoefde bijna niets bij te vullen. Oftwel als je het niet zelf wilt of kunt of durft te repareren denk ik dat je nog best tot de 29ste door kunt rijden, je moet dan alleen je oliepeil goed in de gaten houden en een extra busje meenemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan