Oh oh..wordt het op korte termijn onbetaalbaar voor ons?

Eigenlijk moeten die gemeentebesturen eens bij een energiecentrale of andere grote industrie die ze echt nodig hebben gaan kijken.

De schaal waarop alles gemaakt wordt is zo gigantisch dat je je daarna ook niet meer druk maakt over een paar aggregaten.
Het is alleen zo verdomde makkelijk dat elektrischiteit geen zichtbare afmetingen heeft. De gemiddelde ambtenaar kan zich geen voorstelling maken denk ik.

Helemaal mee eens.

Het domme is dat vanwege die emissie rechten Lowlands het tegenwoordig met steeds minder manitou's moet doen. Daarvoor in de plaats komt er meer crew, van heinde en verre.
Je ruilt dus 1 vervuilende machine in voor 10 poppetjes, die in het minst gunstige geval allemaal met eigen wagen komen en ook te vreten moeten etc. Op papier klopt het.

Wat je zegt over de hoeveelheid vervuiling die een festival veroorzaakt: 90% van het afval komt van de camping. En daar is met wat goede wil best wat aan te doen (het fenomeen Glamping is niet alleen om meer centjes te verdienen, het scheelt idioot veel troep.) Ter illustratie: Lowlands levert een slordige 450 ton afval op. Klinkt veel; maar we zijn een maand aan het bouwen/show/breek en hadden de laatste keer 5 show dagen voor een slordige 60.000 mensen. 20 ton afval komt van dat bouwen/show/breek. De rest van de camping...

EDIT: als festival is er ook nog een serieuze batterij zonnepanelen in de buurt van het walibi terrein geplaatst. Krijg je te maken met leververplichtingen en kun je tijdens het feestje niet eens je eigen installatie gebruiken voor je elektrische energie. Op locatie is vaste spanning ook geen optie. Totdat ze een kerncentrale in de polder bouwen. Dat helpt ook niet lekker.
Alle aggregaten draaien wel op GTL tegenwoordig. Das al wat.
 
450 ton zijn een stuk of 10 vrachtwagens. Valt me eigenlijk nog alles mee.

Ik kom al ca 10 jaar op grote festivals, ik dacht dat onze vriendengroep alleen al een ton afval maakte _O-

Even op google maps mijn reisafstand naar Lowlands opgezocht, pleur maar een kerncentrale bij Elburg neer. Die zijn vast wel een zootje operators nodig O-)
 
Eigenlijk zou de openingspost misschien iets algemener moeten zijn. De tekorten aan energie dicht men toe als gevolg van het covidgebeuren, maar heeft nog meer verregaande gevolgen. Er zijn straks nog veel meer dingen niet meer te betalen met de voortdurende economische schade aan de vele sectoren, inclusief de stijgende inflatie. Die prijs gaan wij natuurlijk ook betalen, belastingen omhoog, verliezen op de beurs etc. Wereldwijd zijn de ontwikkelingen al voelbaar.
 
Als we eens beginnen met elke 5e pasgeboren kind te steriliseren dan zijn we binnen een paar decennia volledig uit de problemen.
Ja, de (groei van de) wereldbevolking is ons grootste probleem.
Je hoort al die klimaat-goeroes altijd van alles roepen, maar de steeds doorgroeiende wereld-bevolking daar spreken ze nooit over.
Als het aantal mensen op deze aarde met 50% vermindert, dan is ook de uitstoot 50%. Dat is geen rocket-science!
 
Zullen we eerst zorgen dat niet alleen de aggregaten op festivals getankt worden met
GTL, maar op de bouw ook? 😂
Gtl is nog veel te slecht te krijgen en veel te duur,ik kom uit Hilversum en haalde het in Uithoorn,maar daar hebben ze het niet meer.
Nu haal ik een product van tamil olie €189 de liter en in Hilversum verkrijgbaar.
Maar ik had liever gtl,maar dat is alleen behoorlijk ver uit de buurt te halen en dan vaak alleen bij een bunkerboot waar je met de auto niet bij kan komen
Ik stook het in mijn boot schoon voor milieu en het stinkt niet
 
Gtl is nog veel te slecht te krijgen en veel te duur,ik kom uit Hilversum en haalde het in Uithoorn,maar daar hebben ze het niet meer.
Nu haal ik een product van tamil olie €189 de liter en in Hilversum verkrijgbaar.
Maar ik had liever gtl,maar dat is alleen behoorlijk ver uit de buurt te halen en dan vaak alleen bij een bunkerboot waar je met de auto niet bij kan komen
Ik stook het in mijn boot schoon voor milieu en het stinkt niet
M'n ouders stoken het ook in het schip.
Loopt zuiniger, roet bijna niet en de motor loopt ook ca 2dB rustiger.
Zo rond de APK rij ik er ook mee.
 
Gtl is nog veel te slecht te krijgen en veel te duur,ik kom uit Hilversum en haalde het in Uithoorn,maar daar hebben ze het niet meer.
Nu haal ik een product van tamil olie €189 de liter en in Hilversum verkrijgbaar.
Maar ik had liever gtl,maar dat is alleen behoorlijk ver uit de buurt te halen en dan vaak alleen bij een bunkerboot waar je met de auto niet bij kan komen
Ik stook het in mijn boot schoon voor milieu en het stinkt niet

Snap ik wel. Dus dan maar de bevolking steriliseren? Mijn post was een beetje als grap bedoeld na Mikes bijdrage 😊

Mooi brandstof is het wel 👍

Edit: voor de duidelijkheid lowlands zou afgelopen (helaas gecancelde editie) op gtl draaien. Die overstap heeft de stroom leverancier 100% gemaakt. We hebben nog wat lopen kloten met wat HVO varianten. Dat zal best z’n toepassing hebben: niet bij ‘ons’. Wat een rommel 😣
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de prijs voor rijden, benzine of elektrisch, wordt afgestemd op de koopkracht. Het zal niet te duur worden omdat de economische motor dan minder hard gaat draaien. Ook niet goedkoop want dan raakt het wegennet overbelast. Met meer dan 50% belasting in de prijs kan de overheid veel sturen.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de prijs voor rijden, benzine of elektrisch, wordt afgestemd op de koopkracht. Het zal niet te duur worden omdat de economische motor dan minder hard gaat draaien. Ook niet goedkoop want dan raakt het wegennet overbelast. Met meer dan 50% belasting in de prijs kan de overheid veel sturen.
De overheid denkt alleen aan zakken vullen,onder het mom van goed voor het milieu
Als ze daar echt aan dachten was de gtl goedkoper als gewone diesel,maar gtl is ongeveer een €0,25 duurder,dus de overheid hoef je niet op te rekenen,lullen en niks doen,en dit al jaren lang
 
De overheid denkt alleen aan zakken vullen,onder het mom van goed voor het milieu
Als ze daar echt aan dachten was de gtl goedkoper als gewone diesel,maar gtl is ongeveer een €0,25 duurder,dus de overheid hoef je niet op te rekenen,lullen en niks doen,en dit al jaren lang

De overheid verdient als we veel werken en ook weer veel uitgeven denk ik. Niet als we weinig benzine en andere zaken kunnen betalen. Maar misschien wordt rijden meer voor degene die het zich kan veroorloven en blijft de hoeveelheid doorstromend geld hetzelfde, alleen verdeeld over minder mensen. Hmm. Dan kunnen de prijzen wel veel gaan stijgen. Misschien is dat ook wel een onvermijdelijk gevolg van overbevolking. Dan moet het percentage van de bevolking dat de weg op gaat omlaag, er zijn al teveel files. Alleen de gevolgen voor de mensen die het niet kunnen betalen moeten ook weer opgevangen worden. Ergens zal wel een balans berekend zijn. De overheid verdient in ieder geval niet meer als een groot deel van de bevolking arm is en weinig kan uitgeven. Het geld moet juist blijven rollen waarbij de overheid bij elke stap een percentage binnenhaalt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan