Hilco61
Honda Dylan 150 cc
ach het zal aalemaal niet zon vaart lopen we hebben nu nog steeds een stoomstrijkijzer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zeker niet. Dat maak jij er van, ik schrjf dat nergens.Je beweert vanuit je werk een autoriteit te zijn.
Eerlijk gezegd heb ik er helemaal geen behoefte aan om door jou de les gelezen te worden.Maar als er serieuze vragen gesteld worden dan ben je niet thuis.
Om eerlijk te zijn wordt het nu al minder leuk. Ik wil hier niet zoveelste e10 discussie starten maar nu is er e10, misschien milieuvriendelijker maar niet vriendelijk voor je motor. Nou dan tanken we maar ultimate 98 ook weer 2.10 de liter en ik ben benieuwd of er straks überhaupt wel ethanolvrije benzine beschikbaar is.
Het wordt allemaal duurder en er komen steeds meer regels m.b.t uitstoot. Ik ben er wel van overtuigd dat het motorrijden over 15 jaar Waarschijnlijk totaal anders is dan nu.
Dat vind jij. Waarom is e10 in het leven geroepen denk je?Eerst lezen is soms best handig...;
In deze hele discussie ben JIJ de eerste die E10/ ethanol-blabla aanhaalt.
En daar gaat het helemaal niet over hier..
Geweldig bedacht, maar ik wil die zooi niet in mijn tank hebben!Dat vind jij. Waarom is e10 in het leven geroepen denk je?
"Dit is benzine met maximaal 10 procent bio-ethanol toegevoegd, wat beter is voor het milieu omdat er voor bio-ethanol geen fossiele brandstoffen uit de grond worden gehaald"
De verbranding van bio-ethanol levert meer CO2 op dan de verbranding van benzine. Om klimaatopwarming tegen te gaan werkt bio-ethanol dus averechts.Dat vind jij. Waarom is e10 in het leven geroepen denk je?
"Dit is benzine met maximaal 10 procent bio-ethanol toegevoegd, wat beter is voor het milieu omdat er voor bio-ethanol geen fossiele brandstoffen uit de grond worden gehaald"
En meer verstoppingen, en meer verteerd rubber, en meer verroeste tanks, en meer brandstofverbruik, en .....................De verbranding van bio-ethanol levert meer CO2 op dan de verbranding van benzine.
Ik denk dat het olieverbruik de komende tijd niet erg veel minder zal worden. Men heeft het altijd over de energie-transitie van de rijkere landen naar iets 'groens'. Maar de wereld bestaat grotendeels ook uit armere landen. Die hebben helemaal geen geld, technologie of discipline om een betrouwbaar grid of zo te ontwikkelen, laat staan te onderhouden. En wat wij aan uitstoot besparen met groene energie, zullen zij uiteindelijk gewoon vermeerderen met hun natuurlijke economische groei.Het is alleen jammer dat ze wel kunnen rijden maar geen verdere middelen hebben om auto's te kopen, net als brood, groente en witte jurken. Over 50 jaar zitten ze op een meer aan zwarte drab die onverkoopbaar is.
Exact dat.Ik denk dat het olieverbruik de komende tijd niet erg veel minder zal worden. Men heeft het altijd over de energie-transitie van de rijkere landen naar iets 'groens'. Maar de wereld bestaat grotendeels ook uit armere landen. Die hebben helemaal geen geld, technologie of discipline om een betrouwbaar grid of zo te ontwikkelen, laat staan te onderhouden. En wat wij aan uitstoot besparen met groene energie, zullen zij uiteindelijk gewoon vermeerderen met hun natuurlijke economische groei.
Het enige wat op korte tot middellange termijn echt helpt is de vraag omlaag trekken. Maar ja, ga dat als politicus maar eens verkondigen...
''En vanaf nu gaat nergens de verwarming meer hoger dan 16 graden mbv slimme thermostaten''.
Hebben we het over serieuze besparingen waar niemand dood aan gaat met wat andere kleding en ondervloer keuze, maarja, niet heel populair denk ik.
''Vanaf nu is het strafbaar om op spitstijden op de snelweg met minder dan 2 personen in 1 auto te zitten, camera's nemen automatisch foto's en sturen de rekening thuis''.
Technisch goed haalbaar en mensen gaan dan wel thuiswerken of serieus op zoek naar carpool maten. Gelijk het fileprobleem opgelost, wederom wel echt Big Brother en niet heel populair.
Wil niet zeggen dat ik het er mee eens zou zijn. Maar het is blijkbaar nog niet zo nijpend dat er onpopulaire maatregelen worden genomen.
Ik ben nu al een grootverbruiker van brandstof. (50-60K/ jr)
Ik meld me aan als vrijwilliger om nog wat extra CO2 te produceren.