Ok..... ik ga het nog één keer doen (verbouw ZX7R)

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.937
43
42
Hoogezand
Bezoek site
Titel zegt genoeg denk ik.....

Wordt echt de laatste keer hoor :Y :Y

Even wat er aan vooraf ging:

Hier: Mijn ZX-7R, wijzigingen en verbouwingen

en hier: http://members.home.nl/arnoldlevinga

staat een heleboel info over mijn hobby-fiets, de ZX-7R. Heb deze nu al meerdere malen verbouwd, van World Superbike replica:



naar MotoGP 2004 replica



tot 2005 replica:



Heb er al met al toch meerdere leuke dingen dingen aan overgehouden, zoals een leuke fotoshoot ( fotosessie met zx7-aRnold (piccies) )

en 2 keer een uitstapje naar het MotoGP team ( ZXRR meets ZXRR )


Waarom dan weer een nieuwe?? Tja, had met de laatste replica nogal wat aanpassingen aan het kuipwerk gedaan (zegmaar handgemaakt :P ) en daar zaten een aantal onvolkomenheden in. De kuip was iets te laag geplaatst, waardoor ie aan de grond kwam bij de bochten. Heb dit later wel weer omhoog weten te zetten, maat moest toen wel aan de bovenkant (bij de clip-ons) van de kuip de decoupeerzaag erin zetten om het weer passend te maken... Zo zijn er nog een aantal dingetjes die ik graag wil veranderen omdat ze me niet aanstaan. Hieronder zeg maar de "doelstellingen":

1: Nieuw kuipwerk maken

Doordat het race polyester flinterdun is, is het op sommige plekken gaan scheuren nu :( . Ook zijn sommige delen voor een groot gedeelte opgebouwd uit plamuur, wat de stevigheid niet ten goede komt. Kan er voor kiezen om er polyestermatten aan de binnenkant in te leggen voor versteviging, maar denk dat het een behoorlijk gewicht wordt dan :o . Wil dus de buitenzijde gaan voorzien van een laag carbon :P . Zal het zitje als "test-object" gebruiken, wil dit niet dan houd het op. Ook de luchtinlaten zet ik hier onder, had ze eerst voor nood van regenpijp gemaakt 8-) maar zal er nu de carbonnen luchtinlaten zo pas maken dat ze in de nieuwe kuip passen.

2: Carbonnen tank en open carbonnen race-luchtfilterhuis plaatsen

Tja, titel zegt het al ;) Moet nog eea pas maken, onder andere een aansluiting op de gewone carbs voor ronde losse filters

3: Grondspeling

Op circuit helaas te vaak steps aan de grond.... Om dit op te lossen ga ik er Gilles rearsets (volledig verstelbaar) op zetten

4: Dashbord

Moet aangepast worden. Is nu te breed, wil toerenteller bovenin en km teller onderin doen nu.

5: Spiegels

Had voor de spiegels van de ZX7R gekozen, met de oorspronkelijke montage wijze. Dit leek echter niet (net 2 oortjes). Ga de spiegels nu lager op de kuip zetten (nieuwe, iets grotere spiegels). Knippers komen er weer in.

6: Uitlaat/achterbrug

M'n laars komt helaas nog wel eens tegen de uitlaatbocht. Ben nog steeds van plan om de RSV Mille achterbrug erin te zetten. Hierdoor kan ik de bocht iets meer naar onder de achterbrug verplaatsen (zit een knik in die brug) waardoor het hopelijk opgelost is.

7: Blok revisie

Tja... heb helaas ook last van de zakkende cilinderbussen -O- -O- Blok gaat uit elkaar en ga ik dan ook gelijk helemaal spuiten.


Zo genoeg te doen eerst.....
 

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.937
43
42
Hoogezand
Bezoek site
Alvast even wat nieuwe onderdeeltjes chowen ;)

De carbonnen luchtinlaten. Zal ze een stukje in moeten korten en er dan nog iets bij aan maken in een hoek om het passend te krijgen, maar daar ben ik niet zo bang voor. De stukken die nu in het zicht komen zullen alleen van de inlaten zijn :P

 

gix-addict

MF veteraan
26 dec 2003
20.452
36
34
Zal wel weer goed kmen gezien je vorige projecten :}
Veel succes en hou ons op de hoogte *D
 

Ruby

MF veteraan
21 dec 2001
1.445
0
45
ergens in het land ...
En voolopig de laatste:

(Afbeelding)

:9~ :9~ :9~
ziet er goed uit ...
deze wil ik ook graag op mijn modified z750 monteren.
waar en hoeveel heb je ervoor betaald?


mods:
- PVM 10 spoke wheels
- ariete 90° valve-stems, black
- gsxr 1300 front fork
- kawi 636 rear shock
- 636 swingarm
- braking front wave disks, 320mm
- gold zx12r 6 piston calipers
- gsxr 1300 master brake cilinder
- galfer rear wave disk
- kawi 636 gold rear brake caliper
- rvs brake lines front+rear, goodridge
- full akra system
- powercommander III
- K&N airfilter
- airbox mod
- exhaust hanger
- engine en covers painted black
- all engine bolds are replaced with rvs ones
- bars, magura
- oberon bar-end mirrors
- small kellermann blinkers, the white led polo version
- black speedo gauge plate
- front duo light
- frame sliders, kawasaki, blacked out
- solo/duo seat cover
- kawasaki windscreen

things i want to do:
- akrapovic carbon hex muffler
- zx6r carbon chain guard
- rizoma or gilles rearsets, black
- levers, beringer or pph levers with 636 brake master cylinder and clutch unit
- rizoma grips, black
- z1000 enigine covers, not sure
- belly pan ???
 

Darkness

MF veteraan
21 mrt 2004
1.284
1
42
Emmen
cool man

maar kom je wel nog eerst langs voordt je j'm uitelkaar trekt :)

wou m wel eens bezichtigen eigenlijk
 

IceKing

MF veteraan
23 feb 2004
1.702
0
31
Roosendaal
Dacht dat je zelf wat carbon spulletjes ging maken :( , wist niet dat je je kappen ging "overtrekken" met carbon? Dat overtrekken is btw ook alleen maar gewicht he :P .

Ik ben wel benieuwd. Hoop dat je weer wat moois maakt! Succes en vooral veel plezier alvast :P
 

IceKing

MF veteraan
23 feb 2004
1.702
0
31
Roosendaal
kan beter wat anders kopen.
het blijft tenslotte een zx7r waar je je geld nooit uithaalt.
Superzwaar en niet snel (vandaag met mn 600 een zx7r makkelijk dr uit gereden op zandvoort.)
Koop een zx10r van 2004 oid
Hij heeft er bloed zweet en tranen in gestoken (denk ik dan :9 ). Zou toch zonde zijn om hem "zomaar" te verkopen omdat hij wat zwaarder is en niet zo snel? Denk ook niet dat hij het voor het geld doet hoor.
 

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.937
43
42
Hoogezand
Bezoek site
kan beter wat anders kopen.
het blijft tenslotte een zx7r waar je je geld nooit uithaalt.
Superzwaar en niet snel (vandaag met mn 600 een zx7r makkelijk dr uit gereden op zandvoort.)
Koop een zx10r van 2004 oid
Had gehoopt dit niet weer tegen te hoeven komen, maar goed, dan nogmaals mijn motovatie ;)

Ten eerste: Wil geen standaard 13-in-dozijn fiets
Ten tweede: Sleutelen/aanpassen is minstens zo'n grote hobby dan het rijden zelf
Ten derde : alle hedendaagse 600/1000 machines zijn te klein, ziet er gewoon niet uit :N :N

Was overigens ook niet best als een hedendaagse 600 een 10 jaar oud model niet bij kon houden :o . Maar ach... zolang ik met de circuit dagen de R1's en CBR etjes nog achter me kan houden vind ik hey wel prima.
 

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
21.937
43
42
Hoogezand
Bezoek site
Dacht dat je zelf wat carbon spulletjes ging maken :( , wist niet dat je je kappen ging "overtrekken" met carbon? Dat overtrekken is btw ook alleen maar gewicht he :P .

Ik ben wel benieuwd. Hoop dat je weer wat moois maakt! Succes en vooral veel plezier alvast :P
Ga ook zelf wel wat maken hoor, maar het loont niet om van de kuipen een mal te maken (qua tijd en geld niet)

Zoals ik al in de beginpost schreef, het race-polyester is te dun om op straat te gebruiken. Kon of dikkere kappen nemen, of aan de binnenkant verstevigen of aan de buitenkant met carbon :P