Ok..... ik ga het nog één keer doen (verbouw ZX7R)

Nou als ze al geheim willen doen over een paar kuipen+zitje van twee jaar terug bijvoorbeeld......ik zie daar geen geheimen in hoor! Carbon is allang geen nieuwtje meer en elke fabrikant heeft zo zn eigen leveranciers en die weten allemaal wel hoe het zit......dus dat zal denk ik wel het punt niet zijn. Dat de rest liever niet wordt verkocht aan consumenten kan ik me voorstellen........alhoewel de rempompen, koppelingspomp, wielen, voorvork, remmerij, etc. ook wel voor de consument te koop is met een hele dikke portefeulle.....

En onze Arnold heeft ook al contact gehad met het motogp team, sud is het al wat makkelijker om via via aan een paar oude kuipen te komen....was ook maar een vraagje....

Er zijn zelfs "gewone mensen" die een motogp machine bezitten van 2005 of 2006.....dus geheim is anders.......

"vroeger" :P onder de Eckl vlag was er nog wel eens iets te regelen aan stickers/nummerstickers etc. Nu het een echt fabrieksteam is, is alles helaas veel strakker geregeld :s Heb wel es een beschadigde kuip ergens op een duitse site te koop zien staan, denk echter dat er weinig zo van de hand wordt gedaan. Bovendien gaan die kuipen écht niet passen :N :N heb aantal malen op een zx-rr gezeten, maar die dingen zijn nog veel smallen dan een hedendaagse 600cc, dus op de 7 gaat dat echt niet lukken :P
 
Laatst bewerkt:
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~

full


en de letters liggen erop, niet erin gefreest :P

kan (bij voldoende belangstelling :) ) meer plaatjes (wel zonder tekst) voor de zx7r leveren :Y :Y
 
** zucht **






Het begon allemaal met de mallen........

Sommige gingen gewoon goed, andere hebben het kuipwerk iets beschadigd, maar toen kwam de topkuip......


-O- -O- '(

full



drama dus.....
 
das lekker dus zo vlak voor het seizoen.... (was zo'n 3 week geleden)

Dan nog te bedenken dat de tank ook gespoten moest worden door alle bubbels als gevolg van de benzinedampen welke door het carbon heenkwamen...


Uiteindelijk wel overal mallen van kunnen maken:

full


best een hele stapel :o
 
Moet zeggen dat de eerste panelen niet echt heel bijzonder waren, maar de laatste delen die ik gemaakt heb (oa achterspatbord) zijn gewoon 100% goed en na licht opschuren meteen te gebruiken!


Tja....



Hmzzz....... ff denken.... was een weelk vóór de paasdagen. Die week met pasen zouden we met vakantie. Om alles toch nog op tijd klaar te krijgen (wil graag ook nog beetje rijden voor ik het circuit weer opga ;) ) moest er flink worden doorgewerkt :Y :Y

Nieuwe topkuip gemaakt, schuurpapier gehaald :P en gaan!


Alles eerst maar weer in de groene kikker kleuren :Y :Y

full
 
en voilá

eindelijk eens voor het seizoen (zo goed als ;) ) klaar



ohw, op gezeur of ie nou af is enzo wordt niet meer gereageerd :P

full



Moeten nog wel wat dingetjes gebeuren natuurlijk. Zit nog te wachten op de monster stickers en de nummer stickers. Rest zit wel gewoon onder de blanke lak.

 
:} ziet er knap uit hoor! kun je niet voor kawasaki een prototype voor een nieuwe zx8r wegmotor maken?
 
Ik vind de producten uit de mallen er strak uit zien, goed gedaan hoor 8-). Is wel leuk als je kan zeggen "Dat zijn nou echt MIJN kuipjes" }) . Spuitwerk ziet er (wederom :P) tiptop uit. Doe je t zelf aflakken?
 
Laatst bewerkt:
:} ziet er knap uit hoor! kun je niet voor kawasaki een prototype voor een nieuwe zx8r wegmotor maken?


:+ :+

Met deze mallen zou het wel mogelijk zijn redelijk simpel een nieuw setje te maken.... Denk toch dat het hoofdzakelijk voor eigen geberuik gaat worden hoor ;)
Naast het kuipwerk zijn er nog redelijk wat andere aanpassingen nodig om het allemaal zo te maken.
 


Thanks :P

zijn nog wat meer dingen gewijzigd, zal daar binnenkort ook ff foto's van maken ;)

Heb m'n bobines verplaatst naar achteren en een soor undertail gemaakt om het geheel mooi af te werken. Ook heb ik m'n Mychron dashbordje voorzien van een carbonnen rand en hier een dagteller ingezet. Dagtelle heeft overigens een mooie blauwe led als verlichting :Y :Y
In diezelfde rand ook gelijk ff de LED's ingebouwd voor neutraal, groot-licht en 2 voor de knippers.
De 2 ballast kastjes voor de Xenon heb ik nu wat hoger (achter de teller en achter de kuip) geplaatst om deze voldeonde bescherming te geven.
De luchtbox moet nog een beetje verder afgemaakt en gespoten worden en er moet echt nog ff goed gestudeerd worden op het zichtbare deel van de uitlaat/demper
 
Zie ik daar een stuk carbon onder t zadeltje? :9~~


ja idd ;)

gedeelte wat ik onder zitje heb gemaakt is ook van carbon. Moet nog wel afgemaakt worden, omdat ik dat overlay heb gebruikt en geen mal. Dus als alles op maat is en naar m'n zin, nog ff paar lagen epoxy erover.
 
Terug
Bovenaan Onderaan