Ok..... ik ga het nog één keer doen (verbouw ZX7R)

Ben ik best benieuwd naar ?

Pk's en gewicht ?


had het hier al eens gepost geloof ik, maar hier nog een keer:

full


dat zijn dus 200 echte kilo's, helemaal rijklaar en de tank ongeveer 75% vol, zo'n 18 liter dus. Zou er op neer komen dat het gewicht zonder benzine maar met vloeistoffen etc op 185 kg uit komt. Das best aardig voor een 12 jaar oude bike :P

Vermogen, tja.. moet nog afgesteld worden... is al wel op de bank geweest (verschillende) maar zonder airbox en juiste afstelling. Zit nu op een 146 achterwiel pk's, moet wel naar zo'n 150 komen denk ik. Koppel heb ik 1 keer laten meten, ben daar alleen niet zo zeker van. Ok, ding trekt echt als een beest, volgens de uitdraai zou ie 130Nm hebben vanaf zo'n 5000 rpm.

Naja, als ie afgesteld is (ergens eind april denk ik) zullen we het zeker weten ;)
 
had het hier al eens gepost geloof ik, maar hier nog een keer:

[afbeelding]

dat zijn dus 200 echte kilo's, helemaal rijklaar en de tank ongeveer 75% vol, zo'n 18 liter dus. Zou er op neer komen dat het gewicht zonder benzine maar met vloeistoffen etc op 185 kg uit komt. Das best aardig voor een 12 jaar oude bike :P

Vermogen, tja.. moet nog afgesteld worden... is al wel op de bank geweest (verschillende) maar zonder airbox en juiste afstelling. Zit nu op een 146 achterwiel pk's, moet wel naar zo'n 150 komen denk ik. Koppel heb ik 1 keer laten meten, ben daar alleen niet zo zeker van. Ok, ding trekt echt als een beest, volgens de uitdraai zou ie 130Nm hebben vanaf zo'n 5000 rpm.

Naja, als ie afgesteld is (ergens eind april denk ik) zullen we het zeker weten ;)


Wow! Dan is ie idd niet zwaar! Maar de bike is al "street legal"?

Vanuit gaande dat mijn bike standaard 190 kg droog weegt! zal dat dus met vloeistoffen en volle tank op een 205 kg komen en dan heb ik nog 2 cyl. minder ook!!

Tja en dat vermogen van die Kawa.. 146 pk op't achterwiel.. bij die van mij komen er 130 pk's uit 't blok! iets van 110 op't achterwiel, schat ik??

Real performance-Kawa bike, Arnold!! Super!
 
Laatst bewerkt:
had het hier al eens gepost geloof ik, maar hier nog een keer:

[afbeelding]

dat zijn dus 200 echte kilo's, helemaal rijklaar en de tank ongeveer 75% vol, zo'n 18 liter dus. Zou er op neer komen dat het gewicht zonder benzine maar met vloeistoffen etc op 185 kg uit komt. Das best aardig voor een 12 jaar oude bike :P

Vermogen, tja.. moet nog afgesteld worden... is al wel op de bank geweest (verschillende) maar zonder airbox en juiste afstelling. Zit nu op een 146 achterwiel pk's, moet wel naar zo'n 150 komen denk ik. Koppel heb ik 1 keer laten meten, ben daar alleen niet zo zeker van. Ok, ding trekt echt als een beest, volgens de uitdraai zou ie 130Nm hebben vanaf zo'n 5000 rpm.

Naja, als ie afgesteld is (ergens eind april denk ik) zullen we het zeker weten ;)

Dat is zeker niet verkeert zeg !
Ik ga eerdaags mijn gsx-r oldskool ook eens wegen.
Heb ik ook wel goede hoop voor. :Y
 
Gister en vandaag ff sessie gereden op Assen.
Waren de eerste meters voor mij dit jaar :P dus was nog beetje onwennig ;) qua vermogen enzo ben ik meer dan tevreden. Remmen ook wel, gaat super :Y :Y
Alleen wegligging moet nog wel beetje aan gebeuren :o
Wil om te beginnen eerst eens de oude zx7 achterbrug er weer in steken, en dan alles terug naar de settings waar ik goed mee overweg kon. Dan alles opmeten. Daarna de ZX10 brug er weer in, die waardes ff checken met de getallen welke bij de originele brug horen. Achterbrug van de 10 is niet alleen iets langer, maar ook het scharnierpunt van het linksysteem is anders. Denk (hoop :X :X ) dat ik daar wat antwoorden kan vinden. Gisteren was het écht ruk.... In de Bult zelfs voorwiel wat een behoorlijk zijwaartse beweging maken, wat bijna verkeerd afliep -O- -O- Ook paar maal flink verschakeld, dwz in z'n vrij voor de bocht :N :N
Na die sessie thuis paar dingetjes gewijzigd. Sessie van vandaag ging dan ook wat beter :) maar nog lang niet ideaal!

heb nog wel paar piccies (niet van circuit :) )

ZX-RR2008010.jpg

ZX-RR2008009.jpg

ZX-RR2008006.jpg

ZX-RR2008003.jpg

ZX-RR2008002.jpg

ZX-RR2008001.jpg
 
het rijgedrag verbeterd nu? na de afstellingen aan je vering zondag?

uiterlijk van de motor is helemaal subliem! hopelijk krijg je de rijeigenschappen ook helemaal naar je zin.

keep up the good work!

gr. Remco
 
het rijgedrag verbeterd nu? na de afstellingen aan je vering zondag?

uiterlijk van de motor is helemaal subliem! hopelijk krijg je de rijeigenschappen ook helemaal naar je zin.

keep up the good work!

gr. Remco


Niet echt zoals het zou moeten zijn... Maar heb uiteraard wel ff wat huiswerk gedaan. Scharnierpunt en lengte van de achterbrug van de ZX10 zijn toch redelijk anders. De schokbreker van de 10 is meende ik ook stukje korter (nu hoeft dat niet alles te zeggen omdat ik de overige punten hier zo niet na kan meten ;) ) Weet ook dat wanneer ik de dogbones en tryangle van de 10 erop zet, de motor nóg hoger komt! Probleem zit hem met name in de hoogte.....
Ik had me met het afstellen redelijk op de wielbasis gericht. Ik wou niet te veel afwijken van de originele 1435mm. Doordat de brug langer is, heb ik de achterkant hoger gezet om de wielbasis redelijk te houden. Daar kom ik nu dus maar op terug :P Opzich zou een iets langere wielbasis wat meer stabiliteit op moeten leveren maar wel ten koste van het vlotte insturen. Aan de andere kant, is ook de balhoofdhoek daar belangrijk voor.
Ik kan de achterkant op de veer en het rijwielgedeelte samen nog zo'n 15mm verlagen. Ook ga ik de voorvork iets minder verder door de kroonplaten laten zakken (van 8 naar 4mm) en dan maar eens weer kijken. Mocht het dan nog niet lukken, laat ik langere tailraisers maken om zo nog wat verder te kunnen.
 
Respect wat je allemaal hebt gemaakt en t ziet er echt goed uit, tis wel een machine denk ik die je in t echt moet zien en dat ie dan veel mooier uitkomt. Maar die demper zit echt te hoog......ziet er niet uit en dat is ook het enige puntje van kritiek die ik heb, buiten het feit dat het een Kawa blijft natuurlijk!!! :X :X

Gekheid!!

Dus alleen nog een uitlaat a la motogp en ze is af!! *O* *O*
 
tering arnold, ik let ff nieuw op, en je doet ineens weer een hele berg werk!

respect hoor, ziet er allemaal weer verschikkenlijk mooi uit! suc6 met het verdere afstellen!
 
dat ziet er echt super uit! RESPECT!(zo te zien een handige donder.... mooi hoor, zo kan je zien dat er van een relatief "oude'' motor toch een waanzinnig strakke machine kan neerzetten!)
 
:( :( :(

wou de voorwiellagers vervangen, liepen niet echt lekker meer ;) ff los dat ik me gisteren gruwelijk op m'n duim geslagen heb bij het lostikken -O- ben ik er ook achter gekomen dat de lagers stukken duurder zijn dan normaal... Normaal voorwiellagertje kost 10 a 15 euro, was nu 55 eurie kwijt.....

In m'n voorwiel zitten van die snel-wissel-bussen, deze vallen weer in het lager waardoor de binnendiameter stukken groter is dan normaal. Dit gaat weer ten kosten van de diameter van de lagers zelf enz enz waardoor het afwijkend en dus duur is :(
 
Wat is het rustig hier :Z :P


schijn bedriegt :P

Heb nog paar dingetjes lopen....

- verstelbare nokkenastandwielen gemonteerd
- andere radiateur nog plaatsen
- heb een air/fuel meter erop gezet, moest alleen dashbord ff opnieuw maken etc ;)
- olie temp sensor in blok geplaats
- ontstekingstijdstip og uitzoeken/uitmeten
- nieuwe kabelboom aan het maken met fatsoenlijke connectoren :Y :Y
- hopen dat probleem met spanner nu opgelost is :X :X heb interne ketting en spanners inmiddels vervangen :Y :Y
- ook gelijk nokkenasketting maar vervangen omdat tandwielen ook vervangen zijn
- bout van m'n stander is dol :( deze moet dus uitgeboord worden -O- -O-
- en vast nog wel wat meer 8-)
 
ohw ja ;)

voor de circuitdag van afgelopen mei de vering ff laten servicen. Heb gelijk hydraulische stop uit de voorvork gehaald, hele vooruitgang *O* *O*

crt1.jpg

08AF8214-012.jpg

crt2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan