okay thanks, ik heb je toegevoegd!
btw... rustig aan met je blok he haha
zou goed zuur zijn als t nu foutgaat...
Inderdaad rustig aan met het blok , ik volg ook al lang je topic (wordt er gewoon stil van). Knap werk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
okay thanks, ik heb je toegevoegd!
btw... rustig aan met je blok he haha
zou goed zuur zijn als t nu foutgaat...
okay thanks, ik heb je toegevoegd!
btw... rustig aan met je blok he haha
zou goed zuur zijn als t nu foutgaat...
Eindelijk beetje opgeschoten vandaag!
Jan Smit belde in de middag al dat ie het klaar had dus gelijk maar even gehaald
Hieronder een "sfeerimpressie" :p
Onderdelen
Ook gelijk maar geruild past beter bij de stickers straks
Ben begonnen met het opmeten van de lagers. Maak gebruik van Plasticage. Je legt een stripje op je krukas, zet de drijfstang op juiste sterkte vast, haalt het weer los en aan de uitzetting van het stripje kun je zien of je de juiste maat lager hebt:
als overal de juiste maat lagers inzitten, kan de handel in elkaar. Voor het opmeten kun je gewoon de oude bouten en moeren gebruiken, bij monteren nieuwe gebruiken
afbeeldingdrijfstangen op moment vastzetten
vervolgens moeten ze nog 120 graden verder gedraaid worden (makkelijk af te meten aan de zeskant moer )
Toen het lastige gedeelte..... de Wiseco onderdeln zijn allemaal een beetje strakker dan wat het was. De pistonpenclips waren goed voor een half uur worstelen
Toen de cilinderrij erover..... even wurgen, maar zit er gelukkig op
Heb uiteraard van tevoren de boel even opnieuw uitgeliterd. Heb nu 0,78mm aan voetpakking ipv de 1mm. Zou goed moeten zijn nu! Voor de zekerheid als morgen de kop erop zit, nog even een kamer nameten
Ziet er goed uit. Waar heb je die plastigauge gehaald btw? En heb je toevallig nog de oude lagerschalen bewaard?
Ik heb er nog een paar nodig om mijn eigen krukas op te meten
Daninja en ik zijn ook lang bezig geweest op de zuigers in de cilinderrij te krijgen. wij hebben het met 2en gedaan toen. was wel gezellig
maar goed dat je klompen weer terecht zijn,
goed te horen dat de boel weer loopt
wat voor een shock komt er op die van de 04 05 ZX10R sucks
Laatse keer bij Ritzen op de bank 140Pk. en 109Nm koppel.
Moet wel bij aangetekend worden dat de luchttoevoer niet optimaal is. Vandaar de flatslides wens, met open filters erop.
Dat valt me eerlijk gezegd wat tegen. Ik had met mijn "standaard" ZX7R blokje 128.7 peekaas. Weliswaar met een bulk koppel minder, 85,7nm, maar toch. En dat slechts met een Full Akra systeem, K&N, 2 graden continue vervroeger, en het fenomenale afstelwerk icm door Paul zelf gefrabriceerde gasbuizen. Okay, op straat en als ze koud was viel er nagenoeg niet mee te rijden maar op het circuit vrat de "oude dame" toch diverse jongere 9-ens op!
Zoals gezegd, met het oplossen van de luchtoevoer is er nog wat te winnen. Airbox van een ZXR750J is te klein voor de 950CC.
Hallo ArnolD welke drukbox ga je monteren?,Ben zelf ook wel geinterreseerd in een andere airbox voor mijn M.Omdat de originele erg lastig is te verwijderen en omdat ik dan wat beter mijn flatslides krijg afgesteld.
Volgens LKM in duitsland zijn er carbon airboxen te verkrijgen ,maar ik kan ze niet vinden.
Alvast bedankt gr Theo
En waar heb je die vandaan dan ArnolD
gr Theo
Sebimoto
Trouwens een ander probleem (denk ik )
Zijn 2 dingen die niet helemaal met elkaar matchen.... De motor loopt en start geweldig makkelijk en goed. Heb alleen vanavond de compressiemeter erop gehad en daar werd ik niet zo vrolijk van
Is de kop niet gevlakt?
Kan dit komen dat de cilinders geboord/gehoond zijn? Zal nog wel beetje in moeten lopen enzo, maar gaat de compressie daar ook van omhoog?
ik mag er zeker wel vanuit gaan dat je de compressie met een warm blok hebt gemeten, of dat je een beetje olie in de cilinders hebt gedaan voor de meting?
ehm... nee... maar dat had ik de vorige keer ook niet eigenlijk.... Heb iig ff met Jan Smit gebeld, volgens hem was het heel normaal en zou het na een paar 100km over zijn
Laat het eerst maar zo, even kijken wat de testbank zegt dan kijk ik wel verder
ik weet het ook niet zeker hoor, dacht alleen dat compressiemeting zo moest ivm drukverlies bij een koude motor omdat niet alles is uitgezet? Ach, Jan (jos?) Smit zal het wel het beste weten.
O hij ga binnenkort al testbanken. Gaat weer de goede kant op met jou en je motor! Leuk om te horenehm... nee... maar dat had ik de vorige keer ook niet eigenlijk.... Heb iig ff met Jan Smit gebeld, volgens hem was het heel normaal en zou het na een paar 100km over zijn
Laat het eerst maar zo, even kijken wat de testbank zegt dan kijk ik wel verder