Ok..... ik ga het nog één keer doen (verbouw ZX7R)

okay thanks, ik heb je toegevoegd!
btw... rustig aan met je blok he haha
zou goed zuur zijn als t nu foutgaat...


haha tja zeker eers even de druk goed in de gaten houden..... bij de Wiseco kit staat alleen dat je niet rustig in mag rijden :o 8-)

Beste methode zou eerst warm draaien, dan helemaal alles af laten koelen, vervolgens weer warmdraaien, dan gelijk km of 20 rustig rijden. Daarna zou het vol belasting moeten kunnen draaien! :?
 
Eindelijk beetje opgeschoten vandaag!

Jan Smit belde in de middag al dat ie het klaar had :} :} :} dus gelijk maar even gehaald ;)

Hieronder een "sfeerimpressie" :p

Onderdelen

Ook gelijk maar geruild :P past beter bij de stickers straks ;)

Ben begonnen met het opmeten van de lagers. Maak gebruik van Plasticage. Je legt een stripje op je krukas, zet de drijfstang op juiste sterkte vast, haalt het weer los en aan de uitzetting van het stripje kun je zien of je de juiste maat lager hebt:

als overal de juiste maat lagers inzitten, kan de handel in elkaar. Voor het opmeten kun je gewoon de oude bouten en moeren gebruiken, bij monteren nieuwe gebruiken :Y :Y

afbeeldingdrijfstangen op moment vastzetten

vervolgens moeten ze nog 120 graden verder gedraaid worden (makkelijk af te meten aan de zeskant moer ;) )

Toen het lastige gedeelte..... de Wiseco onderdeln zijn allemaal een beetje strakker dan wat het was. De pistonpenclips waren goed voor een half uur worstelen :P

Toen de cilinderrij erover..... even wurgen, maar zit er gelukkig op ;)

Heb uiteraard van tevoren de boel even opnieuw uitgeliterd. Heb nu 0,78mm aan voetpakking ipv de 1mm. Zou goed moeten zijn nu! Voor de zekerheid als morgen de kop erop zit, nog even een kamer nameten :Y :Y

Ziet er goed uit. Waar heb je die plastigauge gehaald btw? En heb je toevallig nog de oude lagerschalen bewaard?

Ik heb er nog een paar nodig om mijn eigen krukas op te meten 8-)

Daninja en ik zijn ook lang bezig geweest op de zuigers in de cilinderrij te krijgen. wij hebben het met 2en gedaan toen. was wel gezellig
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Waar heb je die plastigauge gehaald btw? En heb je toevallig nog de oude lagerschalen bewaard?

Ik heb er nog een paar nodig om mijn eigen krukas op te meten 8-)

Daninja en ik zijn ook lang bezig geweest op de zuigers in de cilinderrij te krijgen. wij hebben het met 2en gedaan toen. was wel gezellig

bij een tuning bedrijf (jr tuning) hier in de buurt. Heb op het laatst ook hulptroepen geroepen (of eigenlijk kwam ze zelf :P , zal mijn gevleo en getier wel niet meer aan hebben kunnen horen _O- _O- )


Maar goed.....

Blok eronder vandaag :Y :Y redelijk op tijd begonnen, maar gaat toch altijd meer werk inzitten dan je lief is ;) Eerst olie gevuld, rond draaien om te zien of de olie bovenin komt en dat er een beetje druk opgebouwd wordt. Daar geen problemen mee *O* *O* Vervolgens uitlaat eronder en koelsysteem monteren/afvullen. Ook hier geen problemen *O* *O* (zal toch niet zo zijn dat alles goed is dacht ik nog bij mezelf :o )

Als laatste de carbs en ontsteking erop, en het kleine tankje voor benzine er even aangehangen.

Starten....


Vroem vroem :P geen problemen dus! lekker warm laten draaien, checken op lekkage, niets :? :?

In de tussentijd alle meuk opgeruimd en kuipwerk etc gemonteerd. Was er helemaal klaar voor! Pak aan, helm op en op naar tankstation (tank was zo goed als leeg)

Ik tanken, klaar om een lekker stuk te rijden (ws zowaar zonnig hier :P )

Nog geen KILOMTER VERDER prut prut pruttel dood :( -O- :( -O- :( -O- Eerste gedachte was een benzine probleem, maar zo te ruiken kreeg ie dat wel. Met veel pijn en moeite gestart, bleef met moeite lopen -O- -O- OHW MY GOD!! had echt behoorlijk wat lood in m'n schoenen toen ik thuis de tank etc er maar weer af ging halen.

Bougies eruit, kijken, was 1 cilinder echt helemaal vol met benzine -O- -O- . Ok, schoongebrand, bougies weer getest vonken allemaal, dus zaakje er maar weer in. Echt niet 1 keer even aanlsaan ofzo he!!!!!!! Nu heb ik al eens eerder een probleem gehad zoals dit ( :X :X ) en zou toch niet zo zijn dat verbrandingsruimte weer te klein is..... Paar keer los gehaald, schoon gemaakt, er weer in, starten niets.

Had het echt helemaal gehad B| B| B| heb de hele teringzooi aan de kant geschopt, was zo flauw en opgefokt dat ik m'n klompen ook maar een zwaai heb gegeven van m'n voeten af (Monique heeft ze paar huizen verder achter in de tuin weer opgehaald geloof ik :X :+ :X )

Maar goed... Ik pissed of, goed pissed of B| :( B| :(

Motor maar even tijdje laten staan....

Tijdje later naar de motor gegaan, we hebben er even goed over gehad en uitgepraat. Heb de bougies er weer in gedaan, op de startknop geduwd en ding liep weer gewoon :? :P -O- *O* (I'm the motorcycle whisperer dacht ik ff _O- _O- _O- )

Helm op, handschoenen aan en gereden... geen centje pijn, loopt eigenlijk best goed! Voorwiel komt weer lekker los :P denk alleen dat er wel eea aan de carburatie nog afgesteld moet worden ;) maar dat komt wel. Hopenlijk de komende weken paar honderd kilometer (wel in de buurt blijven hier :X :X eerst zien dan geloven dat alles goed is/blijft :+ ) rijden om de betrouwbaarheid te testen, dan kijk ik even naar de afstelling etc.


pfffff...... wat een dag/weekend -O- ben wel blij dat het toch zo afgelopen is, al heeft het me wel weer minstens 5 jaar van m'n leven gekost :P _O- _O-
 
maar goed dat je klompen weer terecht zijn,


goed te horen dat de boel weer loopt
 
maar goed dat je klompen weer terecht zijn,


goed te horen dat de boel weer loopt

idd! Blijft wel eerst onder streng toezicht natuurlijk :P Hou de oliedruk scherp in de gaten, als mag ik hopen dat ik nu alle ellende wel gehad heb. Kan nu eindelijk beetje beginnen met rijwielgedeelte af te stellen (ZX10 achterbrug). Vraagt ook nog wel om beetje uitzoekwerk ;)
 
Hij rijdt! *O* *O*

Lees deze martelgang nu al een hele poos mee. Echt helemaal top dat je 't volgehouden hebt!! :} :}

Nu hopen dat ie blijft lopen :X
Succes er verder weer mee!
 
Laatse keer bij Ritzen op de bank 140Pk. en 109Nm koppel.

Moet wel bij aangetekend worden dat de luchttoevoer niet optimaal is. Vandaar de flatslides wens, met open filters erop.

Dat valt me eerlijk gezegd wat tegen. Ik had met mijn "standaard" ZX7R blokje 128.7 peekaas. Weliswaar met een bulk koppel minder, 85,7nm, maar toch. En dat slechts met een Full Akra systeem, K&N, 2 graden continue vervroeger, en het fenomenale afstelwerk icm door Paul zelf gefrabriceerde gasbuizen. Okay, op straat en als ze koud was viel er nagenoeg niet mee te rijden maar op het circuit vrat de "oude dame" toch diverse jongere 9-ens op! :)
 
Dat valt me eerlijk gezegd wat tegen. Ik had met mijn "standaard" ZX7R blokje 128.7 peekaas. Weliswaar met een bulk koppel minder, 85,7nm, maar toch. En dat slechts met een Full Akra systeem, K&N, 2 graden continue vervroeger, en het fenomenale afstelwerk icm door Paul zelf gefrabriceerde gasbuizen. Okay, op straat en als ze koud was viel er nagenoeg niet mee te rijden maar op het circuit vrat de "oude dame" toch diverse jongere 9-ens op! :)

Zoals gezegd, met het oplossen van de luchtoevoer is er nog wat te winnen. Airbox van een ZXR750J is te klein voor de 950CC.
 

Hallo ArnolD welke drukbox ga je monteren?,Ben zelf ook wel geinterreseerd in een andere airbox voor mijn M.Omdat de originele erg lastig is te verwijderen en omdat ik dan wat beter mijn flatslides krijg afgesteld.
Volgens LKM in duitsland zijn er carbon airboxen te verkrijgen ,maar ik kan ze niet vinden.


Alvast bedankt gr Theo
 
Hallo ArnolD welke drukbox ga je monteren?,Ben zelf ook wel geinterreseerd in een andere airbox voor mijn M.Omdat de originele erg lastig is te verwijderen en omdat ik dan wat beter mijn flatslides krijg afgesteld.
Volgens LKM in duitsland zijn er carbon airboxen te verkrijgen ,maar ik kan ze niet vinden.


Alvast bedankt gr Theo


deze

full


enige nadeel is dat ik hem eerst heleemaal pas had gemaakt voor de gewone carbs. Nu passen de flatslides niet meer :N :N Denk dat ik maar een nieuwe neem :Y :Y
 
En waar heb je die vandaan dan ArnolD

gr Theo


Sebimoto :Y :Y



Trouwens een ander probleem (denk ik :( )

Zijn 2 dingen die niet helemaal met elkaar matchen.... De motor loopt en start geweldig makkelijk en goed. Heb alleen vanavond de compressiemeter erop gehad en daar werd ik niet zo vrolijk van :N :N

Kan dit komen dat de cilinders geboord/gehoond zijn? Zal nog wel beetje in moeten lopen enzo, maar gaat de compressie daar ook van omhoog?
 
Sebimoto :Y :Y



Trouwens een ander probleem (denk ik :( )

Zijn 2 dingen die niet helemaal met elkaar matchen.... De motor loopt en start geweldig makkelijk en goed. Heb alleen vanavond de compressiemeter erop gehad en daar werd ik niet zo vrolijk van :N :N

Is de kop niet gevlakt?


Kan dit komen dat de cilinders geboord/gehoond zijn? Zal nog wel beetje in moeten lopen enzo, maar gaat de compressie daar ook van omhoog?
 


heb alles net nog ff weer nagerekend enzo..... deze lage compressie kan niet komen van een voetpakking teveel... Kop is idd gevlakt ja.

Bij de originele kop en pakkingen etc, zou de compressie 13 moeten zijn. Mijn kop en cilinderrij zijn in totaal 0,7mm gevlakt (samen) Door 2 extra voetpakkingen te monteren, zou dit weer 0,52mm goedmaken, wat in zou moeten houden dat de compressie iets meer dan 13 zou moeten zijn. Ook na uitliteren (terwijl alles in elkaar zat) kwam er zo'n 19cc uit, zou goed moeten zijn dus!

Heeft een andere oorzaak.... Ga morgen even met Jan Smit bellen, kijken wat die ervan zegt. Zou een probleem kunnen zijn met de zuigerveren, maar dan zouden bijna alle veren met de opening bovenelkaar zitten (sluit niks uit natuurlijk :P ) Anders is het een probleem met de kleppen/kop denk ik zo
 
ik mag er zeker wel vanuit gaan dat je de compressie met een warm blok hebt gemeten, of dat je een beetje olie in de cilinders hebt gedaan voor de meting?
 
ik mag er zeker wel vanuit gaan dat je de compressie met een warm blok hebt gemeten, of dat je een beetje olie in de cilinders hebt gedaan voor de meting?


ehm... nee... maar dat had ik de vorige keer ook niet eigenlijk.... Heb iig ff met Jan Smit gebeld, volgens hem was het heel normaal en zou het na een paar 100km over zijn ;)

Laat het eerst maar zo, even kijken wat de testbank zegt dan kijk ik wel verder 8-)
 
Hoi ArnolD

Zou inderdaad na een paar 100 km over moeten zijn.
Ik heb meerdere autoblokken opgeknapt en bij twee ervan duurder het ook wat langer voordat de compressie goed was.
Ga gelijk bij Sebimoto kijken bedankt voor de tip.

gr Theo
 
ehm... nee... maar dat had ik de vorige keer ook niet eigenlijk.... Heb iig ff met Jan Smit gebeld, volgens hem was het heel normaal en zou het na een paar 100km over zijn ;)

Laat het eerst maar zo, even kijken wat de testbank zegt dan kijk ik wel verder 8-)

ik weet het ook niet zeker hoor, dacht alleen dat compressiemeting zo moest ivm drukverlies bij een koude motor omdat niet alles is uitgezet? Ach, Jan (jos?) Smit zal het wel het beste weten.
 
ik weet het ook niet zeker hoor, dacht alleen dat compressiemeting zo moest ivm drukverlies bij een koude motor omdat niet alles is uitgezet? Ach, Jan (jos?) Smit zal het wel het beste weten.

Belangrijkste is dat ie gewoon goed start en loopt! Volgens boekje zou het met handwarme motor moeten, maar ik vertrouw eerst helemaal op wat Jan me verteld heeft, was vheel normaal. Ook verschil in compressie was gewoon, de ene gaat wat sneller dan de andere ;)
 
ehm... nee... maar dat had ik de vorige keer ook niet eigenlijk.... Heb iig ff met Jan Smit gebeld, volgens hem was het heel normaal en zou het na een paar 100km over zijn ;)

Laat het eerst maar zo, even kijken wat de testbank zegt dan kijk ik wel verder 8-)
O hij ga binnenkort al testbanken. Gaat weer de goede kant op met jou en je motor! Leuk om te horen
 
Terug
Bovenaan Onderaan