Ok mensen even dit over richting aangeven

Sommige mensen, voornamelijk op supersports denken echt wel dat ze goden zijn.
Wat voor stunts die soms uithalen in het verkeer... maar dat heb je natuurlijk ook met automobilisten.

Chopperrijders denken ook dat ze goden zijn, ze vinden het volk op supersports, allroads en offraods te min en groeten daarom meestal niet :o

daar was ik na 300km op de motor al achter. ik heel blij naar iedereen zwaaien...en ik wordt gewoon genegeerd..
maja..leekje in de motorwereld ofzo O-)
 
Sommige mensen, voornamelijk op supersports denken echt wel dat ze goden zijn.
Wat voor stunts die soms uithalen in het verkeer... maar dat heb je natuurlijk ook met automobilisten.

Chopperrijders denken ook dat ze goden zijn, ze vinden het volk op supersports, allroads en offraods te min en groeten daarom meestal niet :o

Dan ben ik weer een uitzondering zeker :? Ik groet de hele wereld op de motor,ik kick op elke bike van brik tot megasupersport :} en jah :Z d,r ken er maar een de beste wezen en dat ben jij ongetwijfeld O-)
 
En zo is het dan toch weer een zwaaitopic geworden :? :P
 
kheb geen knippers op de FZR zitten dus ik geef nooooooit richting aan,
maar om dat goed te maken schakel ik altijd de knippers aan als ik met de auto van richting verander.
 
d,r ken er maar een de beste wezen en dat ben jij ongetwijfeld O-)

Jij hebt 'm door :] :P
Nah groeten is leuk, maar het moet wel kunnen.. kan nie altijd he als je ff op moet letten soms.

Maar het moet idd geen zwaaitopic worden, we moeten bij de knippers blijven.
Ik gebruik m'n knippers niet als er geen mensen voor of achter me zitten O-)
 
Goden is wel wat overdreven,maar mijn ervaring met motoren in het verkeer is toch heel wat beter als met de meeste auto s. Motoren zijn toch bewuster met rijden bezig omdat het vaak hobby is,het bewust zijn van hun kwetsbaarheid. En de motorrijders over het algemeen minder stress hebben als de gemiddelde autopiloot van tegenwoordig.

Dat denk ik ook, echter lees ik vaak van: "@()#$@)#$ K*T koekblik gaat zomaar naar rechts etc. etc."

En drie onderwerpen verderop lees ik van diezelfde persoon: "Ja die heb ik met 230KM/u ingehaald waar je 80 mocht etc. etc."

Wat me opvalt is dat veel mensen die hier vaak zeiken geen reden hebben om te zijken omdat ze zelf geen steek beter zijn op hun CBR/YZF/GSX (meestal zijn het racers).
 
Ja, ik ken het TS. Ik erger mezelf er ook weleens (teveel) aan. Maarja, ik denk dan bij mezelf; ze moeten het zelf maar weten. De gemmiddelde nederlander is af en toe niet zo goed in het verkeer. En we lopen elkaar alleen maar op te hitsen.
 
Kom ook motorrijders tegen die geen richting aangeven in vergelijkbare situatie's.

Ook beboeten :?

Nee, op zo'n moment moet je boeven gaan vangen

:+

Goh geef mij dan ook maar een boete van 1000 euro omdat bij de auto van zaak de knipperlichten elke keer doorbranden en ik ze dus niet kan gebruiken. Ik zou dus wel willen, maar kan niet, mede doordat de garage nog steeds de boel niet goed kan repareren. Goed het is irritant als mensen ze niet gebruiken terwijl ze het wel doen...
Volgens mij is die 1000 Euro dan nog best acceptabel want rijden met een onklare auto is niet toegestaan. Volgens mij heb jij minstens 2 praktijkexamens gedaan waarbij jouw examinator braaf met jou de staat van je verlichting en richtingaanwijzers controleerde, pak 'em beet zo tussen de ogentest en het wegrijden in.
ALs je weet dat je richtingaanwijzers het niet doen, mag je dan uberhaupt gaan rijden met zo'n auto :?
En jij als volleerd diender plaatst daar een vraagteken achter? B|

;)
Maar ze mogen van mij wel boetes op het niet gebruiken van knipperlichten doen. Maar ook als je ze idd aan laat. Maargoed, als de politie daar boetes aan wil uitdelen, moeten ze eerst eens leren dat ze zelf ook niet mogen bumperkleven als ze ergens graag langs willen.

Wel eerst even aan iedereen, inclusief de dienders zelf goed uitleggen wanneer wel en niet, anders moet er weer een mf-er aan te pas komen voor de nodige jurisprudentie en zo.
 
Laatst bewerkt:
Kom ook motorrijders tegen die geen richting aangeven in vergelijkbare situatie's.

Ook beboeten :?

hoe bedoel je OOK beboeten? ik denk niet dat er buiten snelheid zoveel beboet wordt, want om deze overtredingen vast te stellen moet er GEWERKT worden door de politie: de vaststeller moet zich IN het verkeer bevinden en niet (in BE) langs de kant staan flitsen

Het brengt (voor de staatskas) natuurlijk véél meer op om automatisch fotootjes te nemen van personen die 1(0)(0) KM te snel rijden en geen mens in gevaar brengen, dan een klojo op de bon te zetten die zonder richting aan te geven van rijstrook verandert, waarmee hij/zij onmiddellijk (op een afstand van nog geen 5 meter) een levensgevaarlijke situatie creëert.

jullie (flikken) zitten allemaal te l*llen over snelheid en remafstand, wel zorg er dan voor dat jullie de personen die MIJN beschikbare remweg afnemen door (onaangekondigd) van rijstrook te wisselen of mij af te snijden op de bon te zetten, DIE personen maken een manoeuver, en je maakt geen manoeuvers zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen. (ook al rijdt die ander misschien 20 tot 50KM te hard. Gelijk wel manoeuver moet uitgevoerd worden zonder hinder te veroorzaken voor de medeweggebruikers, ben je niet zeker, dan wacht je maar tot alle voertuigen je gepasseerd zijn.
 
Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik zelf met de auto ben.

Op de motor gewoon wat verder vooruit kijken waar t gaatje in de stroom auto's valt, je snelheid daarop regelen en ik glibber zo in de stroom mee de rotonde over.....met de motor stilstaan bij rotonde is eigenlijk niet nodig ;)
 
Dat denk ik ook, echter lees ik vaak van: "@()#$@)#$ K*T koekblik gaat zomaar naar rechts etc. etc."

En drie onderwerpen verderop lees ik van diezelfde persoon: "Ja die heb ik met 230KM/u ingehaald waar je 80 mocht etc. etc."

Wat me opvalt is dat veel mensen die hier vaak zeiken geen reden hebben om te zijken omdat ze zelf geen steek beter zijn op hun CBR/YZF/GSX (meestal zijn het racers).
[/quote]
Ach ja zo gaat het vaak, de pot verwijt de ketel.

Enneh Baksteen...wel eens zo,n ZXR 400 achterna gezeten ? gaat toch verrekte hard !, moet je toch ff gas geven met dat BMW tje of zit je Superkris nou op te fokken. :+
 
hoe bedoel je OOK beboeten? ik denk niet dat er buiten snelheid zoveel beboet wordt, want om deze overtredingen vast te stellen moet er GEWERKT worden door de politie: de vaststeller moet zich IN het verkeer bevinden en niet (in BE) langs de kant staan flitsen

Het brengt (voor de staatskas) natuurlijk véél meer op om automatisch fotootjes te nemen van personen die 1(0)(0) KM te snel rijden en geen mens in gevaar brengen, dan een klojo op de bon te zetten die zonder richting aan te geven van rijstrook verandert, waarmee hij/zij onmiddellijk (op een afstand van nog geen 5 meter) een levensgevaarlijke situatie creëert.

jullie (flikken) zitten allemaal te l*llen over snelheid en remafstand, wel zorg er dan voor dat jullie de personen die MIJN beschikbare remweg afnemen door (onaangekondigd) van rijstrook te wisselen of mij af te snijden op de bon te zetten, DIE personen maken een manoeuver, en je maakt geen manoeuvers zonder andere weggebruikers in gevaar te brengen. (ook al rijdt die ander misschien 20 tot 50KM te hard. Gelijk wel manoeuver moet uitgevoerd worden zonder hinder te veroorzaken voor de medeweggebruikers, ben je niet zeker, dan wacht je maar tot alle voertuigen je gepasseerd zijn.
Je haalt mijn reply aan, en gebruikt "je" en "Jullie" in je antwoord op mijn reply, je hebt t dus over mij persoonlijk :?

Zou je dan eerst mij of iig op z'n minst mijn reply's willen leren kennen, voordat je over mij denkt te kunnen gaan oordelen ??
Mijn mening over de door jouw als dooddoener gebruikte radarcontrole's is vaak genoeg aangegeven, als je het niet de moeite waard vind te lezen wat ik daarvan vind is dat prima, maar ga me dan geen dingen in de mond leggen |(
Je draait t nu zo dat iets waarover ik hetzelfde denk als jij toch tegen me gebruikt word.

Een schijtende lama maakt op mij derhalve meer indruk en kan op meer aandacht rekenen dan dit soort geblaat.
 
Ach ja zo gaat het vaak, de pot verwijt de ketel.

Enneh Baksteen...wel eens zo,n ZXR 400 achterna gezeten ? gaat toch verrekte hard !, moet je toch ff gas geven met dat BMW tje of zit je Superkris nou op te fokken. :+
:^



Opfokken...dat zou ik toch noooiit doen O-) :P O-)
 
Kom ook motorrijders tegen die geen richting aangeven in vergelijkbare situatie's.

Ook beboeten :?

uiteraard
ik vind dat ieder die geen richting aangeeft in gebreke is
en daarvoor ook zou moeten worden beboet als dit gezien wordt.

nu mag je denken ja hoor moraalridder, maar ik geef zelf altijd richting aan in de auto en op de motor, omdat ik weet dat een keer vergeten kan betekenen dat een ander een verkeerde inschatting maakt op jou handelen
wat dus een ongeval tot gevolg kan hebben.
 
Zo'n mooie motor onder je kont en dan je druk maken om dit soort kleinigheden? Geniet gewoon lekker van het rijden zeg....

(Dens heeft al 3 weken niet gereden op zn Birdje wegens verhuizing....so shut up and enjoy your ride!... *D )
 
Je haalt mijn reply aan, en gebruikt "je" en "Jullie" in je antwoord op mijn reply, je hebt t dus over mij persoonlijk :?

...

1. ik val jouw (u) niet aan, ik val de politie aan (waar u wel iets mee te maken heeft?) u spreekt over beboeten: daar spreek ik ook over (of beter over het overdreven beboeten voor snelheid (in een vorige post heeft u ook geschreven dat men nu doorgeslegen is naar de andere kant))

2. jullie (flikken) heb ik letterlijk in mijn post gezet, daar kan mi ook geen onduidelijkheid over zijn.

3. als ik spreek over "je" dan heb ik het over de chauffeur in het algemeen.
vb je steekt je sleutel in het slot om de moto te starten.
Ik kan ook schrijven "men steekt zijn/haar sleutel in het slot om de moto te starten." Het is een schrijfwijze, mijn fout als u het geïnterpreteerd heeft als "je = Baksteen" (niet het geval dus)

ik weet het: geschreven westvlaams is misschien niet zo duidelijk als algemeen nederlands, maar ik doe mijn uiterste best om zo duidelijk mogelijk te schrijven en niet persoonlijk te worden en enkel over de inhoud te posten

Ik heb in een vorige post (méér dan ééns trouwens) al duidelijk gemaakt dat ik het appreciëer dat een politieagent? véél van zijn tijd steekt in het ter beschikking stellen van zijn kennis over de verkeerswetgeving.

ik heb ook al duidelijk gemaakt dat ik enkel met uw uniform (en wat het in het algemeen voor mij en ik denk een heleboel mensen betekend) problemen heb, en dan specifiek met de manier waarop er nu door de politie gereageerd/gewerkt wordt. Ik heb géén probleem met de persoon in UW uniform. bij mijn weten zijn we elkaar nog niet tegengekomen (tenzij u mij en mijn collega tegengehouden heeft in een focus met franse nummerplaat aan de grensovergang met België)

(en als ik fout zit, dan ben ik de tweede om het ook zo te zeggen)
 
Tja Zrex, ook ik vind je commentaar wat aan de persoonlijke kant. Helaas ben je niet de enige en daarom worden de dienders op de site er af en toe een tikje niet goed van.....Sommigen reageren al niet eens meer op dat eindeloze gezeik.

Het verhaal is heel simpel: de politie MAAKT geen beleid, doch voert het slechts uit. DAT is ons werk en daar worden we voor betaald, punt uit. Geldt trouwens voor heel wat meer mensen....

Als een politieman alle motorrijders/verkeersovertreders of wat dan ook over één kam scheert, dan wordt ie daar (en terecht) op dit forum op aangesproken.
Maar andersom is het geen enkel probleem om één diender of zelfs álle dienders verantwoordelijk te stellen voor alle ellende die mensen hier is overkomen.... Daar word ik zo af en toe wat moe van.

Als je moeite hebt met het gevoerde beleid, moet je een vent zijn en de beleidsmakers daar op aanspreken. Als je daar te lamlendig voor bent en bovendien de consequenties voor je EIGEN gedrag niet kunt of wilt accepteren, wees dan een vent en ga geen zondebok zoeken voor wat je zelf niet kunt of wilt doen.

Ik spreek de loodgieter ook niet aan op zijn te hoge prijs. Daar moet ik voor bij z'n baas zijn. Dié bepaalt de prijs......
 
Om de discussie nog wat verder aan te wakkeren }) ik heb zo'n hekel aan al die supersports met die heeeeeele kleine knippers waarbij het helemaal niet uitmaakt of ze die nou wel of niet gebruiken.... je ziet ze sowieso niet :+
 
gister nog twee HD gezien maar wat ze fout deden :X net uit de garage die 4 keer dat ze per jaar op t ding rijden. MAar qua snelheid en gedrag was niet veel op te merken maar meer op techniek. Knipperlicht gebruikten ze niet, zo hard mogelijk op een splitsing en dan vol in de remmen in de bocht en dan uitkomend op de andere weghelft en ook zo toen ze de snelweg opreden in hun spijkerbroek en t-shirt. neem dan ff een opfriscursus ofzo geen wonder dat ze zich kapot rijden :X
 
Ik gebruikte m'n knippers altijd O-) .
Tot een van mijn voormalige dealers besloot om ze achter maar verkeerd om te monteren. Je wilt niet weten hoe lullig het is in het verkeer als je linksaf wil en achter knippert de rechter :? .
Nu zitten ze goed en knipper ik er weer vrolijk op los. :]
 
...Het verhaal is heel simpel: de politie MAAKT geen beleid, doch voert het slechts uit. DAT is ons werk en daar worden we voor betaald, punt uit. Geldt trouwens voor heel wat meer mensen....
...

Inderdaad, het zijn onze (BE) (en waarschijnlijk ook jullie) politiekers die er een zootje van maken. Dat jullie politieagenten er soms op aangevallen worden heeft waarschijnlijk véél te maken met het feit dat we jullie véél eerder zien (ons beboeten voor een snelheidsovertreding) dan dat we de politiekers zien (probeer maar eens in de Wetstraat te betogen)

Wat mij ook opvalt is het feit dat de politie (jaja de politie in het algemeen) wel enorm véél inzet tentoonspreidt als het er op aankomt om mensen te gaan bekeuren (voor oa snelheid) maar politiepersoneel inzetten voor dingen die de mensen écht aangaan, daar geven ze (de politie in het algemeen) geen prioriteit aan (er moeten eerst 7000 doden gevallen zijn, of iemand moet tegen één agent een verkeerd woord zeggen) voor ze (de politie in het algemeen dan) hun luie krent van hun stoel afhalen en in actie schieten (al dan niet letterlijk) (vergeef mijn generalisering)

ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de politie soms verwacht dat wij (de burger in het algemeen) alle problemen zelf oplossen, wij moeten zelf uitvinden wie de ruit van onze wagen heeft ingeslaan om diefstal te plegen, (een zonnebril?!) wij moeten zelf de inbreker arresteren, inpakken en !!onbeschadigd!! aan het politiebureau afzetten, onbeschadigd, want als we eigen rechtertje zouden durven spelen omdat er toch niets gebeurt, ja DAN weten ze (de politie in het algemeen) ons wel te vinden, tuurlijk, wij zijn dan plichtsbewuste en brave burgers die onze naam en adres achterlaten en die massa's te verliezen hebben (en niet alleen familiaal)

Is het nog toegestaan een zekere trots te hebben in het feit dat je een mooie moto hebt (ook al is het misschien een "pekelfiets"?) Mag men het spijtig/frustrerend vinden dat men die moto dan 's morgens (om 10.00u) terugvindt op zijn zijkant met remschijf en stuur geplooid (650EUR). Kan men zich voorstellen hoe men zich voelt als men tijdens het optillen van die moto gewoon voorbijgereden wordt door een politiepatrouille, zonder dat ze zelfs maar vertragen (OK, waarschijnlijk een dringende oproep (zonder sirene of blauw zwaailicht??)).
Of dat men dan GEEN bezoek krijgt van een OVERIJVERIGE schrijfteef met de vraag hoe het komt dat de moto op het voetpad ligt, terwijl ze je anders wel weten te vinden als de moto 5 cm (OK 10 cm) teveel naar links of rechts staat.

Wat mag je nog van de politie (in het algemeen) nog verwachten? Ik heb, ondanks het feit dat ik toch al wat aangiften gedaan heb, nog NOOIT resultaat gezien, en dat kost mij geld, ondanks dat het mijn fout NIET is. (Mag ik nog reglementair op straat parkeren?)

als ik te snel rijd (gebeurt soms, ok meestal..) dan betaal ik WEL de boete, maar ik ZIE geen vrachtwagens aan de kant gezet worden voor bumperkleven (zal wel een andere prioriteit zijn zeker). Ik ZIE geen fietser beboet worden die door ROOD licht rijdt op 1 meter voor een politiecombi (zal ook een andere prioriteit gehad hebben zeker)

goed, gedaan met het uiten van een aantal puntjes die me een beetje dwars zitten. Ik kruip mijn nest in om hopelijk goed te kunnen slapen, zal weer een frustrerende route naar Brussel worden (goed opletten voor de klojo's die van baanvak veranderen zonder richtingsaanwijzers te gebruiken, om maar terug ON TOPIC te gaan)
 
Heren, heren,dames ook.... laten we toch ook eens de hand in eigen boezem steken,nooit vergeten de knipper uit te zetten op de motor????. Ik geef het toe mij overkomt het weleens, ook wel eens een terecht boze reaktie van een automobilist gehad .
 
Terug
Bovenaan Onderaan