Ok mensen even dit over richting aangeven

Volgens mij heb je m'n verhaal niet goed gelezen ZRex, maar dat geeft niet. Weinig nieuws onder de zon.......
 
over dat smeris bashen.

Het is erg makkelijk om je achter het bekende "bevel ist bevel" te verstoppen.
Sta je niet achter het beleid van je werkgever dan moet je ergens anders gaan werken, of op zijn minst je ertegen verzetten.

Kap er als politie gewoon mee om als icasso buro voor spee op te treden en verschuil je er niet achter dat die flitsservice geen politie is. Blauw pakkie met pet en de mogelijkheid om te bekeuren is bij mij gewoon politie hoor.



Verder is zeuren op de politie natuurlijk erg leuk en hier op zo een forum krijg je er niet zo snel last mee. Blijf er ook alstublieft tegen ingaan, dat is echt het leukst!
 
uiteraard
ik vind dat ieder die geen richting aangeeft in gebreke is
en daarvoor ook zou moeten worden beboet als dit gezien wordt.

nu mag je denken ja hoor moraalridder, maar ik geef zelf altijd richting aan in de auto en op de motor, omdat ik weet dat een keer vergeten kan betekenen dat een ander een verkeerde inschatting maakt op jou handelen
wat dus een ongeval tot gevolg kan hebben.


nee, achterna rijden tot stoppen dwingen, vragen waarom hij geen knipperlichten hoeft te gebruiken en ze eraf trappen oftewel in slaan.

tja, hij deed ze ja toch niej aan.
 
Heren, heren,dames ook.... laten we toch ook eens de hand in eigen boezem steken,nooit vergeten de knipper uit te zetten op de motor????. Ik geef het toe mij overkomt het weleens, ook wel eens een terecht boze reaktie van een automobilist gehad .
:^

geen richting aangeven is net zo irri als voortdurend richting aangeven B|

en ja dat overkomt mij ook wel eens. Alleen op mijn oude brikkie niet meer: daar gaan de knippers na x keer knipperen vanzelf uit :}

Is wel weer lastig in de file, maar elluk nadeel hep ze voordeel :P
 
kben al eens bijna doodgereden door een trekker die ze knipper aan had laten staan en rechtdoor ging, en omdat ie toch afging ik vrolijk de weg opholde...van mijn part mogen ze wel boetes geven voor niet knipperen....1000 euro is dan wat veel ....al zal je het dan nooit en nimmer meer vergeten natuurlijk! :9
 
kben al eens bijna doodgereden door een trekker die ze knipper aan had laten staan en rechtdoor ging, en omdat ie toch afging ik vrolijk de weg opholde...van mijn part mogen ze wel boetes geven voor niet knipperen....1000 euro is dan wat veel ....al zal je het dan nooit en nimmer meer vergeten natuurlijk! :9

Hm jaa, maar dan heb je toch niet goed opgelet... als een verkeersdeelnemer zijn knippers aan laat staan wil nog niet zeggen dat 'ie dan ook werkelijk afslaat/ van richting verandert. Toch altijd nog even checken of hij wel doet wat hij aangeeft te doen, en da's dus niet altijd. Vooral beginnende motorrijders/ opstappers na de winter vergeten hun knippers nog wel eens. Alijd weer leuk zo in het voorjaar.

En idd. mogen ze wel eens wat vaker beboeten op het niet aangeven van richting veranderen. Daar zijn Duitsers toch iets preciezer in. Ik zie toch te vaak wat blikkers (ook wel motoren B| ) die wat heen en weer zwalken op de rijbanen zonder hun blinkers te gebruiken. Gooi daar maar eens 100€ boete op. Niet als je het eens vergeet of zo, maar je hebt gasten erbij die volgens mij niet eens weten waar dat knopje zit.
 
Chopperrijders denken ook dat ze goden zijn
nou, dat is misschien een beetje overdreven. ze zijn gewoon heel veel uren met lasapparaat, slijptol en wat-al-niet-meer bezig geweest om hun fiets zo te krijgen als ze hem hebben wilden. dus hebben ze er ook veel verstand van })

dat gezeik over choppers en zwaaien ook altijd
 
Lang verhaal...

Hoeveel waardering ik ook heb voor baksteen, Dep.Duc, R(emco)1, JanB en evt. andere dienders hier op het forum, ik kan Zrex niet helemaal ongelijk geven in zijn frustraties. Een hoop van de punten herkennen de meeste mensen wel.

Het vreemde is dat politielui soms net mensen zijn. Je hebt er dus goeie, minder goeie, leuke, vervelende, etc... agenten tussen zitten. Dat is nu eenmaal niet anders. Ik denk dat dit op forum, naast de grote hoop Politiebash posts, ook behoorlijk wat posts bevat waarin mensen toch hun waardering uitspreken voor een coulante agent die weer eens ergens een oogje heeft toegeknepen.

Ook wordt nog wel eens het verschil tussen de diverse onderdelen vergeten. Ik denk niet dat je van een motoragent hoeft te verwachten dat ie een moord oplost. Dat is zijn werk niet. Net zo min hoef je van een receptioniste te verwachten dat ze met 200 een achtervolging inzet lijkt me.

Wat het gezeik op het "bevel" verhaal betreft. :r . Daar hebben veel mensen hun mond van vol. Maar hoevelen van jullie geven daadwerkelijk hun baan op als ze iets moeten doen wat ze niet bevalt? Ik werk (net als meerderen op dit forum) in de ICT. Ik moet geregeld dingen doen die me niet bevallen of die ik zelfs fout en onjuist vind. Maar daar heb ik mijn baan niet voor opgezegd. En dat doen de meesten van jullie ook niet. B|

Dit allemaal even los van het feit natuurlijk dat ik het, net als een hoop lui hier, oneens ben met het beleid. Ik vind het inderdaad niet kunnen dat ik agenten met een lantarentje moet zoeken, terwijl er bij Bush een blik met 1600 man wordt opengetrokken. :r

Maar dit is, wederom, beleid. En dat moet je niet bij de uitvoerders ervan aankaarten, maar bij de bedenkers ervan. Dus wees een vent en ga naar Den Haag (Of Brussel)

Back On-Topic:
Wat zijn knippers? ;)
 
[knipperdeknip]

[/knipperdeknip]

Ik spreek de loodgieter ook niet aan op zijn te hoge prijs. Daar moet ik voor bij z'n baas zijn. Dié bepaalt de prijs......

Ha, en jij denkt zeker dat hém aanspreken nut heeft? Loodgieters zijn net politici :+


En over clignoteurs: 't zou fijn zijn als er ook eens een vaste regel kwam bij rotondes. De één geeft links aan, wanneer hij 'm driekwart neemt, en de ander doet niks... Vin'k ook wel irritant als ik voor jan løl sta te wachten, omdat iedereen dat anders doet...

En als je clignoteurs't niet doen, steek je toch je hand uit? Ik dacht dat dat moest op 'n fiets? :+
 
Ha, en jij denkt zeker dat hém aanspreken nut heeft? Loodgieters zijn net politici :+


En over clignoteurs: 't zou fijn zijn als er ook eens een vaste regel kwam bij rotondes. De één geeft links aan, wanneer hij 'm driekwart neemt, en de ander doet niks... Vin'k ook wel irritant als ik voor jan løl sta te wachten, omdat iedereen dat anders doet...

En als je clignoteurs't niet doen, steek je toch je hand uit? Ik dacht dat dat moest op 'n fiets? :+
't is toch simpel? Als je afslaat geef je richting aan. Dat met driekwart, daar heb je als wachtende geen last of profijt van.
 
Waarom zouw je richting aan geven ,als je je ook al niet aan de snelheid houdt.
De meeste motorrijders rijden veel te hard ,en gaan nu zeuren omdat er personen zijn die geen richting aan geven.
Rij eerst zelf volgens de regels voordat je kommentaar op een ander geeft.
 
Waarom zouw je richting aan geven ,als je je ook al niet aan de snelheid houdt.
De meeste motorrijders rijden veel te hard ,en gaan nu zeuren omdat er personen zijn die geen richting aan geven.
Rij eerst zelf volgens de regels voordat je kommentaar op een ander geeft.


Dus omdat de een zich niet aan de regels houdt moet een ander zijn bek houden?? en daar gieten we dan een moralistisch sausje over???

man, jij moet de politiek in, types als jij zitten ze om te springen.
 
Waarom zouw je richting aan geven ,als je je ook al niet aan de snelheid houdt.
De meeste motorrijders rijden veel te hard ,en gaan nu zeuren omdat er personen zijn die geen richting aan geven.
Rij eerst zelf volgens de regels voordat je kommentaar op een ander geeft.
Dat zit jou wel dwars, of niet? :z Ik ben volgens mij nog nooit één post van je tegen gekomen waar je niet bezig bent om af te geven op mensen die harder rijden dan de toegestane snelheid (wat imho meestal niet hetzelfde is als 'te hard' rijden). Jij moet toch wel haast de meest heilige weggebruiker in Nederland zijn... En ook de meest gefrustreerde... In een land waar bijna iedereen meer wél dan niet te hard rijdt.
 
Goeie posting Tuckson.
Natuurlijk snap ik de frustraties wel, ik ben er zelf ook niet vrij van, net zo min als veel andere dienders. Ook wij krijgen verbalen.... Ook wij zien dat er veel te veel nadruk wordt gelegd op verkeershandhaving, dat de straffen naar verhouding veel hoger zijn voor een snelheidsovertreding dan voor bv. een winkeldiefstal.
Maar leg de frustraties en de verantwoordelijkheden inderdaad wel waar ze thuishoren, bij de makers van het beleid, de mensen die door "het volk" (de laatste keer dat ik keek, horen motorrijders daar ook bij...) steeds weer worden gekozen......

De politie heeft tot taak zijn "baas" (de politiek en het OM) te informeren over een aantal zaken. Als de wetgeving niet klopt, als er misstanden ontstaan in de samenleving etc. etc. Reken maar dat dat ook gebeurt, al zal "Jan publiek" daar weinig over horen. Wat de politie echter NIET mag doen is eigen rechter spelen. Volgens mij een héle goede zaak, tenzij je voorstander bent van een bananenrepubliek....
Dat is ook het hypocriete aan de opstelling van een boel mensen, ook op dit forum. De politie moet volgens hen eigen rechter gaan spelen als het beleid niet klopt. Maar wee je gebeente als je eigen rechter gaat spelen mbt een gepleegde overtreding.....

Overigens, dit is al vaker gezegd, de politie "doet" maar een relatief klein deel van de snelheidscontroles......
 
Wat het gezeik op het "bevel" verhaal betreft. :r . Daar hebben veel mensen hun mond van vol. Maar hoevelen van jullie geven daadwerkelijk hun baan op als ze iets moeten doen wat ze niet bevalt? Ik werk (net als meerderen op dit forum) in de ICT. Ik moet geregeld dingen doen die me niet bevallen of die ik zelfs fout en onjuist vind. Maar daar heb ik mijn baan niet voor opgezegd. En dat doen de meesten van jullie ook niet. B|


Ik dus wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan