okay , extreem olie verbruik . oplossing?

22 okt 2001
178
0
ja , ik heb al een nieuwe cilinder erop , maar ik krijg teveel carterdruk waardoor hij al m\'n olie eruitlazert , je kan hem na gebruik niet gewoon effe neerzetten of daar liggen de druppels.

een vriend van me zei dat m\'n kop(van de cilinder ;) ) krom kon zijn , dan moet ik die toch gewoon aflaten vlakken of kan dat niet?
iemand DE oplossing?
 
ja , ik heb al een nieuwe cilinder erop , maar ik krijg teveel carterdruk waardoor hij al m\'n olie eruitlazert , je kan hem na gebruik niet gewoon effe neerzetten of daar liggen de druppels.

een vriend van me zei dat m\'n kop(van de cilinder ;) ) krom kon zijn , dan moet ik die toch gewoon aflaten vlakken of kan dat niet?
iemand DE oplossing?
Nee...

Maar wel wat mogelijkheden... Je hebt nl. geen normale lekkage, maar overdruk (hoe weet je dat trouwens zo zeker?)

- Verstopte oliekanaaltjes... Kleine kanaaltjes, zeg maar de motorversie van de haarvaatjes kunnen door troep dichtslibben. Hierdoor kan je lokaal druk opbouwen.

- Zuigerveren. lekt door slechte afdichting alsnog het carter in, druk in het carter neemt toe... Maar dit gaat meestal wel vergezeld van blauwe rook & daar let je wel op bij een nieuwe cilinder.

- Carterontluchting. Weet niet hoe dit bij motorfietsen zit, maar de auto heeft een carteronluchting... Hierdoor kunnen caterdampen ontsnappen.. Als dit bij de motor hetzelfde zit, kan het zijn dat deze ontluchting verstopt zit...

- Koppakking / kop. Kan wel een oorzaak zijn, maar zou ook weer moeten resulteren in blauwe wolken...

- Iets met de kleppen... Ook weer blauwe rook...
 
ik heb een gozer gevonden die druk in kleine ruimtjes kan zetten en dan meten of en hoeveel ze lekker hij gaat het voor me nakijken zaterdag , ik hou jullie op de hoogte , maar ik kan me voorstellen dat het een olie kanaal is.
5916.jpg
 
Op Woensdag 24 oktober 2001 00:43 schreef DeGroteMuis het volgende:Maar wel wat mogelijkheden... Je hebt nl. geen normale lekkage, maar overdruk (hoe weet je dat trouwens zo zeker?)

Juist :) Hoe weet je zeker dat je teveel druk hebt ? Voor hetzelfde geld is het gewoon een lekkende pakking ;) Was bij m\'n XR een klein ringetje vergeten, en hij lekte meteen aardig..
ringetje erop gedaan, en geen lekkage meer...

P.S. Je moet regelmatig je oliepeil meten, want XL en XR hebben echt kleine carters en ze verbruiken redelijk wat olie !!! (en dan heb ik het niet over lekkage hehe)
 
en wat denk je dat het blijkt te zijn , bij een xl heb je een potje , daarin zit een filter , de vorige eigenaar had dat filtertje gesloopt . })

fuck he , is dat alles , nu maar een nieuw potje bestellen , en geen lekkage meer .

gisteren 300km gereden , en maar een paar druppels gelekt , das vrij normaal , beter dan +1liter
 
en wat denk je dat het blijkt te zijn , bij een xl heb je een potje , daarin zit een filter , de vorige eigenaar had dat filtertje gesloopt . })

fuck he , is dat alles , nu maar een nieuw potje bestellen , en geen lekkage meer .

gisteren 300km gereden , en maar een paar druppels gelekt , das vrij normaal , beter dan +1liter

Wat voor potje bedoel je? En aangezien ie olie lekte, neem ik aan dat je praat over de oliefilter. Oliefilter heb je wel nodig, als die stuk is of enorm smerig en niet echt goed meer werkt, dan kan je op den duur wel je blokje slopen ;)

BTW : als ik 300km rijd ligt er geen drupje onder. :)
 
heb je er al 300km mee gereden dan??? ;)

Wat voor potje bedoel je? En aangezien ie olie lekte, neem ik aan dat je praat over de oliefilter. Oliefilter heb je wel nodig, als die stuk is of enorm smerig en niet echt goed meer werkt, dan kan je op den duur wel je blokje slopen ;)

BTW : als ik 300km rijd ligt er geen drupje onder. :)
 
heb je er al 300km mee gereden dan??? ;)

Nou, misschien net.... jawel, ruim 300km hoor. Denk wel 400. :) Ik kocht \'m met 7850km, en uhhh hij staat nu op iets van 8300 ofzo. Hmmm das 450 ;) Ja ik vind het niet echt een fiets om mee te toeren. Ik snap ook niet dat de topicstarter gewoon 300km rijd op zo\'n ding. Ik vind 300km pas goed te doen met een grote motor met een aardige cilinderinhoud. (minimaal 600cc) :)
Niet een 250cc offroadje. Ik gebruik \'m ook voor stadsverkeer en af en toe naar m\'n vriendin. Geen woon-werk of woon-school dus.

Heb vorige week wel 75km gereden met BertV (incl. het stuk wat ik zonder BertV reed) :)

Maar 300km op zo\'n XL of XR? Houten reet krijg je d\'r van !!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan