Olé!! m'n nieuwe moped --> fz600

Ranjaman

MF'er
4 jul 2002
164
0
enschede
hoi, na twee jaar 25kw te rijden en na 3 weken motorloos te zijn geweest heb ik vandaag m'n nieuwe moped gekocht. (particulier)
yamaha fz600, leuk om te zien. tellerstand 38k, netjes dacht ik. wat jammer was; dat ik na de overdracht erachter kwam dattie twee jaar ouder is dan de verkoper zei. maargoed, hij rijdt lekker.
alleen beetje trilling in 't stuur bij 80km/h, echter boven de 100 merk ik er niks meer van.
Nu maar hopen dat ie motorisch sterk is, ik wil ermee naar italië komend augustus... spannende zaak:

trouwens niet echt bekend, de fz600'tjes geloof ik, kheb er nog weinig over gelezen....

Mensen ervaring met deze motor??

nog even een paar plaatjes:

show1.jpg

show2.jpg

show3.jpg


groetjes.
 
hoi, na twee jaar 25kw te rijden en na 3 weken motorloos te zijn geweest heb ik vandaag m'n nieuwe moped gekocht. (particulier)
yamaha fz600, leuk om te zien. tellerstand 38k, netjes dacht ik. wat jammer was; dat ik na de overdracht erachter kwam dattie twee jaar ouder is dan de verkoper zei. maargoed, hij rijdt lekker.
alleen beetje trilling in 't stuur bij 80km/h, echter boven de 100 merk ik er niks meer van.
Nu maar hopen dat ie motorisch sterk is, ik wil ermee naar italië komend augustus... spannende zaak:

trouwens niet echt bekend, de fz600'tjes geloof ik, kheb er nog weinig over gelezen....

Mensen ervaring met deze motor??

nog even een paar plaatjes:

(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)

groetjes.

Ziet er wel geinig uit :) Veel plezier ermee.
Maar als hij 2 jaar ouder is als de verkoper zegt kan je er denk ik ook vanuit gaan dat hij 2x zoveel km heeft gemaakt als de teller aangeeft ;)
 
ik heb zelf een fz750 uit 1986 en die doet bijna nooit raar.
die FZ heeft een prima blok mits ie natuurlijk goed onderhouden is!

heel veel plezier ermee!
 
Wielen laten balanceren, als dat niet helpt zit het waarschijnlijk in de band zelf. Hier is niks aan te doen, je kunt er dan alleen een nieuwe band op gooien.
 
Nice hoor je :} ziet er netjes uit en mooi gespoten geel :9

ik heb je vandaag heel toevallig in real life gezien & gesproken :)

veel plezier ermee & misschien tot een toer :9

grtz!
 
Nice hoor je :} ziet er netjes uit en mooi gespoten geel :9

ik heb je vandaag heel toevallig in real life gezien & gesproken :)

veel plezier ermee & misschien tot een toer :9

grtz!

Jah, dat was een Toevallige MF-meeting *D ,

Trouwens dat commentaar dat ie op een Daytona lijkt bevalt me wel.
bandjes kunnen inderdaad beter, maar daar ga ik eerst een poos voor sparen :) ..

bedankt voor het commentaar...
 
Is het een ingevoerde? Hij heeft nl van die reflectoren aan de zijkant. Amerikaans? Dus dan zou het een FZR kunnen zijn in Europa? En dan kan het bouwjaar wat de verkoper meldde, de invoerdatum zijn. Zit er een miles teller op? Anders kan hij ook nog een aantal miles hebben gereden voordat hij is ingevoerd en omgebouwd.
 
Hallo Ranjaman,
ook de 600 is welkom bij de FZ groep, ondanks dat het technisch een andere bike is (een soort kruising tussen Japanse FZR400 met XJ/FJ600 luchtgekoeld blok).
http://groups.msn.com/yamahaFZ750bikes
Dat ie wat ouder is dan de verkoper dacht kan goed, er zijn toenertijd nogal wat overjarige modellen op de markt gekomen. In de UK is de FZ600 nieuw geleverd, in NL weet ik niet. Maar een km teller kan goed origineel zijn hoor, er zijn ook veel motoren uit Canada naar Europa gehaald.

Veel plezier ermee.
Dutch (naast verkoper van Motorbazaar ook coordinator van de FZ groep)
 
Terug
Bovenaan Onderaan