Old School Motorlaarzen

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Inmiddels heb ik een plank in de gankast volstaan met "moderne" Sidi's en goedbedoeld ontworpen motorschoenen.

Wat ik met deze dingen mis is het contact gevoel met de motor, je moet in de blind aan de versnellingspook trekken of trappen om op of neer te schakelen. Met de oldschool racelaarzen, waarvan ik nu twee paar heb versleten, heb je zowel op de dunne zool als op de enkele leren bovenkant perfect gevoel van wat er in de bak gebeurt, dat heeft tot gevolg dat je met minimale druk precies weet wanneer de schakelprocedure is voltooid. Met die moderne meuk :r voel je niks en aangezien je jezelf instelt op gewoontes gaat het schakelen met die Sidi dingen gewoon niet goed.
Dus ben ik al een tijdje op zoek naar gewone oldschool leren laarsjes, gewoon die dingen waar Wil Hartog en Ron Haslam mee onderuitgingen. en die zijn niet te vinden.

Waar o waar zijn deze nog te koop? Of wordt dat weer maatwerk bij de Tijger :}
 
Laatst bewerkt:
Wil Hartog en Ron Haslam zijn een beetje voor mijn tijd ;)

Deze vindt ik op Wil Hartog
.jpg





Deze wat voor je?

MU311X00S-O11@4.2.jpg


db
 
Da's een recente foto, op oude foto's heeft hij dit soort

3Pn1z6gaF1CCG.jpg


Ik rij geen chopper
 
Dit iets ?


Probleem is dat al die laarzen tegenwoordig van die verstevigingen hebben op de plek van het schakelpedaal -O-

En anders misschien idd toch deze O-)

 
De meeste mannen maar ook vrouwen zullen bevestigen dat een laars in het gedeelte met het grootste fysieke verschil krijgen bijzonder onaangenaam is. Ik weet dus niet waarom een kerel geen cowBOY laarzen voor een vrouw aan de poten zou kunnen trekken zoals een vrouw ook laarzen voor een man aan kan trekken. We hebben het hier niet over hoge hakken aantrekken maar over ouderwets ogende laarzen.

;)

db
 
Daar heb ik een paar of 20 van... nee het gaat om racelaarzen
 
Kan je iest specifieker zijn?
 
Kan je iest specifieker zijn?

Deze:
motorlaarzen-biker-lang.jpg


Ik heb ze zelf ook, zij het dat ik ze hoofdzakelijk op m'n zijspan gebruik. Voor 50 pleuro heb je niet echt stevige laarzen waarmee je onderuit wil gaan. Maar die kans is op een oude BMW met hele grote koffer aan de rechterkant sowieso al een stuk kleiner.
Maar wel goed gevoel bij het schakelen en remmen. :t
 
Deze:
motorlaarzen-biker-lang.jpg


Ik heb ze zelf ook, zij het dat ik ze hoofdzakelijk op m'n zijspan gebruik. Voor 50 pleuro heb je niet echt stevige laarzen waarmee je onderuit wil gaan. Maar die kans is op een oude BMW met hele grote koffer aan de rechterkant sowieso al een stuk kleiner.
Maar wel goed gevoel bij het schakelen en remmen. :t
Ook geschikt voor de gaypride
 
Lol , ik heb een paar weken geleden mijn oude lookwel`s in de otto gedonderd .
Je had ze kunnen krijgen mt. 43 , maar de zolen waren versleten. 🥴
Maar kun je niet een paar tour laarzen op de kop tikken ? Of zitten die tegenwoordig ook al vol met plastic ?
 
Het lijkt noodzakelijk dat ik ff een foto op moet zoeken van wat ik bedoel.
Ik ben geen cowboy, chopperaar of crosser en al helemaal geen heaumeausueel... nouja, een beetje misschien, maar oldschool straatracer...
 
TCX Fuel laarzen? Al lijken die wel veel op de eerder gelinkte StylMartin boots, niet echt sportieve laarzen.
 
Zit hier wat voor je tussen ?

 
Laatst bewerkt:
Was jarenlang een running gag in het M-F Zoetermeer topic; die eeuwige paarse/mintgroene laarzen voor de tigste keer in de aanbieding van de aanbieding bij Hans van Wijk... Notabene jouw winkel @Rob RD !
 
Deze ?

 
Terug
Bovenaan Onderaan