lambda01
Die hard MF'er
Als mensen vragen hebben over olie gekoelde gixxers dan ben ik nog steeds bereid om die mensen te helpen maar dan zal je de vragen in het techniek topic moeten stellen
Mikuni 38mm
Voor 38mm's op een 1100 is 150-155 een goede start en de luchtregelschroef mag zo'n 2.5-3.5 slagen uit gedraaid worden
(ik meen dat er standaard een 127,5 sproeier in zit maar dat zal ook wel van land tot land schelen)
Zijn de carbs al gemonteerd? zo niet houd er rekening mee dat de binnenkabel waarschijnlijk te kort is (geen vrijeslag op het gas hendel)
Dit is niet op te lossen met de stelschroeven,ik verander meestal het gasdraaideel om wel weer vrije slag te krijgen(5-6 mm van de aanslag af snijden net voor het gaatje van het tonnetje
Ik laat ook de benzineslangen tussen de carbs door lopen en niet er achter om heen en ik verdraai de vlotterbak ventilatie's naar benden ipv dat ze naar achteren wijzen
Je kan slangen van 5cm op de ventielatie maken maar ik heb het nooit nodig gevonden en ik heb het "zijwind verhaal" nooit gemerkt (zie http://oldskoolsuzuki.info/patrick/articles/bst38ss/bst38ss.htm )
Vergeet niet de hele lange veren om de benzine slagen te doen
Die veren zijn er niet om jou het leven zuur te maken maar die voorkomen dat de benzineslangen gaan knikken
Maak de benzine slangen niet langer want dan knikken ze!!!!!! ook als je dikkere "auto" benzineslangen gebruikt,ook hier geldt "stock is best"
De veren kan je met een tide-wrap 15mm voor het einde van de slang tegen houden zodat de slang op de benzinekraan te krijgen is
Powerjets zijn waarschijnlijk afgedopt in de vlotterbak maar die werken toch niet met open filters maar ze geven je wel 10 chip shop points (maar dat had je al gelezen in de link die ik je gaf ;-) )
Gasnaalden kan je lekker zo laten staan en dynojet kids zou ik niet aan beginnen bij deze super carbs
Verder......kleppen stellen (ik zet ze zelf aan de strakke kant,beter voor het motortje en ze zijn stiller)
En na het kleppen stellen goed synchroon stellen,neem daar de tijd voor)
thanks!
heb ik ook wat aan, ik ga de 38" ers gebruiken bij de ombouw van mn gsxr750 met 1200 bandit blok.
Alleen zijn dat 38mm carbs van een gr7ac uit '90, dus de naalden en buizen zijn anders dan bij de gr7aa.
Wat voor een luchtfilter(s) heb jij gebruikt bij de genoemde carb. afstelling?