Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' Part III

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redline Rider

MF veteraan
5 mei 2003
10.851
15
deel 1: Oldskool Gixxer topic '85 tot 95'
deel 2: ===>Oldskool Gixxer topic '85 tot 95' deel 2<

Keep the soul alive!
Post hier alles over je oldskool gixxer!!!
Van 1985 - tot 1995

Topic Members:
Redline Rider
full

GSXR750 1988
GSXR 1991 Body work
6 zuiger tokico remklauwen
Blauwe RVS Remleidingen
GSX1127F blok
BMC luchtfilters
36mm carbs
Zx7r rempomp
Zx7r koppelingspomp
4in2 laserhotcam
Blauwe boutjes
Gepolijste velgen


Project topic: Mini Project: GSXR 7-11 '91


Rotarypassion
Rotarypassiongsx-r%20750931.jpg

motor: GSX-R 730w uit '93
uitlaat: BSM carbon demper
en verder nog niks volgt nog wel

Dennisje
dennisje.jpg


Karel
karel.jpg

-GS1200SS
-Alleen in Japan verkocht
-Bandit 1200 blok
-Volledig Yoshimura uitlaatsysteem met ingekorte einddemper
-(hoogstwaarschijnlijk) enige in Nederland

Shift00
shift00.jpg

shift00-1.jpg

1127 gekocht, usd en 17” R1 schokbreker rvs uitlaatbochtjes en remus viper demper, spiegler kroonplaatje abm stuur, alle leidingen staalomvlochten, 52 tands achter, tokico 4pots remklauwen voor, openlucht filters, ??? geen toeter, spiegels en knipperlichten: less is more! (of lees: in opbouw) J Koplampkapje en voorspatbord moeten nog rood worden. Wil hem een beetje van het oude meegeven vandaar dat hij zn originele kleur blijft.

Ate
ate.jpg

GSX-R 1100 W
Mods:

K&N filter
Iridium Bougies
Zwarte knippers
Donker ruitje
45 tandiel ipv 42 achter
Bijna;
2 x open IXIL competion uitlaten
Stalen Remleidingen
Een nieuw pak voor de berijder.

Groeten Ate

Junior Gixxer
junior-gixxer.jpg


Pindkaas
pindkaas.jpg

pindkaas-1.jpg



Algemeen:
oldskool goodies
suzuki GSXR1100
Alle modellen
http://www.gixxerjunkie.com/index2.html
http://faq.zandbelt.nl/
http://www.motorbikes.be/nl/manufacturers/
GixxerForum
http://oldskoolsuzuki.info/cgi-bin/Yabb/YaBB.pl
http://user.tninet.se/~lvn930t/history.htm
http://user.tninet.se/~lvn930t/gsxrenglish.htm
http://www.gixxer.com/
http://www.siccamasales.nl/ <- superb!
http://www.optitune.nl/
Engine and framenumbers
Engine prefix numbers link 2
Algemene soez info
Suzuki onderdelen
Gebruikte onderdelen
Goede/leuke links

Downloads
1100 vs 1000

Techniek:
Kijk bij de tips
Banden markeringen?
Banden verwisselen en balanceren old skool manier <- goed!
Bougies & diagnose
Zuigers & diagnose
Elektrisch schema van elke motor
Carbs
Kuipwerk
Kunstofrepair
Lassen en las apparatuur MIG TIG
Motorsloperijen
Onderdelen
Remmen
Service manuals
Stickers 1 met ontwerpmogelijkheid
Stickers 2

Stralen en coaten:
http://www.kellysearch.nl/nl-product-128368.html
http://www.kellysearch.nl/results.asp?search-text=Coaten&search-type=prodcat&search-location=nl&submit=Zoeken
Post van R6bbert in topic 'Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen'
Post van BerryMaX in topic 'gezocht met spoed: straler'

Tank ontroesten
Tuning
TURBO!!
http://www.turborick.com/technicl.html
Verf ook in 2k in spuitbussen
Vering afstellen
vering afstellen2
Vering afstellen 3
wielen
Wiellagers
Wielmaten

Onderhoud
http://www.corrosion-control.nl/

Shoppen
Het grote online-shop overzicht

Omrekentabellen:
http://www.gerard.nl/afdicht/technisch/omrekenen/omrekenen.htm

Stuurtechniek:
http://www.vsa.cape.com/~wayg/mrep/csteer.htm <- dit moet je onder de knie hebben!!!

Motor foto's van MF leden:
RedlineRider
Pindkaas
Pizzaman
ZIEKE NINJA

Projecten:
Project GSXR 750 W met K 4 kont
streetfigther gsxr 1100 in aanbouw.

TIPS
tips

REVIEW
http://www.bikespirit.nl/index.php?page=docbase&type=main&id=25

\last update 20/11/2006: http://ruhrpott-gixxer.de/new/75hist.htm~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Game on!!!!! :] :] :]


Willen alle topic members een pic van hun bike naar mij toe mailen met een korte beschrijving :P. Kan ik ze in de start post zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Ga je een TL1000R rijden? tsss.... Ik heb een TL1000s naast mn gixxer... bevalt me prima! Wilde geen vollekuip fiets en wel sportief met gebrul en vermogen. De S is dan een fijne fiets!

Hoeveel mm carbs ik op die 1127 heb? 36 dacht ik... weet het niet eens zeker. Heb mn mooiste setje gepakt en daar loopt ie nu op.

ik zal je wel een foto'tje mailen voor in de startpost.
 
Ga je een TL1000R rijden? tsss.... Ik heb een TL1000s naast mn gixxer... bevalt me prima! Wilde geen vollekuip fiets en wel sportief met gebrul en vermogen. De S is dan een fijne fiets!

Hoeveel mm carbs ik op die 1127 heb? 36 dacht ik... weet het niet eens zeker. Heb mn mooiste setje gepakt en daar loopt ie nu op.

ik zal je wel een foto'tje mailen voor in de startpost.


Ja die TL1000r zit echt al heel lang in mijn hoofd :9~ en dit jaar moet het er eindelijk van komen! :]

En mijn Oldskool..................... die wil ik er natuurlijk naast houden.. vind het echt doodzonde om hem weg te doen ;(.. ik ben nogal gehecht aan het beestje ;). We hebben een soort haat liefde verhouding zeg maar :9.

Alleen nog even kijken hoe ik het ga organiseren mbt de ruimte... wellicht toch ergens een garage box huren oid



Ik heb nu ook 36mm carbs.. ben benieuwt hoe hij erop loopt..
 
Laatst bewerkt:
wil ook nog met de TL1000s op de rollen om de powercommander goed te benutten. Hij verbruikt nu echt teveel en ik denk dat het wel een stuk beter kan nog. Heb al wat mappen geprobeerd, maar merk weinig verschil. Ben dan benieuwd hoe die TL zich houd in vergelijking met de gixxer.

Het rijd heel anders in elk geval... Maarja de gixxer heeft nu ook geen clipons meer etc.
 
Mannen eerst gefeliciteerd met jullie topic :}
Ik als oud oldskool bezitter lees hier nog regelmatig.
In de toekomst als ik op zezelf woon komt er zeker ooit 1 terug :Y

Die 1000K5 hierboven met die oldskool kappen is :9~
Where oldskool meets newskool *O*
 
Tis net een zwarte koe met een ouwe bril op, die afgemaakt moet worden.





geen slechte beeldspraak al zeg ik het zelf.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Even een vraagje over de GSXR1100, precies te zijn die uit 1994.
Ik sta op het punt om zo'n motor te gaan kopen en wil weten of er nog bijzonderheden of rare dingen met die motor aan de hand zijn.

Vraag me vooral af of de zithouding niet te extreem is: ben zelf 1m85 en weeg zo rond 100 kg. Is dat te doen of moet je al gassen om te voorkomen dat je polsen het begeven?

Greetz,

Naba
 
Juist als je zelf vrij groot bent is een gixxer een fijne fiets omdat ze nogal log zijn in vergelijking met moderne R6/R1 achtige fietsen. Maar daar kom je bij een proefritje snel achter toch?

Het is wel een sportfiets, dus de zithouding is ook sportief. En ja, je leunt dan meer op je polsen dan bij tourfietsen.

Proefritje zegt alles.
 
Ik ga komende donderdag een testrit maken dus ik kom er dan wel achter......
Wilde weten hoe "erg" het zou kunnen zijn omdat ik al wat horror verhalen te horen kreeg van allerlei "kenners", je kent ze wel.
 
Beste Gixxer mannen,

Ik ben vandaag wezen rijden (uiteraard, wat een lekker weer) maar nu is mij in korte al 2 keer het volgende gebeurd. Ik zal eerst mijn verhaal eens doen.
Het gaat om een '93 750, uitgerust met akrapovic uitlaat. Een paar weken geleden viel mijn motor gewoon stil onder het rijden, voorafgegaan door een rochel en knal uit de uitlaat. De motor wilde niet meer direct starten, maar als ik 3 minuten wachtte deed ie het weer. Awel, ik zo de dealer bereikt (was onderweg nog 2 keer uitgevallen) en daar meteen de brug op. Bougie kapot zei de monteur, ok kan gebeuren. Nieuwe bougie erin en hij liep weer als een zonnetje, niks aan de hand verder. IN de tussentijd ook weer gereden, niks aan de hand, motor loopt als een bom.
Vandaag wezen touren en op de terugweg klinkt er weer zo een knal en een beetje hortendn en stortend geluid, gevolgd door wat kleinere knalletjes. Motor valt weer uit onder het rijden en is absoluut niet meer aan de praat te krijgen.

Morgen dus de dealer bellen en zeggen dat ze hem maar gaan ophalen daar (garantie), was gelukkig bij een vriend zijn ouders in de buurt, dus daar maar motor neergezet.

Wat kan dit nu zijn??? weer de bougie? Zou het aan de uitlaat kunnen liggen? Ik heb niks laten veranderen nadat die akrapovic erop zit. Is het toch beter om de sproeiers of carbs aan te laten passen? Dit geeft niet echt een prettig gevoel als je wilt gaan rijden met in je achterhoofd dat hij er misschien weer mee kapt.
Ik ben er trouwens zeker zuinig op, goed warmrijden, accudruppellader er aan als ie in de garage staan.

Iemand met ervaring op dit gebied wellicht?
Alvast bedankt.
 
Ja die TL1000r zit echt al heel lang in mijn hoofd :9~ en dit jaar moet het er eindelijk van komen! :]

En mijn Oldskool..................... die wil ik er natuurlijk naast houden.. vind het echt doodzonde om hem weg te doen ;(.. ik ben nogal gehecht aan het beestje ;). We hebben een soort haat liefde verhouding zeg maar :9.

Alleen nog even kijken hoe ik het ga organiseren mbt de ruimte... wellicht toch ergens een garage box huren oid



Ik heb nu ook 36mm carbs.. ben benieuwt hoe hij erop loopt..
vind je een jaar of 3 lang dan _O-

en die haat liefde verhouding ligt dat aan de motor of de gebruiker :P :j

:W
 
Beste Gixxer mannen,

Ik ben vandaag wezen rijden (uiteraard, wat een lekker weer) maar nu is mij in korte al 2 keer het volgende gebeurd. Ik zal eerst mijn verhaal eens doen.
Het gaat om een '93 750, uitgerust met akrapovic uitlaat. Een paar weken geleden viel mijn motor gewoon stil onder het rijden, voorafgegaan door een rochel en knal uit de uitlaat. De motor wilde niet meer direct starten, maar als ik 3 minuten wachtte deed ie het weer. Awel, ik zo de dealer bereikt (was onderweg nog 2 keer uitgevallen) en daar meteen de brug op. Bougie kapot zei de monteur, ok kan gebeuren. Nieuwe bougie erin en hij liep weer als een zonnetje, niks aan de hand verder. IN de tussentijd ook weer gereden, niks aan de hand, motor loopt als een bom.
Vandaag wezen touren en op de terugweg klinkt er weer zo een knal en een beetje hortendn en stortend geluid, gevolgd door wat kleinere knalletjes. Motor valt weer uit onder het rijden en is absoluut niet meer aan de praat te krijgen.

Morgen dus de dealer bellen en zeggen dat ze hem maar gaan ophalen daar (garantie), was gelukkig bij een vriend zijn ouders in de buurt, dus daar maar motor neergezet.

Wat kan dit nu zijn??? weer de bougie? Zou het aan de uitlaat kunnen liggen? Ik heb niks laten veranderen nadat die akrapovic erop zit. Is het toch beter om de sproeiers of carbs aan te laten passen? Dit geeft niet echt een prettig gevoel als je wilt gaan rijden met in je achterhoofd dat hij er misschien weer mee kapt.
Ik ben er trouwens zeker zuinig op, goed warmrijden, accudruppellader er aan als ie in de garage staan.

Iemand met ervaring op dit gebied wellicht?
Alvast bedankt.

Mijn gok: kijk eens de carburatie na. Al er zo snel een bougie doodgaat dan is mijn gok in elk geval dat het mengsel te rijk staat........
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan