Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ik heb er eentje van een Busa onder. xD

2gx3giq.jpg
 
Mooi overzichtje top! "Vroeger" kon ik zoiets op OSS nog terug vinden maar nu niet meer. Ook van overige merken.

Busa wordt mij te lang, heb 1 van een 1100f in nette staat maar die is nog een cm langer. Origineel was maar een kort ding dus vrees dat 31 cm wel zon beetje de max blijft met huidige achterbrug/dogbones gsx750f
 
Ik wou eerder niet antwoorden in afwachting van anderen met wel de ervaring maar goed hete Goes:

Die titanium voorkochten moet je verhitten en dan uit elkaar forceren zeg maar tot dat het past.
Krik ertussen oid
En dan loopt de uitlaat met een imho lelijke bocht onder het frame langs.

En wat ik heb mogen lezen is dat hebt uiteindelijk toch nooit 100% te krijgen is

Daarentegen zijn er anderen die anders zweren, misschien mijn luiheid want zelf nooit willen proberen. Wel aan denken maar niet proberen.

Qua achterveer... passen is weten
Bij de oliekoelers zit je met je accubak/luchtfilterhuis plastic
Dus past een k model bijv niet een op een ook niet van busa oid
Moet je eerst je motor voorbereiden.

Tevens qua voorpoten
Ligt allemaal aan de vorklengte en lagers van je balhoofd. Hoe groot wil je het klusje.
Ene B.B.i.L. Op dit forum heeft in zijn topic beschreven hoe je een k versie erin lepelt misschien die effe opzoeken.
Go big or go home?
Of toch maar better safe than sorry?
 
Bedankt voor je reactie.

Van de tit bochten had ik ook zoiets vernomen. Gaat mijn goedkeuring wellicht niet krijgen dus dan maar iets meer gewicht.

Mbt de achterveer snap ik dat veel moderne versies niet passen zonder aanpassingen. De aanpassingen zijn het punt niet zo maar de lengtes vaak wel.

Qua voorvork is een compleet andere voorkant niet het idee. Heb dat voorheen bij de honda wel gedaan en viel goed te overzien maar... heb een nette 750f vork die ansich kan volstaan voorlopig. Nu zit daar een model remklauw op die niet uitblinkt qua prestaties en vernomen dat een bepaalde r klauw enorm verbetert. Heb 4 klauwen liggen allemaal toe aan revisie vandaar de overweging aanschaf andere set maar welke dan? De 4 zuigers die standaard zijn met meen 85 mm montage zie bijlage
20181021_133626.jpg
 
Lijkt er trouwens op dat je genoeg luchtremmen hebt op je voorspatbord :+:+

Remklauwen;
Geen idee

Maar principe is hetzelfde denk ik:
Cilindertjes die naar buiten schuiven en remblokjes aanduwen onder oliedruk...

Misschien zijn die van de r beter omdat het een r betreft en zelfde era
Maar ben benieuwd wat anderen van denken
 
Luchtfiltertroep en What about den accubak?

Weet effe niet meer welke bike we het over hebben _O-_O-

Gaat om mn project motortje een 600f waar een 1100f blok in komt. Foto van mn 750 is alleen als voorbeeld voor de remklauwen :)

20181014_191251.jpg
 
Qua titanium uitlaatspruitstuk, dat heb ik ook op mijn fighter. De bochten uit elkaar trekken naar de juiste spacing is een fluitje van een cent. Gewoon ff een half uurtje zweten. De kant van het spuitstuk waar je linkpijp op gemonteerd wordt is een ander verhaal... Werken met spanbanden/krikken/lichaamsgewicht en hitte is uitermate nodig om die aansluiting bijna tegen je frame aan te trekken.
 
Naast al die radicale brommers is deze heel gewoontjes, maar ik hou wel van simpel.
Alleen de afstelling is niet helemaal top.
Kan iemand mij een specialist aanraden in de omgeving van delft?

IMG_20180904_123956765_HDR [1024x768].jpg
 
Nee, vermoed daar ook niet zo geschikt voor, is maar een f-je :)

Zelf ook geen circuitervaring ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan