Oldskool GSXR topic deeltje 40

Ik kreeg de tip om specifiek in dit oldschool GSX-R topic mijn vraag te stellen, dus bij deze:

Mijn projectfiets is een Virago met een GSX-R voorkant. De voorkant (wiel, remmen, kroonplaten, clip-ons en hendels) komt van een GSX-R 750 van 1993.
Is er wellicht iemand in omgeving Breda die zo'n zelfde Suzuki GSX-R heeft met verstelbare hendels?

De GSX-R koppelingshendel trekt mijn koppelingskabel niet ver genoeg in om de koppeling volledig vrij te trekken, dus als ik dan de eerste versnelling in schakel, loopt de motor iets naar voren. Strakker zetten heeft geen zin, dan slipt hij met koppelen, ik moet echt de slag groter maken.

Als ik voor 10 minuten een verstelbare hendel zou kunnen lenen bij iemand, kan ik kijken of me dat voldoende slag geeft voordat ik weer een set hendels voor niets aanschaf. Hopelijk kan iemand me helpen?
 
Hallo,
ik breek mij het hoofd over een probleem wat ik niet krijg opgelost.
ik heb een gsxr 1100w 95' op papier want steekt een brug van 96 in vork 94 etc.(zo gekocht)
Nu heb ik mijn remleidingen veranderd naar staal en nu krijg ik die zaak niet meer op druk.Aan de pomp staat nu een dubbele banjo en de remklauwen zijn de 6cilinders van tokico. Na lang proberen krijg ik wel druk maar ze bijten niet en remhendel werd niet hard.uren ontlucht met vacuum zuiger!!

dus dacht ik rempomp bouwt te weinig druk op. binnenwerk wisselen of recentere pomp kopen.Ik koop dus een radiaalpomp van een gsxr 1000 K8 2008,
zelfde verhaal. ondertussen vloeistof opgepompt van onder naar boven en ik zie nergens meer lucht en toch krijg ik die hendel niet hard,

Ik ben er ook achter dat de pomp toen ik hem kocht ook niet de originele is. deze heeft dus niet zo'n zwart rechthoekig potje maar al een plastiek rond.
Gegevens van pomp 1 Nissin 6/8
gegevens van radiaal pomp Nissin 3/4

Lucht lijkt mij uitgesloten.
Iemand een Tip??
 
Heel vervelend om te vermelden.... maar het licht gewoon aan die klauwen, ik had precies dezelfde ellende als jij beschrijft... Alleen kreeg ik de klauwen los bij mijn fiets en heb ik ze geprobeerd, ontluchten lukte nog wel, maar gevoel in het systeem was nooit meer dan matig. De gouden tip is dus.... wegmikken die dingen en deze kopen:


Zijn de voorlopers van die 6-zuiger dingen en werken als een malle :t Heb ik gelijk gedaan na een circuitdagje met geknepen billen _O- Jij bent de eerste niet met deze ellende, en ik was dat ook niet, staan zat verhalen online met exact dezelfde gouden tip. Je kunt ze één op één uitwisselen (90mm tussen de montagegaten)
 
Oei daar vreesde ik al voor dat ik niet de eerste was. Van welke moto komen deze af, type bouwjaar ?
 
Ik kreeg de tip om specifiek in dit oldschool GSX-R topic mijn vraag te stellen, dus bij deze:

Mijn projectfiets is een Virago met een GSX-R voorkant. De voorkant (wiel, remmen, kroonplaten, clip-ons en hendels) komt van een GSX-R 750 van 1993.
Is er wellicht iemand in omgeving Breda die zo'n zelfde Suzuki GSX-R heeft met verstelbare hendels?

De GSX-R koppelingshendel trekt mijn koppelingskabel niet ver genoeg in om de koppeling volledig vrij te trekken, dus als ik dan de eerste versnelling in schakel, loopt de motor iets naar voren. Strakker zetten heeft geen zin, dan slipt hij met koppelen, ik moet echt de slag groter maken.

Als ik voor 10 minuten een verstelbare hendel zou kunnen lenen bij iemand, kan ik kijken of me dat voldoende slag geeft voordat ik weer een set hendels voor niets aanschaf. Hopelijk kan iemand me helpen?
stuur maar een pm als je er niet uitkomt , ik zit in de buurt van Amersfoort dus wel een eindje weg
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Heel vervelend om te vermelden.... maar het licht gewoon aan die klauwen, ik had precies dezelfde ellende als jij beschrijft... Alleen kreeg ik de klauwen los bij mijn fiets en heb ik ze geprobeerd, ontluchten lukte nog wel, maar gevoel in het systeem was nooit meer dan matig. De gouden tip is dus.... wegmikken die dingen en deze kopen:


Zijn de voorlopers van die 6-zuiger dingen en werken als een malle :t Heb ik gelijk gedaan na een circuitdagje met geknepen billen _O- Jij bent de eerste niet met deze ellende, en ik was dat ook niet, staan zat verhalen online met exact dezelfde gouden tip. Je kunt ze één op één uitwisselen (90mm tussen de montagegaten)
klopt helemaal zijn super remtangen
 

Bijlagen

  • DSC_0711 (2).JPG
    9,6 MB · Weergaven: 17
Sowheej dat is een vette GSXR :t

Ik heb ze op precies dezelfde vork op mn SV650 zitten.

Maar er zijn blijkbaar meer mensen op zoek naar de juiste klauwen....
Geen aanbieder op marktplaats en wel een zoeker die 2 advertenties plaatst. Ik ben blij dat ik ooit 2 setjes binnengetikt heb.

Hier nog wel te vinden: KLIK En vast nog op andere plekken ook, maar die mag je zelf zoeken;). Ik zie deze klauwen ook steeds meer terug in het "klassieke" race gebeuren waar 4-zuiger klauwen zijn toegestaan.

PS. op dezelfde site even op GSXR 750 zoeken zijn nog vier sets ofzo....
 
Even onder de aandacht brengen bij de oldskool rijders O-)

GSXR 1100 W - Vol Yoshimura / Akrapovic systeem

2o1j0qc.jpg
 
Even een technische vraag hier.
Ik wil m'n gsxr 1100 waterkoker wegzetten voor de winter dus wil de carbs leeg laten lopen.
Brandstofschakelaar staat op "on", maar ze lijken gewoon door te stromen. Inmiddels bijna een liter verder dus ik doe iets verkeerd maar wat?
 
Even een technische vraag hier.
Ik wil m'n gsxr 1100 waterkoker wegzetten voor de winter dus wil de carbs leeg laten lopen.
Brandstofschakelaar staat op "on", maar ze lijken gewoon door te stromen. Inmiddels bijna een liter verder dus ik doe iets verkeerd maar wat?
Ik denk dat je vacuüm gedeelte van je kraan niet meer afdicht ,dan blijft hij doorstromen.
 
Daar was ik al bang voor. De kraan zelf is alleen nog geen 1.5jaar oud dus zou er iets anders kunnen zijn?
 
Daar was ik al bang voor. De kraan zelf is alleen nog geen 1.5jaar oud dus zou er iets anders kunnen zijn?
Je kan de kraan makkelijk zelf inspecteren,hij mag niet uit zijn eigen doorlopen in de on en reserve stand,
doet hij dat wel is hij helaas weer stuk.
 
Zijn er ook oude gixxers 750's hier uit 1989? Ik zag op rdw dat m'n oude fiets nog steeds rondrijdt. Is ie hier mss bekend?
DSC_0372.JPG
 
Hierbij ook maar wat foto's van mijn 1985 7/11 (in opbouw).

Zit nu een 1127 blok onder en R1 achterschokbreker. Komen wielen, voorvork en remmerij in van een 2006/2007 GSXR600/750, 40mm carbs van een 91/92 1100, radiale rem- & koppelingspomp van een ZZR1400 en nog wat ander klein spul.
Moet qua looks, vanaf een afstand, redelijk origineel blijven met her en der wat 'updates' ;)

Bij aanschaf vorig jaar:
PyJMHN9l.jpg


750 blok eruit:
Vcazlqkl.jpg


Even passen en meten:
EljgY69l.jpg


1127 erin:
yYmWa7Pl.jpg


25 jaar verschil:
JlMOogel.jpg


rzXRIQgl.jpg
 
Leuk project! Gebruik je ook een 1100 achterbrug hevel voor de schokdemper? Anders raakt je veer de achterbrug. Verder moet je de veer ff laten vervangen door eentje voor jouw gewicht en de GSXR. De R1 veer is veel te slap omdat het moment op de schokbreker heel anders is in de R1 tov de GSXR. Been there, done that ;-)
 
Hierbij ook maar wat foto's van mijn 1985 7/11 (in opbouw).

Zit nu een 1127 blok onder en R1 achterschokbreker. Komen wielen, voorvork en remmerij in van een 2006/2007 GSXR600/750, 40mm carbs van een 91/92 1100, radiale rem- & koppelingspomp van een ZZR1400 en nog wat ander klein spul.
Moet qua looks, vanaf een afstand, redelijk origineel blijven met her en der wat 'updates' ;)

Bij aanschaf vorig jaar:
PyJMHN9l.jpg


750 blok eruit:
Vcazlqkl.jpg


Even passen en meten:
EljgY69l.jpg


1127 erin:
yYmWa7Pl.jpg


25 jaar verschil:
JlMOogel.jpg


rzXRIQgl.jpg
gave fiets man..ik wil in mijn 11 slabby ook nog eens een andere veer plaatsen . welk jaar r1 veer past ? en is het plug and play?.thnx alvast
 
Leuk project! Gebruik je ook een 1100 achterbrug hevel voor de schokdemper? Anders raakt je veer de achterbrug. Verder moet je de veer ff laten vervangen door eentje voor jouw gewicht en de GSXR. De R1 veer is veel te slap omdat het moment op de schokbreker heel anders is in de R1 tov de GSXR. Been there, done that ;-)
goeie info thnxx
 
Leuk project! Gebruik je ook een 1100 achterbrug hevel voor de schokdemper? Anders raakt je veer de achterbrug. Verder moet je de veer ff laten vervangen door eentje voor jouw gewicht en de GSXR. De R1 veer is veel te slap omdat het moment op de schokbreker heel anders is in de R1 tov de GSXR. Been there, done that ;-)
Heb dezelfde schokbreker in mijn 85 750 Slabby. Raakt niets en functioneerde prima .
al 2 dagen mee op Assen rond gereden.
Wel met standaard hevel en korte achterbrug.
0DA31E2E-439E-4D13-BA96-60512196E696.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Leuk project! Gebruik je ook een 1100 achterbrug hevel voor de schokdemper? Anders raakt je veer de achterbrug. Verder moet je de veer ff laten vervangen door eentje voor jouw gewicht en de GSXR. De R1 veer is veel te slap omdat het moment op de schokbreker heel anders is in de R1 tov de GSXR. Been there, done that ;-)
Ik heb gewoon het 750 hevel genomen, zal er vanavond nog eens goed naar kijken. Dacht dat hij nergens wat raakte...

Dit is een latere R1 achterschokbreker, die zijn alweer stugger dan de oudere R1 schokbrekers had ik begrepen. Had gister ff geveerd maar vond hem zeker niet (te) slap aanvoelen. Ander forumlid doet met dezelfde achterschokbreker 2:10 op Assen, maak mij dan niet zo druk om een te slappe veer als ik eerlijk ben 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan