Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Na een kort uitstapje naar Enschede met Fireblade, ben ik weer terug in Veenklootjesdam met SRAD.
Geen oliekoeler, maar toch leuk En met wat werk natuurlijk, as usual. Maar eigenlijk niks dramatisch.
Ben lang motorloos geweest, ben blij dat er nu weer eentje in de schuur staat.
Oliekoeler is niet gelukt, SRAD wel. Toch nog een beetje oldskool, ik vind het goed
Over de afgelopen dagen ben ik af en aan met de SRAD bezig geweest. Achterlampen vervangen, beide remschakelaars vervangen, er zat een afgebroken bout in de voorvork, deze heb ik uitgeboord (is goed gelukt, geen schade aan de vork of aan het draad) en voor de zekerheid gelijk maar 4 nieuwe bouten besteld. Nieuwe koppelingshendel erop want die was versleten, koppeling en gashendels afgesteld. Verder liep hij stationair wat onrustig, dit bleek gelukkig alleen maar wat vervuiling te zijn. Carb cleaner erdoor en choke weer soepel maken losten dit voorlopig op. Hij loopt stationair nu heel mooi door, en voor de rest zijn er geen bijzonderheden.
Gisteren ook voor het eerst de tank gelicht. Dat gaat heel anders dan bij de oliekoelers. Maar zeker niet vervelend. Filterhuis en filter waren brandschoon. Maar ik zag wel wat harde brandstofslangen en voor de rest kan hij echt een flinke schoonmaakbeurt gebruiken. Synchroniseren en kleppen stellen staan ook op mijn to do lijstje, maar als hij zo goed blijft lopen dan ga ik eerst even een tijdje rijden. Alles uit elkaar halen en poetsen is voor de winter
Oh ja, de uitlaat kan wel een flinke upgrade gebruiken. Wat er nu op zit is gaar, en de demper is een verprutste ingekorte BOS. Ik had hiervoor al even een ander topic gestart. Zoals het nu lijkt past er een titanium K5 bochtenset op, maar qua linkpijp en demper ben ik er nog niet uit...
Ik heb de SRAD's altijd wel mooi gevonden, gewoon vanwege de look dan.
Vind het wel heel leuk om nu eindelijk eens eentje te hebben
Vandaag heb ik o.a. voor het eerst zo'n geklonken schroefbusje opnieuw vastgetrokken.
Die waar het zadel aan vastzat draaide door, nu niet meer Weer iets geleerd
Ik heb trouwens besloten dat ik de originele bochten ga opknappen, en dan eens een korte universele can ga uitproberen.
Altijd heel mooi gevonden maar zelf nog nooit gehad. Dus ben benieuwd.
Set: Uitlaat demper TT Motor Universal Carbon + DB-Killer voor uitlaten met 51mm spruitstuk verbinding ☀ geschikt voor uw motorfiets ✔ in de beste kwaliteit ✔ ➠ van de merkfabrikant
Als ik de pijp origineel laat wel, maar ik zat eraan te denken om de flens eraf te halen en dan zelf een verloopje te draaien voor een slipon.
Aan de andere kant ben ik ook nog niet helemaal overtuigd van die budget dingen
Dus ga er toch nog maar even over broeden, zoveel mogelijkheden
Edit: Ook deze gevonden, mooi ding, past op de originele pijp maar....., klinkt zelfs zonder db killer als een stofzuiger
Entdecken Sie Silencieux échappement exhaust DOMINATOR GP I GSXR 750 SRAD 96-99 + DB KILLER in der großen Auswahl bei eBay. Kostenlose Lieferung für viele Artikel!
Bedankt voor je aanbod Henk. Maar ik heb me net de stofzuiger besteld, lijkt me eigenlijk wel een leuk ding.
Het geluid is een beetje zozo, maar dan ook geen problemen met de popo
Mooie SRAD trouwens, wat voor uitlaat heeft hij er nu op dan?
Vandaag aan het demonteren geweest. Mn dag begon helemaal ruk, maar één ding maakte uiteindelijk mn dag weer helemaal goed.
De uitlaatboutjes! Totaal verrotte koppen, verwachtte weer een drama, maar ze kwamen er allemaal zonder problemen uit
Nu het radiateurtje en de uitlaatbochtjes schoonmaken en spuiten, en dan oogt dat ook alweer heel anders
Iets over je eerste liefde enzo Dat had ik met een rvs Nikko racing set op mn eerste gix. Later voor mn tweede Gixxer heb ik precies net zo'n set gescoord Je ziet ze nu eigenlijk nergens meer. Op dit moment maakt het me niet zoveel meer uit wat erop zit, als het maar goed werkt en goed lijkt
Over goed lijken gesproken. Gisteren de originele pijpjes en radiateur opgeknapt, en vanochtend het spul weer in elkaar gezet
Het dempertje is helaas nog niet verzonden, dat duurt dus toch weer een paar dagen extra.
Het ding had trouwens 2 claxxons, en beide werkten niet Dus die heb ik er maar eraf gelaten.
Later maar eens zien of er iets kleins voor in de plaats kan.
Ik heb er nu 2 "lichtelijk" ingekorte laser pijpen achter hangen, maar zelfs met db killers is het zelfs voor mij toch iets te luid.
Aangezien de hele uitlaat custom is kan ik er bijna alles wel aanhangen.
Maar wat is een beetje kort en dempt toch nog relatief fatsoenlijk?
Voor demping heb je volume in de dempers nodig, ontkom je niet aan....anders kost het je power als het toch stil moet want dan moet je de doorlaat verkleinen.
Ik vraag me trouwens ook altijd af of te veel restrictie niet bijdraagt aan vervuiling in je cilinderkop en bochten
Sommige Db killers zijn echt zo'n dichte dildo met wat gaatjes aan de zijkant. Dat kan toch niet gezond zijn voor je blok?
Ik heb de dempert inmiddels ook binnen, ben er prima gelukkig mee. De Db killer die ik erbij heb gekregen is vrijwel open.
Ik hoor niet zoveel verschil met of zonder dus ik laat hem er voorlopig maar gewoon in zitten.
Qua power zou ik het trouwens niet weten, kan nu nog niet rijden #wachtenoponderdelen.
Dus dat gaan we later eens vergelijken