Oldskool GSXR topic deeltje 40

:+
full
 
Heej!

Ik heb eens even het magische internet doorzocht, maar niet echt gevonden wat ik wilde weten.... Of in ieder geval niet een eenduidig antwoord. En dat hoop ik hier te krijgen ;) of anders wat goeie info uit de eerste hand

Ik heb een SV650 1st gen. Met een SRAD '96 voorvork. Die zat er nou eenmaal bij toen ik hem kocht :P

Dus Dat ding er maar eens in gefrutseld :t en nu komt het, die tokico 6-zuiger remklauwen gaven nogal wat tegenslag. Waren gereviseerd, maar nooit gemonteerd. Dus dat maar eens over gedaan, alles gemonteerd, ontluchten een drama, standaard rempomp een drama, uiteindelijk een 19mm axiale rempomp die redelijk werkte.

Dagje circuit gaf niet het gewenste resultaat wat betreft remmen (kan oa aan de standaard brembo blokken gelegen hebben) maar de slag van de hendel is zeker te lang en niet zoals ik het graag zou willen.

Die tokico's zouden toch eigenlijk moeten remmen als een malle, maar het hele internet staat vol met ellende over die dingen... Dus nu is de grote vraag wat de meest logische upgrade om de slag te verkleinen en de remwerking te verbeteren?

Optie 1:
Nissin 4 zuiger klauwen van een TL1000s

Optie 2:
Nissin 4 zuiger klauwen van een GSXR 750W

Optie 3:
moderne brembo klauwen met een of andere adapterplaat

etc... etc...

Er zijn vast nog meer opties, maar ik heb het idee dat de 4 zuiger klauwen van de "oude" GSXR best goed zijn, grote zuigers, EBC dubbel gesinterde remblokken verkrijgbaar, passen 1 op 1... dat soort dingen :t .

Wat hebben jullie gedaan om van die tokico's af te komen?

Later,

Loek
 
Ik heb destijds de oude nissins 4 zuiger gemonteerd, met de ebc hh, remt idd heel goed. Zaten op de ow01 ook dacht ik, op de oudere triumphs..... Deze worden zelfs gemonteerd op de ZX7r als upgrade voor de onderhoudsgevoeligere 6 zuigers....
 
Ik heb destijds de oude nissins 4 zuiger gemonteerd, met de ebc hh, remt idd heel goed. Zaten op de ow01 ook dacht ik, op de oudere triumphs..... Deze worden zelfs gemonteerd op de ZX7r als upgrade voor de onderhoudsgevoeligere 6 zuigers....

Kijk dat was mijn gedachte ook, ik heb net een paar van die klauwen besteld :t ben benieuwd hoe het gaat werken. Weet je toevallig uit je hoofd welke diameter rempomp je eraan had zitten?

Fijn weekend!
 
Kijk dat was mijn gedachte ook, ik heb net een paar van die klauwen besteld :t ben benieuwd hoe het gaat werken. Weet je toevallig uit je hoofd welke diameter rempomp je eraan had zitten?

Fijn weekend!
5/8 inch rempomp is prima voor de nissin,s 4 zuigers zijn idd prima remklauwen ook voor circuitgebruik
 
5/8 inch rempomp is prima voor de nissin,s 4 zuigers zijn idd prima remklauwen ook voor circuitgebruik

Nou top!
Bedankt voor de info heren. 5/8 pomp heb ik nog wel liggen. Dus ga er eens mee aan de slag. Kijken of de leidingen nog passen enzo.

Later,

Loek
 
Dacht dat de 'gewone' 14 mm pomp standaard op deze klauwen zat .

Als dat zo zou zijn is het nog beter eigenlijk. Ik heb nog een 16mm radiale... dat zou mooi overeen komen. Nou Ja. Ik zal even melden welke pomp het is geworden en wat het resultaat is :)
Dit soort info is in ieder geval slecht te vinden op het magische internet.

Later,

Loek
 
Ik in combi met een r6 rempomp.... Geen idee van maat. Circuit gebruik in combinatie met stalen remleidingen... Super.
 
Nou wordt steeds mooier. De radiale pomp die ik heb liggen is van een r6. Wacht alleen nog op klauwen.... dan snel leidingen en blokken scoren en rammen met die vork. Nu al zin in de volgende circuitdag :P
 
Ik heb ook een rem vraag.
Heb een gsxr1100w van 93. 6 zuigerklauwen en staal omvlochten leidingen.
Voorrem remt redelijk tot goedmaar blijft sponzig zacht aanvoelen?
Heeft er iemand suggesties?
 
Ik heb ook een rem vraag.
Heb een gsxr1100w van 93. 6 zuigerklauwen en staal omvlochten leidingen.
Voorrem remt redelijk tot goedmaar blijft sponzig zacht aanvoelen?
Heeft er iemand suggesties?

Ik lees geregeld dat men de ''ouwe'' 4 zuigers gebruikt . Zou betere remdruk hebben
 
Ik lees geregeld dat men de ''ouwe'' 4 zuigers gebruikt . Zou betere remdruk hebben

Precies zoals ik het dus ook had.... die 6-zuiger dingen zijn op een of andere manier niet zo top. Ik heb ook gekozen om de nissin 4 zuigers te monteren van een generatie eerder. Passen 1 op 1. Moet nog af monteren. Dus kan je nog niet melden of het veel beter is of niet....
De oplossing voor die 6-zuiger klauwen heb ik niet.

Later,

Loek
 
Sponzig,
Spondon en swans...
Allemaal Suzuki gerelateerd _O-
Beste is brembo full option, natuurlijk
Maar of de portemonnaie dat toelaat... is een ander verhaal
 
Wat de 6 zuiger tangen betreft als je een 5/8 ste rempomp gebruikt stalen remleidingen. En dan heel goed ontlucht en dat gaat wat lastiger als bij de 4 zuiger Nissins. Dan heb je prima remdruk. Heb idd niet het idee dat ze beter remmen als 4 zuigers. Bovendien zijn ze meer onderhouds gevoelig, en zijn de remblokken duurder.
Waarom dan die 6 zuigers gebruiken? Tja omdat ze dik staan imho haha groet ez
 
Wat de 6 zuiger tangen betreft als je een 5/8 ste rempomp gebruikt stalen remleidingen. En dan heel goed ontlucht en dat gaat wat lastiger als bij de 4 zuiger Nissins. Dan heb je prima remdruk. Heb idd niet het idee dat ze beter remmen als 4 zuigers. Bovendien zijn ze meer onderhouds gevoelig, en zijn de remblokken duurder.
Waarom dan die 6 zuigers gebruiken? Tja omdat ze dik staan imho haha groet ez

Nog een paar extra kopen dan? ;) heb nog een fraai en net gereviseerd (voor €70,- tourmax setje erin :o ) paar liggen!!

Gr,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan