Oldskool GSXR topic deeltje 40

En ik vind €50 een nette prijs voor een OEM cover incl. kussentje :Y . Ik heb er destijds na een jaar zoeken €70 voor betaald, dus ik wil er geen winst op maken, maar ook geen keihard verlies.


Pb gestuurd
 
Ola :W

@ henk from hell met de vampires
Ik zag ze maar zou Alleen de dempers Willen
Ik Weet dat je me pest. :+

En die billetjes :+ Ben nog steeds niet van het adapters maken
Oem is toch best. Terwijl 4 jaar geleden iedereen zwoer bij 6zuigers _O-
 
Laatst bewerkt:
Ola :W

@ henk from hell met de vampires
Ik zag ze maar zou Alleen de dempers Willen
Ik Weet dat je me pest. :+

En die billetjes :+ Ben nog steeds niet van het adapters maken
Oem is toch best. Terwijl 4 jaar geleden iedereen zwoer bij 6zuigers _O-

hey ,

Jij zou moeten weten dat IK de laatste hier zou zijn om iemand de gek aan te steken _O- _O- _O- _O-

Ik krijg de Vance and Hines niet onder de 7/11 :( :( :( :(

4 in 2 met de vampires ...........staat me niet aan . :N


Denk eraan om toch een complete Schule set te monteren :Y

Billertjes .....plankvoorraad _O- _O- _O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Schijnbaar de grote bekende kwaal van SRADs, de vorige eigenaar heeft er niets aan gedaan bij de mijne. De mijne rammelt niet overmatig en ik vertrouw erop dat het goed gaat. Misschien dat ik een manuele laat plaatsen bij de aanstaande klepstelsessie.
 
Spanner met schroevendraaier lossen en dan weer door door de veer op spanning laten schieten. Andere olie helpt ook wel. Rij er 50k zonder geratel mee
 
Ik heb een verstelbare spanner gemonteerd op mijn 750W. Uiteindelijk bleek mijne te ratelen door slecht gesynchroniseerde carbs...

Het dimlicht van mijn motor werkt sinds een week ofzo niet meer. Voorheen stond bij dimlicht de linker koplamp aan, en bij grootlicht volgens mij alleen de rechter. Nu werkt bij dimlicht niets, en bij grootlicht gaan beide aan. Ook is er iets anders raars aan de hand, soms slaat de motor op totaal willekeurige momenten opeens af (alsof je het contact uitdraait). Dit kan tijdens het rijden gebeuren of tijdens idle. Eergister gebeurde het 4x kort achter elkaar, en gister totaal niet. Ik denk niet dat de problemen gerelateerd zijn, maar ze lijken wel rond dezelfde tijd begonnen te zijn. Iemand een idee?
 
@ Dikrjan,
Even de tank eraf en de kabelboom nalopen op beschadigingen (schuurpunten/knelpunten) vanaf de accu naar voren toe! Kijk ook bij het contactslot en schroef even de rechter stuurhelft open om naar de dodemansknop te kijken (aan de binnenkant)
 
Bedankt voor de suggestie. Ik heb de laatste tijd de dodemansknop relatief vaak gebruikt om de motor uit te zetten, ik las van een ander een vergelijkbaar verhaal en bij hem bleek er een veertje in de knop slecht contact te maken. Ik zal vrijdag eens kijken!
 
Ik heb een vraagje, sinds kort heb ik een gsxr 750 uit 1993 aangeschaft,nuzat ik te kijken of ik de uitgaande demping van mijn schokdemper kan verstellen omdat hij niet goed dempt,zie geen stelmogelijkheden hiervoor klopt dat of zie ik iets over het hoofd,ingaand zie ik wel een stelmogelijkheid zitten.Alvast bedankt
 
Ik heb een vraagje, sinds kort heb ik een gsxr 750 uit 1993 aangeschaft,nuzat ik te kijken of ik de uitgaande demping van mijn schokdemper kan verstellen omdat hij niet goed dempt,zie geen stelmogelijkheden hiervoor klopt dat of zie ik iets over het hoofd,ingaand zie ik wel een stelmogelijkheid zitten.Alvast bedankt
Zou aan de onderkant van je veer moeten zitten, als het goed is een zwarte draaiknop ( wartel) groet ez
 
Even schoppen.

Ik heb op mijn carbs vier zwarte dekseltjes. Drie daarvan zijn 1B en eentje is 1A en die heeft een langer pennetje waardoor de schuif iets minder ver omhoog gaat. Op welke van de vier hoort deze? Die van de gaskabel? :)
 
@ Henk

Sidewinder er niet onder?
Waar loop je vast zeker op de ogen van de bouten/flens?

Uitfrezen ....
Heb je er trouwens ook de db killer bij? (Insert damping)
@ maximus
Kijk bij cmsnl misschien vind je het daar terug?
 
Laatst bewerkt:
Het dimlicht van mijn motor werkt sinds een week ofzo niet meer. Voorheen stond bij dimlicht de linker koplamp aan, en bij grootlicht volgens mij alleen de rechter. Nu werkt bij dimlicht niets, en bij grootlicht gaan beide aan. Ook is er iets anders raars aan de hand, soms slaat de motor op totaal willekeurige momenten opeens af (alsof je het contact uitdraait). Dit kan tijdens het rijden gebeuren of tijdens idle. Eergister gebeurde het 4x kort achter elkaar, en gister totaal niet. Ik denk niet dat de problemen gerelateerd zijn, maar ze lijken wel rond dezelfde tijd begonnen te zijn. Iemand een idee?

Motor meegenomen naar Zuid-Frankrijk op de trailer en daar na welgeteld een half uur rijden viel hij weer uit, maar dit keer bleef hij dood. Geen lampjes, niks. Ik dacht me vaag te herinneren dat het kort na het aanzetten van mijn koplampen gebeurde. Ik de boel opengehaald, en vond uiteindelijk dat de rode draad die naar het contactslot loopt bij de stekker was gesmolten. Ik denk dat het branden van de twee koplampen teveel stroom trok, en de draad daarom gesmolten is. Wel raar dat de ignition fuse gewoon heel gebleven is? Anyway, de stekker schoongemaakt en de draad opnieuw ingetaped en sindsdien maar mijn koplampen uit gehouden en geen problemen meer gehad (totdat al mijn motorkleding, gereedschap en reservedelen uit mijn auto gejat werd en ik niet meer kon rijden, en de dag daarna een fransman mijn geparkeerde motor omreed.... *O* :t :t |( )

Ik meette wel 14,8 volt laadspanning met de verlichting uit, is dit normaal? Ook zakt het stationair toerental met zo'n 100-200 rpm als ik de verlichting aanzet. Ik heb geen rare knelpunten of corrosie in de stekkers kunnen ontdekken in de kabelboom van de koplampen, dus het is me een raadsel waarom beide koplampen branden. Iemand een concreet idee hoe ik hier achter kan komen?
 
Laatst bewerkt:
Ja is normaal.
Vorig jaar 2 weken mee aan het stoeien geweest.
Iets met een draad en een relais erbij gezet.
Kun het terug zoeken in dit forum. Was net na assen.
 
2 koplampen niet normaal?
Branden hij mij standaard allebei.
Amerikaanse uitvoering dat dan weer wel.
Net even terug zitten kijken op pagina 24 tot 27. Mijn spanning was zelfs nog hoger.
Maar rij nu al weer jaar met 14,8 volt.
Zal wel goed zijn.
Volgende week weer naar assen.
 
Ik kan niets vinden over een verschil in topcaps. Dus als ik er last van krijg vijl ik wel een stukje eraf. Gaat om 2mm verschil waarvan maar 1mm effectief. Dat zal denk ik wel meevallen in de praktijk, ik rijd toch niet vol gas.

Nu ik weer wat meer tijd heb heb ik de carbjes afgemaakt. Eerst schoongemaakt, Factory pro 3.0 setje er in gefrot, gaskleppen en vlotters afgesteld. Nu nog een voorfilter laten maken van het kleedje Drycharger stof die ik voor mijn K&N filters heb aangeschaft.

Subframe vrijwel klaar. Nog even testpassen en afwerken. Ik ben alleen nog opzoek naar een mooi kroonplaatje voor het superbike stuurtje.
 
@ Henk

Sidewinder er niet onder?
Waar loop je vast zeker op de ogen van de bouten/flens?

Uitfrezen ....
Heb je er trouwens ook de db killer bij? (Insert damping)
@ maximus
Kijk bij cmsnl misschien vind je het daar terug?

bochten zijn dermate dik zodat de m 8 inbusbouten er niet tussen passen :/ :N

is met ingebouwde db vreter/binnenwerk :+
 
Hoi,

Weet toevallig iemand wat het aanhaalmoment is van de bouten waarmee de benzinekraan bevestigd is bij een gsxr1100w.
Kan in het WPH niets vinden en ook Google levert niets op.
Gezien de fragiele ringetjes lijkt het mij niet een kwestie van lukraak vastdraaien.
En ja, “ met gevoel aandraaien” , maar dat is een ruim begrip.

Groeten, Jos
 
Regenjasjes gemaakt. *D


dpniz41.png
 
Hoi,

Weet toevallig iemand wat het aanhaalmoment is van de bouten waarmee de benzinekraan bevestigd is bij een gsxr1100w.
Kan in het WPH niets vinden en ook Google levert niets op.
Gezien de fragiele ringetjes lijkt het mij niet een kwestie van lukraak vastdraaien.
En ja, “ met gevoel aandraaien” , maar dat is een ruim begrip.

Groeten, Jos
draai ze altijd aan met een kruiskop schroevendraaier en goed vast .altijd goed gegaan .Nm weet ik zo ook niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan