Oldskool GSXR topic deeltje 40

Oke thnx, ik heb nu 15/45 als test maar daar trekt ie erg belabberd mee.

Blok is 1100f, die heeft standaard 15/52. Omdat de 600 waar het rijwielgedeelte van is 14/45 heeft, dacht ik 1 tandje groter voor dat moet die wel trekken, niet dus...

Zit nu wat in dubio wat ik moet doen, dacht eerst 14/47 misschien? 14/49 zou overeenkomen met 15/52 wat de 1100f standaard heeft maar lijkt me een extreme verhouding...
 
Dank Henk.

Kun je normaal rijden ermee of continue wheelies op het gas tot de 4e versnelling en daardoor beetje onhandelbaar en niet snel meer te noemen?
 
Ik heb ook een iets langere brug met 1100f blok in 600f fietsje. Gewoon de originele 1100f tandwielverhouding aanhouden dan? :)
 
oliekoel: bedankt voor je reactie!

ik laat eerdaags bij de leverancier even bekijken wat voor mijn (gsx600/750F) velgen leverbaar is, op internet kom ik niet groter dan 48 tanden achter. 15/48 is vermoedelijk toch nog te zwaar voor mijn fietsje als ik zie nu zelfs in de 1 niet in de begrenzer te kunnen komen, op de snelweg rustig in de 3 loopt etc. neig dan meer naar 14/48 om wat in de buurt van die 15/52 (origineel 1100F) te komen. ik laat het hier nog even weten :)
 
oliekoel: bedankt voor je reactie!

ik laat eerdaags bij de leverancier even bekijken wat voor mijn (gsx600/750F) velgen leverbaar is, op internet kom ik niet groter dan 48 tanden achter. 15/48 is vermoedelijk toch nog te zwaar voor mijn fietsje als ik zie nu zelfs in de 1 niet in de begrenzer te kunnen komen, op de snelweg rustig in de 3 loopt etc. neig dan meer naar 14/48 om wat in de buurt van die 15/52 (origineel 1100F) te komen. ik laat het hier nog even weten :)

Scheelt 8%, zou het 1100 blok toch wel moeten kunnen trekken zeker gezien de lichtere motor.
Heeft ie wel het vermogen wat hij zou moeten hebben? Soms hebben bijvoorbeeld de gasschuiven lekkage en komen ze niet goed omhoog, je hoort in z'n 1 rond2 a 3 seconden in z'n begrenzer te zitten.
 
Hij moet nog op een testbank maar loopt netjes. Topsnelheid komt ie niet op omdat ie het niet trekt :)
 
Dat hij netjes loopt wil niet zeggen dat hij z'n ware potentieel ook ontplooit zeg maar :9
Ik zou hem eerst op de bank zetten voordat je de tandwielen aanpast, ik vond mijn standaard 1100F juist te kort gegeard, liep maar 235
 
Huidige set is op (harde stukken, lubbert uit binnen 50 km en klappert door onregelmatige spanning) dus vervang ik eerst, ding moet wel goed zijn voor die op een bank gaat. Wil daarmee niet onnodige ellende over me afroepen. Achter ga ik voor zo groot mogelijk eventueel voor eerst een 15 tands, ketting inkorten kan altijd nog. :)
 
Gister ineens twee lekke voorvorkkeerringen zaten er pas 3 jaar in. Nu op zoek naar iemand die m'n vering eens na kan zien servicen en afstellen.
Iets te hard met tweeën erop over een binnendoor weggetje met kuilen en verkeersremmers
 
Weet iemand toevallig of er ook huggers bestaan voor een 1100 waterkoeler, en dan voor de achterbrug met brace, niet de banaan.
Aangezien het kontje van mn fiets tot halverwege het wiel komt zit er nogal eens wat zooi op mn broek :+
 
Ik heb twee van een 750 liggen met brace , en die hebben niet de mogelijkheid om ''iets'' vast te bouten ……….alleen kettingbeschermer , dat wel
 
ketting beschermer idd wel, maar zag ook geen montagepunten en kan ze ook nergens vinden dus vandaar benieuwd, anders moet k zelf wat gaan maken :+
 
De 4 zuiger nissins met 90 mm steek van de gsxr, rf900 etc. Werken die optimaal met een 16 mm pomp of volstaat 14 mm ook? Bvd
 
Terug
Bovenaan Onderaan