Oldtimer RM400

Bij een rm 80 uit 1984 moest er ook lucht of speciaal gas in.
Ik weet nu niet meer hoeveel druk ik erop zette maar ik weet dat het bij de rm80 onderaan op de vootpoten stond op een stickertje maar deze rm had nog extreem weinig gereden vandaar dat dat er nog stond.
Verder heb ik ze ook eens uitelkaar gehaal echt niet moeilijk alleen effe opletten.
 
er moet zeker weten een soort gas in! het ligt me bij dat het nytrogen was? oid... ik kan me vergissen hoor! met lucht werkt het ook wel,je kan gewoon de compressor erop zetten op de nippels bovenaan de voorpoten! je hoeft maar een klein 'shot' te geven om ze vol te krijgen ;) ...verstandiger is het om er eens mee naar een crosszaak te gaan en ze daar te laten vullen! dan weet je zeker dat er in beide poten de juiste lucht/olie verhouding zit!
 
kan iemand mij vertellen hoeveel olie er in een voor vork moet van mijn machine. ik ben al 3 uur aan het zoeken op internet maar kan het nergens vinden. mogelijk weet iemand van jullie het?

+bij het verversen van mijn voorvork olie hele ding uit elkaar halen of goed doorspoelen en nieuwe erin? aangezien de keeringen nog goed zijn? en hoe beste manier van spoelen?

hopelijk weet iemand het van jullie
 
Hoeveelheid zou ik zo niet weten, maar houd maar een luchtkamer aan van 160-180mm.
En het hele ding uit elkaar trekken aub. Er zal nog zoveel oude meuk in zitten waar de hond geen brood van lust. Goed spoelen met wasbenzine of terpentine oid. en goed laten drogen.
 
Nee, als je de poten helemaal ingeveerd hebt (zonder veren)moet de olie 160 tot80 mm van de bovenkant af staan.
Die ruimte boven je olie word de luchtkamer genoemd.

Doe dit wel per mm nauwkeurig want 5mm ,maakt al een merkbaar verschil.
 
de TS?

Het staat er als volgt bij.... donderdag komt het vul busje voor achter het voortandwiel. en dan kan ik gaan rijden:)
vering achter is niet helemaal in orde en voorvering ook niet maar dat komt nog wel gewoon olie in gegooit en het veerd aardig. dat is iets voor later eerst maar eens kijken hoe het rijdt.

(kan er denk ik helaas niet te lang mee rijden.... blokolie is aardig terug gelopen in niveau. of het komt omdat ik hem tevaak gestart heb en hij daardoor te veel bij het voortandwiel naar buiten heeft gegooit wegens ontbreken vulbus... of keerring koppelingskant niet goed gemonteerd dat hij blok olie loopt te drinken.)
 
Hallo,

Ik kwam via google op dit forum, en ik rij zelf al enige jaren op suzuki in de DTS klasse, eerst test jaar gehad op RM 125, toen ergens halverweg B-klasse geeindigt. Jaar erop overgestapt naar RM 250, door 3 wedstrijden afwezig geweest te zijn door vakantie en blessure NET geen kampioen geworden in B-klasse. Hierdoor was overstap naar de snellere A-klasse verplicht. Eerste jaar in A-klasse als 6e geeindigt. Maar kwam toch wel power te kort te opzichte van de snelle 500 cc's en 480 cc's. Dit jaar dus maar de overstap op RM 400 proberen. Heb de motor 2 dagen geleden opgehaald in Belgie(bij dezelfde Jan Geboers, rij namelijk al 3 jaar voor hem. Wanneer je iets voor Suzuki van voor 1990 zoekt, moet je bij hem zijn, hij heeft werkelijk alles). Motor vanavond tot aan het laatste boutje uit elkaar gehaald, en morgen gaat blok helemaal uit elkaar. Gelijk even alles controleren, frame verstivigen, nieuwe wielen laten maken. En dan hopelijk over paar weekjes de eerste meters ermee kunnen rijden.... Ik zal jullie op de hoogte houden, en aantal foto's posten.....

Gr.
 
Hahaha gaaf man!

Ik heb er nog 1 te koop in loop/sloop staat. Deze staat ook op de dutchtwinshock site. gaat om een 1978 er. Zoals je daar kunt zien is het echt een PROJECT. waar ik geen tijd voor heb. Mijn andere suzuki rm400 uit 1980 gaat voorlopig even op zolder staan:) Eerst even wat cross ervaring opdoen met een yz 250 2006 op de baan enzo voordat ik mee ga doen aan de DTS.

Heb de motor bijna verkocht aan Eric uit wijchen welke mij ook heeft geholpen met onderdelen voor mijn rm400. Dus vond ik het wel zo netjes om hem eerst te laten komen kijken/kopen :)

Maar laat maar komen die foto's van jou rm400 ben namelijk erg benieuwd.
 
Ben ik weer,

Blok vandaag weggebracht, en wordt helemaal uit elkaar gehaald en even gekeken wat er nieuw ingezet moet worden... Wil namelijk met fris machientje aan de start staan dit siezoen. Even haan wheels gemailt voor prijs van velgjes, maar dat is tegenwoordig ook geen geintje meer.....

In de DTS zijn er verschillende niveau's van rijden, zeer snelle rijders (kunnen makkelijk mee in de top 5 van de nationalen), maar ook beginnende rijders..... Deze zijn natuurlijk wel gescheiden in klassen op snelheidsverschil...

To suzuki rm 400: Je kunt dus altijd terecht bij de DTS, ook zonder rijervaring, die doe je dan vanzelf op. Komende zondag(8feb) is er de jaarvergadering... via: www.dutchtwinshock.nl kan je informatie hierover krijgen. Misschien idee om te komen kijken... Hele gezellige klasse

gr.
 
Ben ik weer,

Blok vandaag weggebracht, en wordt helemaal uit elkaar gehaald en even gekeken wat er nieuw ingezet moet worden... Wil namelijk met fris machientje aan de start staan dit siezoen. Even haan wheels gemailt voor prijs van velgjes, maar dat is tegenwoordig ook geen geintje meer.....

In de DTS zijn er verschillende niveau's van rijden, zeer snelle rijders (kunnen makkelijk mee in de top 5 van de nationalen), maar ook beginnende rijders..... Deze zijn natuurlijk wel gescheiden in klassen op snelheidsverschil...

To suzuki rm 400: Je kunt dus altijd terecht bij de DTS, ook zonder rijervaring, die doe je dan vanzelf op. Komende zondag(8feb) is er de jaarvergadering... via: www.dutchtwinshock.nl kan je informatie hierover krijgen. Misschien idee om te komen kijken... Hele gezellige klasse

gr.

Hallo ik ben nieuw hier op het forum
Ik heb een vraagje over jan geboers heeft hij ook onderdelen van yamaha's uit de 80er jaren zoja heeft iemand het adres of telefoon nr van hem .
gr leon
 
ik heb hem helaas niet meer. moet je even naar een dts wedstrijd gaan vaak is hij dan wel aanwezig. of hij yamaha's heeft weet ik niet
 
jan geboers is 1 en al SUZUKI !heb wel tel.nummer en email adres van hem,maar yamaha zal je er niet aantreffen ;-)
 
SuzukiRM400 een vraagje

ik heb ook een RM400 nu is mijn vraag,
op de zuiger staat 0.5 is dit de laatste overmaat of kan er nog een overmaat in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan