oldtimer verzekering gezocht

mucked

MF veteraan
17 jan 2002
1.559
4
Boxtel-city
ha! ik dacht handig te zijn een oldtimer aan te melden bij m'n huidige verzekering... niet handig, dus ook maar niet gedaan, die gasten vroegen 90 euro voor de bike. het ding ligt volledig uit elkaar, het is een cb400f uit 1975.

nou ben ik op zoek naar een verzekering die dan gewoon goedkoop is, er wordt de komende anderhalf/twee jaar niet op gereden, en ik heb een andere bike als basis verzekering.

heeft iemand een leuk idee of ervaring met dit soort projecten?

vertel, vertel! :} :}
 
Als je er niet op rijd, waarom dan verzekeren???
Leuk om nog een CB400 rijder erbij te hebben!
edit: Unive heeft oldtimer verzekeringen als ik me niet vergis.
 
Als je er niet op rijd, waarom dan verzekeren???
Leuk om nog een CB400 rijder erbij te hebben!
edit: Unive heeft oldtimer verzekeringen als ik me niet vergis.

in eerste instantie is niet verzekeren een goed idee, maar dat ding staat al op kenteken. schrappen is duur, en verzekeren dan verplicht.
 
in eerste instantie is niet verzekeren een goed idee, maar dat ding staat al op kenteken. schrappen is duur, en verzekeren dan verplicht.

Wat dacht je van schorsen kost je 50 gulden en dan betaal je geen wegenbelasting ( als het geen oldtimer is) en je hoeft hem niet te verzekeren.
 
in eerste instantie is niet verzekeren een goed idee, maar dat ding staat al op kenteken. schrappen is duur, en verzekeren dan verplicht.
Wat bedoel je met schrappen? :? Voor auto's/motoren die niet rijen hepje 'schorsen'. Dat kost inderdaad +-nus 25euro per jaar ofzo.

MAAR! Je hebt 'n oldtimer en die hoef je niet te schorsen. Je kunt gewoon RDW bellen en vrijstelling aanvragen van wegenbelasting. Het kenteken blijft natuurlijk gewoon geldig.

Mijn 400-4tje heeft ook 'n paar jaar uit elkaar gelegen en dat kostte lekker nix. *D
 
Nog steeds niet goed, maar heb er nog niet zoveel tijd aan besteed. Heb eerst nog eens de carburateurs schoongemaakt, en vervolgens nog eens weer uitelkaar moeten halen omdat ik toen 2 lekkende carburateurs had ipv 1...Heb er meteen een benzine filter tussen gehangen.
As weekend pleur ik er een stel nieuwe bougies in, en dan zien we wel weer.
 
heb net ff rondgekeken op rdw.nl, daar staat dat schorschen E22,70 kost, en dattie dan ook niet verzekerd hoeft te zijn. hoeft van mij ook nie, ligt in onderdelen en waarde is op het moment 135 euro.

dus ik denk dat dat het beste (lees goedkoopste) is :?

leuk trouwens datter nog meer cb400f-jes hier zijn. ik heb zelf het idee dat er niet zo veel van rondrijden. er komt er over een jaartje of wat weer een bij...
 
MAAR! Je hebt 'n oldtimer en die hoef je niet te schorsen. Je kunt gewoon RDW bellen en vrijstelling aanvragen van wegenbelasting. Het kenteken blijft natuurlijk gewoon geldig.

Mijn 400-4tje heeft ook 'n paar jaar uit elkaar gelegen en dat kostte lekker nix. *D

herhaling: Niet schorse, maar vrijstelle! :9 gratis!

edit:
ps ik hoop voor je dat je een werkplaatshandboek hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan