Oldtimerbeurs Houten 14-15 december

Sneak peak
0352B0E8-8EAA-435D-9884-B59ABA6D9663.jpeg
 
Ja, ik ben ook geweest.
Heb enkele dingen op mijn lijstje staan. Maar helaas niks kunnen scoren.
Voor mijn Vespa brommertje (1971) was er al helemaal niks............;(
Toch altijd weer leuk om tussen al dat oude spul te schuimen. Je weet nooit of je mss WEL iets vindt.:9
 
Wij waren er rond 12.00 u het zoeken naar een parkeerplaats was een uitdaging. Het geluk was dat enkele vroege beursgangers vertrokken en wij op hun plek konden parkeren. Anders hadden we behoorlijk ver op het industrie terrein gestaan. Het was zaterdag duidelijk veel drukker als de voorgaande jaren dat zag je bij aankomst al.
Leuk dat er steeds meer animo voor is, ik probeer mijn zonen de liefde voor het oudere spul bij te brengen. Met je handen bezig zijn en niet altijd achter de computer zitten gamen.

wat ik van enkele bevriende handelaren hoor is dat het publiek wel heel kritisch is, zo snel er wat aan zo'n fiets moet gebeuren/niet originele onderdelen op zitten begint men gelijk al terug te krabbelen. Met andere woorden met wil de handen niet meer vuil maken/restaureren, en dat gaat vnl. op voor de wat "jongere" beursbezoekers. Eigenlijk wel logisch want die hebben dat zelf ook nooit hoeven doen.
 
wat ik van enkele bevriende handelaren hoor is dat het publiek wel heel kritisch is, zo snel er wat aan zo'n fiets moet gebeuren/niet originele onderdelen op zitten begint men gelijk al terug te krabbelen. Met andere woorden met wil de handen niet meer vuil maken/restaureren, en dat gaat vnl. op voor de wat "jongere" beursbezoekers. Eigenlijk wel logisch want die hebben dat zelf ook nooit hoeven doen.
Denk dat die zelfde handelaren ook beginnen te zeuren als er niet de originele onderdelen op zitten als ze er eentje zelf inkopen
 
Ik ben meer van het niet origineel houden , ik verbouw zelfs mijn e-bike
als ik zou moeten kiezen tussen deze twee zou ik die blauwe uitvoering nemen , als die knuckel veel duurder omdat zo’n blok tegen tegenwoordig een vermogen waard is
098C0183-5EC5-4130-98DF-10D7B87933B6.jpeg
38EF7F15-FD13-465C-86BF-69F5B50BD938.jpeg
 
Denk dat die zelfde handelaren ook beginnen te zeuren als er niet de originele onderdelen op zitten als ze er eentje zelf inkopen

waarschijnlijk wel. maar wat ik probeer te zeggen dat het publiek veel zeurderiger is geworden t.o.v. 20 jaar geleden. Daarentegen heeft men meer en meer geld te besteden zo lijkt het wel.
 
waarschijnlijk wel. maar wat ik probeer te zeggen dat het publiek veel zeurderiger is geworden t.o.v. 20 jaar geleden. Daarentegen heeft men meer en meer geld te besteden zo lijkt het wel.
Daarom is het een wisselwerking, is de prijs erg hoog dan mag er ook niets aan mankeren. En bovendien gouden tijden voor handelaren met oldtimers mocht je op het juiste moment ingestapt zijn...
 
De tendens van orgineel en ongerestaureerd zie je al langer ontstaan. Misschien is het inderdaad een nieuwe generatie die zelf niet wil, kan of durft te restaureren of daaraan geen tijd wil besteden? En denkt ik wil het hebben en dan betaal ik ervoor?
Ontbreekt de technische kennis, kan of wil men deze niet eigen maken?
Zeg het maar ik weet het ook niet.
Zelf koop ik meestal “werkhokken” waar je niet meteen mee de weg op kan.
Soms speel je dan met de gedachte; “ waar ben ik nu weer aan begonnen” of mij wederhelft denkt dat voor mij ;)
 
Daarom is het een wisselwerking, is de prijs erg hoog dan mag er ook niets aan mankeren. En bovendien gouden tijden voor handelaren met oldtimers mocht je op het juiste moment ingestapt zijn...
Gouden moment van instappen was eind jaren 70 begin 80 toen je ze nog voor een appel en een ei kocht,behalve de K0,die was
toen ook al zeldzaam en aardig wat waard in nette staat.
 
Daarom is het een wisselwerking, is de prijs erg hoog dan mag er ook niets aan mankeren. En bovendien gouden tijden voor handelaren met oldtimers mocht je op het juiste moment ingestapt zijn...

in dit geval ging het om een late-model Norton ES2, die juist voor een "leuk" prijsje werd aangeboden. Vanwege het feit dat er wat puntjes op de i gezet moesten worden zeg maar. Maar dan toch zeuren en niet kopen.
 
Ok, instappen doe ik nu zeker niet.....en ondertussen. vind ik het wel goed zo. Laatst gekeken naar een guzzi le mans...;)

Maar mijn 888 doe ik er niet voor weg, en daarom laat ik het rusten....mijn tijd zit ik wel uit met een andere Italiaanse klassieker.
 
Er stond een Honda CB750 in redelijke staat - maar lang niet showroom of zo - voor 6.950 euro...bij dezelfde aanbieder stond een Le Mans 2 voor 6.500 of zoiets.
Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.
 
Er stond een Honda CB750 in redelijke staat - maar lang niet showroom of zo - voor 6.950 euro...bij dezelfde aanbieder stond een Le Mans 2 voor 6.500 of zoiets.
Mijn keuze zou snel gemaakt zijn.
Haha, mijn keuze toentertijd in ‘78 werd de xs750 ipv een le mans...fout had ik nooit moeten maken. Jaren daarna alsnog goedgemaakt met mijn 888 Italiaanse die ik nog na heel wat jaren bezit.

Maar zoals ik al schreef, ik laat het bij mijn huidige speeltjes. Alle 3 voertuigen zijn origineel en technisch tiptop in orde.....bovendien in mijn garage kan niets meer bij.
 
De Ariel Square Four hierboven had een prijs van 21.500,- by the way
nu zie ik hierboven een hoop platties maar geen een square four maar misschien zie ik niet dubbel genoeg. deze mentaliteit van de handel en handelaren is er altijd wel een beetje geweest hoor. 15 jaar geleden op vehikel werd er al gezeurd over vernikkelde of verchroomde boutjes die er al dan niet op hoorden. blij dat wij altijd lekker allemaal originele motoren bij hebben :)


y4mWDujhuhQDmzrJWPfCPbZ7oj8Pa-7rsZV5HUNuI8W_1TWuHtmFjKm9wdgT43V05gIOEEA61vHO8Bv-QAlo0Gk01pX9ztgQ3pLDz2E1vtffYtcnge0-xAJnCnn8k5s5N4d12Pm_GIetFVwG9elY00D3gdCKYeYtN7JMBLLvSeuzmwcnB6xJFyIHgK_-6bI6mx4evCoaXbWCSqWrAcxIc9X5A
 
Ah, die had ik even over het hoofd gezien. Een OHC versie.. Ik zocht de voorganger met de brede bovenbouw. De prijzen waren overall aan de pittige kant vond ik trouwens maar ja, blijkbaar is er geld voor de hobby want er is genoeg verkocht volgens mij.
 
Ah, die had ik even over het hoofd gezien. Een OHC versie.. Ik zocht de voorganger met de brede bovenbouw. De prijzen waren overall aan de pittige kant vond ik trouwens maar ja, blijkbaar is er geld voor de hobby want er is genoeg verkocht volgens mij.

zover ik weet is de bovenbouw niet anders geweest als zo (deze is van 1933)..maar maakt ook niet uit. En de prijzen...tja ligt ook wel aan naar welke merk/type/bouwjaar aan motoren dat je kijkt. De jaren zeventig/tachtig japanners nemen (elk jaar) rap in prijs toe. Maar zo'n Ariel...staat nu in UK een 39'er te koop - wel in (nog) betere staat - offers around 35K pounds...
 
Terug
Bovenaan Onderaan