Oldtimers moeten weer wegenbelasting betalen

Als iemand zoveel problemen heeft met het feit dat \'die\' niet hoeft te betalen en \'jij\' wel, dan moet \'jij\' zelf zorgen dat jij ook niet hoeft te betalen. Dus zelf een oldtimer gaan rijden.

De gemiddelde oldtimer is bedoeld als \'mooie\' auto. Die rijden er mee naar beurzen en bijeenkomsten en mooie zondagen. Die enkeling die er gewoon mee rijdt die rijdt ook niet echt veel.

Ik bedoel een beetje vertegenwoordiger rijdt er 80.000 km per jaar mee. Wie denkt hier nou serieus dat dat met een auto van meer dan 25 jaar haalbaar is??? Denk dat de kosten beetje hoog worden, en je beter een Porsche kan kopen, das waarschijnlijk goedkoper, zelfs met belasting (Toegegeven dit is wat overdreven, maar mijn punt is duidelijk. :+ ).

Komt bij, wie wil nou zo\'n pleuris kastje in je mooie (orginele) oldtimer (of motor)? :j Het is weer zoiets om geld mee te KRIJGEN, en niet nuttig. Klote wijf...
 
Komt bij, wie wil nou zo\'n pleuris kastje in je mooie (orginele) oldtimer (of motor)? :j Het is weer zoiets om geld mee te KRIJGEN, en niet nuttig. Klote wijf...

Maar gezien het beperkte aantal km wat een (echte) oldtimer rijdt per jaar, dan zal het bedrag toch niet snel oplopen, aangezien dat afhankelijk is van het aantal km.
 
Maar gezien het beperkte aantal km wat een (echte) oldtimer rijdt per jaar, dan zal het bedrag toch niet snel oplopen, aangezien dat afhankelijk is van het aantal km.

Maar je betaalt wel een vast bedrag aan wegenbelasting, en dat is in verhouding met aantal kilometers dan wel erg hoog (als daar geen speciale regeling voor komt).
 
25.000 km per jaar op mijn bijna-oldtimer BMW is goed uit te houden.... :)

Waar het volgens mij ook om gaat: auto\'s worden steeds beter --> er komen steeds meer auto\'s van ouder dan 25 jaar die wel degelijk nog gewoon gebruikt worden --> er komt minder belasting binnen --> Netelenbos denkt: afschaffen die handel!!
Het lijkt mij het meest logisch er twee verschillende tarieven op na te gaan houden: laag tarief voor oldtimers die ook als zodanig gebruikt worden en normaal tarief voor oldtimers die dagelijks gebruikt worden.

En een mobimeter op je motor? Wat motta koste? Want die moet natuurlijk weer waterdicht zijn, diefstalproof (alhoewel ik me niet voor kan stellen dat iemand zo\'n ding wil jatten ;) ).

Volgende stap is: automatisch ingrijpen als je te hard rijdt. Hier zijn al proeven mee gehouden met auto\'s. Lekker als je net aan het inhalen bent en effe flink het gas lostrekt... :j :j
 
[verstandige modus]
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif
shutup.gif

[verstandige modus]
 
Laatst bewerkt:
BTW, wat betaalt men nu aan wegenbelasting voor een motor in Nederland?
Ik betaal hier 51 euro per jaar voor m\'n CBR.

Wat auto\'s betreft is het hier iig veeel goedkoper, een Jeep Cherokee TD betaalt hier bijv 120 euro/jaar.
 
Als een oldtimer 25 jaar oud is wordt er dus al 25 jaar belasting voor betaald ik vindt dat er ook best wel een soort pensioen voor dit soort motoren en auto´s ingesteld mag worden dus vrijstelling.
Ten tweede oude auto´s en motoren van meer als 25 jaar zijn bijzonder een soort cultuur objecten en als zodannig mogen ze ook best wel gestimuleerd worden
Ten derde ik vindt het gewoon kut dat zo´n wijf net die vrijstelling afschaft als mijn supertje 25 wordt
En mijn alfa rookt niet als een schoorsteen maar gaat als de hel door hete nokkenassen K&N filters dubbele Webers,hoge kompresie zuigers ,enz
 
AFSCHIETEN

of verplichte opname in een dwangbuis ergens in amerika tussen de grote kerels.

gaan we ook camera\'s ophangen kunnen we van de inkomsten de boetes betalen :)
 
Maar gezien het beperkte aantal km wat een (echte) oldtimer rijdt per jaar, dan zal het bedrag toch niet snel oplopen, aangezien dat afhankelijk is van het aantal km.

Als die bedragen toch niet oplopen is het helemaal zinloos. Kost dat stomme kastje ook nog veel geld voor niks.

De gemiddelde auto is minder dan 25 jaar. En daar gaat he toch om? Of niet soms?

Nogmaals, onzin, onzin, onzin. Is weer en manier op een klein beetje extra geld te jatten!!! Al die idiote belastingen hier, straks moet ik nog belasting betalen als ik een scheet laat.
 
Mijn oldtimer auto loopt 1 op 5 1/2 (super met loodvervanger!) en nog maar te zwijgen van de
normale onderhoudskosten.
Ik rij +/- 1500 km per jaar en dat is genoeg.
De staat verdient hieraan al genoeg, ze kunnen m.i. niet iets gratis invoeren, om het naderhand plotseling te gaan belasten.
Dit lijkt veel op misleiding. :r
 
het heeft lang geduurd maar ik denk toch dat ik nu onderhand eens ga kijken wat de diverse politieke partijen van plan zijn met het
\"verkeersplaatje\",

btw,, in ongeveer heel europa geldt, \"rechts heeft voorrang\" waarom hebben wij dan een linkse verkeersminister ???? dat moet toch fout gaan??? dat moet iemand met een niet afgemaakte kleuterschool aanvoelen :+
 
Het wordt nu echt tijd om dit wijf de politiek uit te trappen. Ik heb voor mijn CB´tje nog nooit belasting betaald en ben dat ook helemaal niet van plan. Daar heb ik al een andere motor voor.
 
Kunnen wij hier geen partij oprichten }) , komen we allemaal in het motorpak daar in den Haag...
 
Helaas zijn vrijwel alle partijen tegen weggebruikers (dat heet dan: meer investeren in het openbaar vervoer en mileu), zelfs onze populistische vrienden van Leefbaar Nederland. Ik denk dat ze hier toch een goede slag hadden kunnen maken wat betreft kiezerstrekken.

In ieder geval geen groene of linkse partij stemmen, want die hebben zoiets van: motorrijden is hobby (voor rijke mensen), dus luxe, dus zwaar belasten :r
 
Mijn oldtimer auto loopt 1 op 5 1/2 (super met loodvervanger!) en nog maar te zwijgen van de
normale onderhoudskosten.
Ik rij +/- 1500 km per jaar en dat is genoeg.
De staat verdient hieraan al genoeg, ze kunnen m.i. niet iets gratis invoeren, om het naderhand plotseling te gaan belasten.
Dit lijkt veel op misleiding. :r

Wél leuk zo\'n oud beestje!
misc.php
 
Laatst bewerkt:
Echt weer z\'n belachelijke geldschepregeling. Die pokke regering moet juist blij zijn dat er mensen zijn die veel liefde en tijd steken in het restaureren van deze mobiliteitsmonumenten! Waarom wel veel geld geven om een of ander idioot en afschuwelijk beeld (kunst noemt men dat geloof ik) te restaureren???

Erg mooi op je voor-oorlogse klassieker, zo\'n ongetwijfeld zeer opzichtig kastje voor registratie van je kilometers :j

Het rijden en onderhouden van een old-timer is vele malen duurder dan de wegenbelasting ervan, dus niemand zal een old-timer nemen omdat hij geen belasting hoeft te betalen...
 
Het wijf is echt gestoord. Als dit laatste er doorheen komt kan je motorrijden ook wel vaarwel zeggen :(

- motoren hebben geen kreukelzone
- motoren hebben geen airbags

verbieden dus? :j

Tijd voor een liberale minister (m/v? doe maar m) die wel verstand van zaken en een reële kijk op het verkeer heeft. Goed... binnenkort weer verkiezingen.
 
Het mens is echt helemaal gek geworden. Oude auto\'s verbieden omdat ze zo gevaarlijk zijn :j
 
NEEEEEtelenbos moet een leren haar ogen open te doen, ziet ze het misschien allemaal iets beter.
 
RayF4, heb jij geen contacten met de ETA???

Zoek nog een bommetje om onder iemand zijn auto te plakken. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan