Oldtimers moeten weer wegenbelasting betalen

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
En wat gaat Netelenbos dan doen met de motoren van 25 jaar en ouder? :?

PvdA-minister Netelenbos (Verkeer) wil de motorrijtuigenbelasting voor klassieke auto\'s, van 25 jaar en ouder weer invoeren. Tot nu toe hadden eigenaars van oldtimers vrijstelling van wegenbelasting.

Netelenbos wil dat ook deze voertuigen bij de invoering van de km-heffing per 2004 een zogenoemde mobimeter ingebouwd krijgen. Dat kastje registreert het aantal gereden kilometers. Zo wil de minister de vele tienduizenden oldtimers in ons land, net als moderne auto\'s, laten betalen.
 
En wat gaat Netelenbos dan doen met de motoren van 25 jaar en ouder? :?

PvdA-minister Netelenbos (Verkeer) wil de motorrijtuigenbelasting voor klassieke auto\'s, van 25 jaar en ouder weer invoeren. Tot nu toe hadden eigenaars van oldtimers vrijstelling van wegenbelasting.

Netelenbos wil dat ook deze voertuigen bij de invoering van de km-heffing per 2004 een zogenoemde mobimeter ingebouwd krijgen. Dat kastje registreert het aantal gereden kilometers. Zo wil de minister de vele tienduizenden oldtimers in ons land, net als moderne auto\'s, laten betalen.

Wat een takke wi jf. Afskieten. Er is overigens nog steeds geen duidelijkheid omtrent de kilometerheffing voor motoren geloof ik he?
 
Er is overigens nog steeds geen duidelijkheid omtrent de kilometerheffing voor motoren geloof ik he?

Dat ze het zo maar houden. Onzinnig en niet efficiënt om dergelijke bullshit op je tweewieler te bevestigen.
 
Er zijn mensen die zakelijk en prive veel rijden in een oldtimer, bijv directeuren in van die oude Jaguars.
Ik vind dat die ook moeten betalen.

Maar wat rij je nou in een oldtimer als je hem prive hebt, valt toch wel een beetje mee.
 
Dat kilometerheffing was toch van de baan?
Las ik gisteren op kabelkrant ofzoiets, zal ik wel gedroomd hebben dan.

Nou iig weer een stomme regel! Waarom moet alles nou weer geld gaan kosten, stom mens.
Zo\'n oldtimer komt meestal maar een paar weekenden in de zomer buiten (en er zijn ook wel redelijk wat old timer pekelfietsen waarschijnlijk).
 
Een hoop mensen hebben een oldtimer die ze dagelijks gebruiken, dus da\'s lekker goedkoop. Gezien het feit dat juist oldtimers enorm vervuilend zijn mogen ze in mijn ogen wel meebetalen.

Overigens zal het me jeuken wat die vervuiling betreft, maar als ze toch bezig zijn met mensen uitpersen moeten ze wel consequent zijn.
 
Een hoop mensen hebben een oldtimer die ze dagelijks gebruiken, dus da\'s lekker goedkoop. Gezien het feit dat juist oldtimers enorm vervuilend zijn mogen ze in mijn ogen wel meebetalen.

Overigens zal het me jeuken wat die vervuiling betreft, maar als ze toch bezig zijn met mensen uitpersen moeten ze wel consequent zijn.
:j
Als een gozer een meid aanrand mag ie zeker ook gelijk de jouwe erbij pakken....? Issie consequent...en ze zijn toch op de A12 aan het flitsen...is niet eerlijk tov de mensen op de A4...laat ze ook daar gaan staan :j Achtelijke..
 
Laatst bewerkt:
zal mij een rotzorg zijn of ze nou wel of geen wegenbelasting moeten betalen. Ik heb geen oldtimers en ben ook niet van plan die te kopen.
 
Op woensdag 30 januari 2002 12:14 schreef Maximum het volgende::j
Als een gozer een meid aanrand mag ie zeker ook gelijk de jouwe erbij pakken....issie consequent...en ze zijn toch op de A12 aan het flitsen...is niet eerlijk tov de mensen op de A4...laat ze ook daar gaan staan :j Achtelijke..

Zou het fijn vinden als je ook eens normaal kon reageren.
 
Een hoop mensen hebben een oldtimer die ze dagelijks gebruiken, dus da\'s lekker goedkoop. Gezien het feit dat juist oldtimers enorm vervuilend zijn mogen ze in mijn ogen wel meebetalen.

Overigens zal het me jeuken wat die vervuiling betreft, maar als ze toch bezig zijn met mensen uitpersen moeten ze wel consequent zijn.

Dan dus ook maar kilometerheffing voor motoren :?
 
zal mij een rotzorg zijn of ze nou wel of geen wegenbelasting moeten betalen. Ik heb geen oldtimers en ben ook niet van plan die te kopen.

Da\'s een mooie sociale instelling!
Lekker egocentrisch ;(

Alleen als het consequenties heeft voor mij vind ik het belangrijk! |( ;(
 
Weet niet wat er abnormaal aan is, zit wel een kern van waarheid in. Dus kappen met flamen! :(

Ik kan de vergelijking met een aanranding niet erg apprecieren.

Het ging er mij om dat ik meer betaal dan mijn buurman die met een of andere aftandse mercedes rookwolken loopt uit te braken. Ik ben zoziezo tegen het uitpersen van weggebruikers (wie niet hierzo), maar gelijktrekken (liefst naar nul) lijkt mij wel logisch.

Als dan een mening op deze wijze wordt behandeld kan ik daar inderdaad pissig van worden. Op een zelfs daarop weer logische reaktie wordt op dezelfde wijze gereageerd.

Dit forum is in mijn ogen om mensen en meningen te leren kennen, en daar op ludieke of andere wijze mee om te gaan. Dat is wat anders dan elk idee wat niet strookt met die van jezelf tot de grond af te branden, en dan liefst nog de indiener erbij.

En ja ik ben een zeikerd, maar ik kan me hier soms aan storen, tenslotte gebeurt het vaker dat zonder enige grond mensen voor van alles worden uitgemaakt, zonder dat daar humor in het spel is.
 
Ik kan de vergelijking met een aanranding niet erg apprecieren.

Het ging er mij om dat ik meer betaal dan mijn buurman die met een of andere aftandse mercedes rookwolken loopt uit te braken. Ik ben zoziezo tegen het uitpersen van weggebruikers (wie niet hierzo), maar gelijktrekken (liefst naar nul) lijkt mij wel logisch.

Als dan een mening op deze wijze wordt behandeld kan ik daar inderdaad pissig van worden. Op een zelfs daarop weer logische reaktie wordt op dezelfde wijze gereageerd.

Dit forum is in mijn ogen om mensen en meningen te leren kennen, en daar op ludieke of andere wijze mee om te gaan. Dat is wat anders dan elk idee wat niet strookt met die van jezelf tot de grond af te branden, en dan liefst nog de indiener erbij.

En ja ik ben een zeikerd, maar ik kan me hier soms aan storen, tenslotte gebeurt het vaker dat zonder enige grond mensen voor van alles worden uitgemaakt, zonder dat daar humor in het spel is.

Hulde :}

Ik vroeg me ook al sterk af wie nou wie aan het flamen was....
 
:j :j :j :j :j :j :j

opgefokte kleuter :r

Dit is ook niet erg netjes trouwens hoor ;(
Moet ik weer gaan zeuren doe\'k ook niet graag.
Max is inderdaad wel kleuter jah, maar opgefokt? Niet echt denk\'k.

Op woensdag 30 januari 2002 12:39 schreef Fastcruiser iets:
Zeg dat dan zo ipv te bginnen schelden aub!

:j is trouwens een LEUKE smiley.. als je\'m negatief gaat gebruiken kunnen we\'m net zo goed buitenkipperen.

Handjes schudden en weer braaf zijn nu.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan de vergelijking met een aanranding niet erg apprecieren.

Het ging er mij om dat ik meer betaal dan mijn buurman die met een of andere aftandse mercedes rookwolken loopt uit te braken. Ik ben zoziezo tegen het uitpersen van weggebruikers (wie niet hierzo), maar gelijktrekken (liefst naar nul) lijkt mij wel logisch.

Als dan een mening op deze wijze wordt behandeld kan ik daar inderdaad pissig van worden. Op een zelfs daarop weer logische reaktie wordt op dezelfde wijze gereageerd.

Dit forum is in mijn ogen om mensen en meningen te leren kennen, en daar op ludieke of andere wijze mee om te gaan. Dat is wat anders dan elk idee wat niet strookt met die van jezelf tot de grond af te branden, en dan liefst nog de indiener erbij.

En ja ik ben een zeikerd, maar ik kan me hier soms aan storen, tenslotte gebeurt het vaker dat zonder enige grond mensen voor van alles worden uitgemaakt, zonder dat daar humor in het spel is.
Kan mij niet schelen wat jij wel en niet kan apprecieren...
Het gaat mij erom dat jij vind, dat als jij genaaid word met je belasting, dat de rest dat ook moet worden. Dus gelijk trekken...ik vind dat als iemand een manier heeft gevonden om ergens onderuit te komen :} En niet denken, waarom ik wel en hij niet, dus ik ga hem maar naaien...
 
Da\'s een mooie sociale instelling!
Lekker egocentrisch ;(

Alleen als het consequenties heeft voor mij vind ik het belangrijk! |( ;(

Ach, niet-oldtimer rijders worden ook weer genaaid hoor. Ik vind dat 1x wegenbelasting betalen per persoon ook genoeg is, je kan toch niet EN in je auto EN op je motor tegelijkertijd rijden? :) 1x is zat.
 
Kan mij niet schelen wat jij wel en niet kan apprecieren...
Het gaat mij erom dat jij vind, dat als jij genaaid word met je belasting, dat de rest dat ook moet worden. Dus gelijk trekken...ik vind dat als iemand een manier heeft gevonden om ergens onderuit te komen :} En niet denken, waarom ik wel en hij niet, dus ik ga hem maar naaien...

Het is je goed recht dat je een andere mening hebt dan iemand anders maar misschien kun je je ook iets subtieler uitdrukken... (nee ik probeer niet de moderator uit te hangen, ik wil een normale discussie kunnen voeren) ;)
I rest my case
 
Kan mij niet schelen wat jij wel en niet kan apprecieren...
Het gaat mij erom dat jij vind, dat als jij genaaid word met je belasting, dat de rest dat ook moet worden. Dus gelijk trekken...ik vind dat als iemand een manier heeft gevonden om ergens onderuit te komen :} En niet denken, waarom ik wel en hij niet, dus ik ga hem maar naaien...

Zeg dat dan zo ipv met je verkrachtverhaal opzettelijk extreme reacties uit te lokken!
 
Nou vooruit dan, zal er niet verder op ingaan.

Zal ik het vervolg eerst goed nadenken voordat ik met een onbezonnen mening kom die bepaalde personen tegen de haren instrijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan