Oldtimerverzekering met pechhulp, iemand een tip?

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.087
8.230
Assen
Ik heb sinds jaren mijn barrels verzekerd bij Vetera, voorheen Roel van Maarseveen.
Bij de verzekering zat pechhulp bij. Dit hebben ze er nu uitgeknikkerd.
Weet iemand een toko waar je oldtimer motoren kan verzekeren (lage premie) en nog wel pechhulp aanbied, of ergens waar je een 'losse' pechhulpverzekering voor meerdere motoren kan afsluiten? (Geen ANWNee alsjeblieft..)
 
Ik vraag me altijd af of de nieuwe generatie pech hulp een klassieke motor nog kan fixen. Waar steek je de OBD in?
Zelfs als het om afslepen gaat vertrouw ik ze niet. Heb een keer een motor zo vastgesjord gezien dat de zijstandaard verbogen was op de frame bevestiging :o
 
OK, ik ga het toch doen. Waarom niet de ANWB? Wij hebben twee auto's en een stuk of 10 motoren. Het grootste deel is ook bij Vetera verzekerd. Ik moet je zeggen dat ik niet eens wist dat daar Pechhulp bij zat. Dus voor alles hebben wij de ANWB. Ben in de loop der jaren al een paar keer gerepatriëerd en/of hulp gehad. Veel dingen repareer ik natuurlijk ook onderweg zelf.

We hebben zeker 6 voertuigen waar we regelmatig mee rijden. Als ik dan kijk naar Roadguard kost me dat ook ongeveer 144 euro per jaar.

Ik kwam deze nog tegen: BlijdatikRij
 
Dank voor de tip.. Ik heb hele nare ervaring(meer dan eens) met de anwb..
 
Ik vraag me altijd af of de nieuwe generatie pech hulp een klassieke motor nog kan fixen. Waar steek je de OBD in?
Zelfs als het om afslepen gaat vertrouw ik ze niet. Heb een keer een motor zo vastgesjord gezien dat de zijstandaard verbogen was op de frame bevestiging :o
Daarom moe je er ook altijd zelf bij blijven..
 
Ik geloof überhaupt niet zo in pechhulp. Misschien is dat onterecht.
Kijk, als je echt ver van huis bent is het fijn dat iemand je komt ophalen. Maar repareren die zooi, dat moet je bij je eigen oldtimer wel zelf kunnen toch?
 
Ik ben lid van de knmv, daar zit pechhulp Nederland bij, persoonsgebonden. Dus niet per kenteken.
 
Ik geloof überhaupt niet zo in pechhulp. Misschien is dat onterecht.
Kijk, als je echt ver van huis bent is het fijn dat iemand je komt ophalen. Maar repareren die zooi, dat moet je bij je eigen oldtimer wel zelf kunnen toch?

Ik heb alleen maar brikken. En in principe repareer ik zelf, eventueel samen met het clubje mederijders. Betekent wel dat van beide koffers/zijtassen er altijd eentje vol zit met gereedschap, zekeringen, reserve gaskabels, etc. Geeft niet, dat is een deel van de fun. Van de 500 challenge rijders ken ik een voorval dat ook een lekke koppakking ter plekke werd gerepareert. In de 2019 editie hebben zijn we ter plekke met olie, remmen en vlotternaalden in de weer geweest. Maar, ben in Zuid-Frankrijk een keer blijven staan met een kapotte CDI. Als je het onderdeel niet hebt of niet in korte tijd kunt krijgen, is repatriëring toch wel handig. Overigens heb ik sindsdien ook een reserve CDI bij me. Overkomt me geen tweede keer. Als ik alleen in Nederland zou rondrijden zou ik de pechhulp denk ik niet nodig hebben. In geval van niet-reparabel kom je altijd wel thuis en kun je zelf de motor wel ophalen. Maar als verder dan 300 km van huis ben, vind ik het wel een prettig idee.
 
Afgelopen zomer naar Spanje gereden met m'n Honda CB450K0 '66. Uiteraard reken je er bijna op dat er iets fout gaat, en probeer je je van te voren voor te stellen wát er fout kan gaan. Op basis daarvan neem ik gereedschap en onderdelen mee. Ook gekeken in mijn polis (KNMV), maar voor de zekerheid toch een back-up geregeld (familie).

Wel een keer stilgestaan, contactslot issue's (moet je maar geen sleutelhanger aan je sleutel hangen), maar zelf snel verholpen.
 
Ik kwam deze nog tegen: BlijdatikRij

Klinkt goedkoop, €30,- / jaar voor het hele gezin, en alle voertuigen!
Maar volgens de kleine lettertjes, kost het per werkelijk pechgeval je €60,- eigen bijdrage.

Wij zijn nog nooit binnen NL verzekerd geweest voor pechhulp.
In 23 jaar 1x stil komen te staan met een auto op een oprit. Politie gebeld, die sturen een berger om je gratis naar de eerstvolgende parkeerplaats te vervoeren.
Daar nog een poging gedaan tot reparatie, maar er viel niks mee te beginnen. (Vervuilde luchtmassameter). Daarop heeft de berger de auto thuis afgeleverd. Kosten: €150,-. De volgende ochtend had ik de wagen alweer gefixt, en kon ze er weer mee naar haar werk.

En nog een keer een lekke achterband gehad ,met de XL. toen heb ik de dichtstbijzijnde motorzaak gebeld. Die waren binnen een kwartier met een bus ter plaatse.

Je kunt altijd zelf de dichtstbijzijnde berger/motorzaak bellen. Dat kan wel eens goedkoper uitpakken dan 23 jaar lidmaatschap van de ANWB...
 
Klinkt goedkoop, €30,- / jaar voor het hele gezin, en alle voertuigen!
Maar volgens de kleine lettertjes, kost het per werkelijk pechgeval je €60,- eigen bijdrage.

Wij zijn nog nooit binnen NL verzekerd geweest voor pechhulp.
In 23 jaar 1x stil komen te staan met een auto op een oprit. Politie gebeld, die sturen een berger om je gratis naar de eerstvolgende parkeerplaats te vervoeren.
Daar nog een poging gedaan tot reparatie, maar er viel niks mee te beginnen. (Vervuilde luchtmassameter). Daarop heeft de berger de auto thuis afgeleverd. Kosten: €150,-. De volgende ochtend had ik de wagen alweer gefixt, en kon ze er weer mee naar haar werk.

En nog een keer een lekke achterband gehad ,met de XL. toen heb ik de dichtstbijzijnde motorzaak gebeld. Die waren binnen een kwartier met een bus ter plaatse.

Je kunt altijd zelf de dichtstbijzijnde berger/motorzaak bellen. Dat kan wel eens goedkoper uitpakken dan 23 jaar lidmaatschap van de ANWB...
Kan....
Ik rij wat oudere auto’s met hogere km’s, wel fijn idee dat ook de vrouw thuis komt igv pech.
 
Ik heb alleen maar brikken. En in principe repareer ik zelf, eventueel samen met het clubje mederijders. Betekent wel dat van beide koffers/zijtassen er altijd eentje vol zit met gereedschap, zekeringen, reserve gaskabels, etc. Geeft niet, dat is een deel van de fun. Van de 500 challenge rijders ken ik een voorval dat ook een lekke koppakking ter plekke werd gerepareert. In de 2019 editie hebben zijn we ter plekke met olie, remmen en vlotternaalden in de weer geweest. Maar, ben in Zuid-Frankrijk een keer blijven staan met een kapotte CDI. Als je het onderdeel niet hebt of niet in korte tijd kunt krijgen, is repatriëring toch wel handig. Overigens heb ik sindsdien ook een reserve CDI bij me. Overkomt me geen tweede keer. Als ik alleen in Nederland zou rondrijden zou ik de pechhulp denk ik niet nodig hebben. In geval van niet-reparabel kom je altijd wel thuis en kun je zelf de motor wel ophalen. Maar als verder dan 300 km van huis ben, vind ik het wel een prettig idee.

Ik doe het ongeveer op dezelfde manier.
Alleen je gaat steeds meer meenemen ;)
Ik ben de laatste 10 jaar met mn citroen hy op vakantie gegaan en ik heb altijd vanalles bij. Van speciaal gereedschap tot reserve versnellingsbak.
We gaan meestal ook met een paar bekenden dus er is altijd wat te regelen. Onderdelen zijn overal te krijgen. Ook met de post kan. Voor mij heeft repatriëren geen toegevoegde waarde. Ik moet het toch zelf maken dus kan dat net zo goed op vakantie doen. Over het algemeen heb ik dan toch tijd genoeg ;). En is deel van het avontuur.
Koppakkingen vervangen, versnellingsbakken wisselen, ontstekingen repareren. Ik heb het allemaal al eens gedaan, meestal bij iemand anders trouwens.
 
Laatste keer had ik een kapotte zuiger, dan doe je niet veel meer.. een lekke band is ook loeivervelend, heb altijd wel een binnenband en lichters bij me..
Nog steeds niets gevonden. Tips blijven welkom.
En ook al pech, je moet toch van de -snel-weg af naar een plek waar je evt onderdelen kan bestellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan