olie aftapbout draait dol, wat nu?

18 jul 2005
78
0
Belgie
Hoi,

Mijn olieaftap bout draait dol, hoe kan ik dit het best oplossen?

Het is een M12. Zou ik er nu een Helicoil van M10 indraaien en een kleinere bout in steken?
Of uitboren ,tappen en een M14 bout in draaien?

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Meestal moet je bij een andere carterpan net het blok uitbouwen, wat een dag werk is.

Ik heb dat ook eens gehad, en toen heb ik het blok warm gereden, toen alle olie af laten lopen, en het geheel goed ontvet, en loctite 3410 (vloeibaar 2 componenten staal) is dat, daar mee de aftapplug goed ingesmeerd, toen erin gedraaid, uit laten harden, de aftap plug er weer uit gedraaid en het zit nog steeds.

Het is mij gebeurd bij mijn GSX 1100, lekt niet, draai alleen nu aan met momentsleutel en elke keer nieuwe pakking tussen de aftap plug

*3410, maar moet je ff nazien, heb ut in de schuur liggen, loctite heeft heel veel

Helicol heb ik ook geprobeerd, maar werkt niet, gaat op den duur lekken
 
Helicol heb ik ook geprobeerd, maar werkt niet, gaat op den duur lekken

Hmmm, vreemd....... ik doe het altijd met een helicoil, en heb dan ook zowat alle mogelijkheden met draaddiameter en spoed liggen, en moet eerlijk zeggen dat het nog NOOIT fout gegaan is, en ik tot nu toe nog NOOIT een lekkage klacht of wát dan ook gekregen heb...........
De orginele bout wordt altijd teruggezet, mits niet beschadigd natuurlijk.
 
Hmmm, vreemd....... ik doe het altijd met een helicoil, en heb dan ook zowat alle mogelijkheden met draaddiameter en spoed liggen, en moet eerlijk zeggen dat het nog NOOIT fout gegaan is, en ik tot nu toe nog NOOIT een lekkage klacht of wát dan ook gekregen heb...........
De orginele bout wordt altijd teruggezet, mits niet beschadigd natuurlijk.

Helemaal mee eens! Heb hetzelfde geintje ook wel eens gehad door de aftapplug consequent de verkeerde kant op te draaien.( tsja jeugdig enthousiasme :+ ) Bij de garage hebben ze toen een helicoil erin gezet en dat werkt prima hoor! Het is ook nog eens de goedkoopste oplossing! Dus wat wil je nog meer als zuunige hollander?! *O*
 
Helemaal mee eens! Heb hetzelfde geintje ook wel eens gehad door de aftapplug consequent de verkeerde kant op te draaien.( tsja jeugdig enthousiasme :+ ) Bij de garage hebben ze toen een helicoil erin gezet en dat werkt prima hoor! Het is ook nog eens de goedkoopste oplossing! Dus wat wil je nog meer als zuunige hollander?! *O*
heb zelf slechte ervaringen met helicoils icm carterpluggen

bij auto's gaat de draad ook nog wel eens kapot(met alu carter), gaan we gewoon naar een motorrevisie bedrijf en lenen een overmaat draadtap m14,even optappen en dan een nieuwe plug (met koperring) erin.
en dan weet je zeker dat het ook goed is :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan