Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is zonder meer een feit. Gehoord ook van een olie-expert, vandaar kennelijk die reinigingsolie bij hoge km stand als de dealer de geschiedenis van de motor niet kent. Zo leren we nog eens wat.Er wordt wel afgeraden om na bijv. 50.000 km's met mineraal/halfsynth gereden te hebben, ineens over te stappen op volsyntheet omdat er dan teveel vuil in 1x los kan komen.
Dat is zonder meer een feit. Gehoord ook van een olie-expert, vandaar kennelijk die reinigingsolie bij hoge km stand als de dealer de geschiedenis van de motor niet kent. Zo leren we nog eens wat.
Of hoeveel je erin kan gieten voordat je 'm monteerd.
Er moeten toch forumlezers zijn die bijvoorbeeld bij een motorolieproducent werken, of gewerkt hebben.
Betrouwbare, eerlijke en onafhankelijke mensen die precies weten hoe het zit en wat voor zin en onzin de wereld ingaat.
Zouden die dan niets mogen vertellen? (zwijgplicht)
Wat de motorolie zelf betreft, geloof ik ( zie je wel dat het een GELOOF is ) dat er geen echt slechte bestaat. Gewoon het juiste type kiezen.
Bij mijn weten is er nog nooit een motor (of auto) echt kapot gelopen door een slecht merk olie. Wel door verkeerde keuze, of te lang laten zitten, of te laag peil, of oververhitting o.i.d.
quote]
Er zal inderdaad niet direct een olie zijn waarmee je blok in elkaar zal lopen maar verschil in kwaliteit is er wel degelijk. De strijd die daarin gestreden wordt heeft inderdaad nogal met zijn/of haars geloofovertuiging te maken
Ik ben zelf van Syntetische Kroon olie (welke in mijn motor zat toen ik hem kocht) naar Castrol GPX gegaan en dat verschil is onmiskenbaar aanwezig. Met een bak die gedeeld wordt met de motorolie (Transalp) merk je dat het schakelen "smeuiger" gaat. Zoals het hoort bij een Honda. Daarvoor ging hij nog wel is ongewild in zijn vrij. Beide zijn vandezelfde viscociteit.
Leon
Geen idee hoe dat gaat, ik bracht mijn motor weg voor een grote beurt en toen stond dit op de rekening. Loop eens binnen bij een motorzaak (in dit geval Motorport Rotterdam) en vraag hoe dat zit, we zitten nu allemaal een beetje te gissen.Ben geen olie techneut maar dat van die spoel olie vind ik vreemd. Hoe werkt dat halfe wegen in je blok gieten en dan loopt het er meteen weer uit?? ondertussen heeft het een omweg gemaakt door je hele blok?
Of laten ze je blok even draaien op die olie?? waarom zit het er dan niet standaard in. vast omdat het niet goed smeert ofzo. Fijn je blok draait dan op een niet smeerende olie.
1100 aint nog shit, red ik ook wel als het maar geen korte stukjes zijnHoud mijn yamaha blok mooi schoon voor nu al bijna 1100 km..(is nu wel wat minder geel, maar goed, nog lang niet donkerzwart..)
Het filter ligt horizontaal...
Zat net even bij mijne te kijken naar de olie koelerr en de aansluitingen zitten inderdaad bijde aan de bovenkant. kan dus niet leeg lopen uit zichzelf!! maar zie het ook niet zitten om elke keer dat ding eraf te gaan lopen sleutelen.