mister CBX
MF'er
Beste motor-forummers,
I.v.m. een hoog olieverbruik, heb ik vorig jaar besloten om een koprevisie uit te voeren bij mijn motor. Helaas ging dit alles niet van een leiendakje en toen vorig jaar mij alles weer in elkaar zat heb ik er maar 60 km plezier van gehad om vervolgens geconfronteerd te worden met een kapotte dynamokettingspanner. Het onderdeel liet even op zich wacht net als de reparatie die daarop volgde. Eenmaal in september weer alles in elkaar te hebben gezet bleek dat ik nog steeds een aardig hoog olie verbruik had wat gecombineerd gaat met de nodige rook . In overleg gegaan met het revisie bedrijf welke de kop heeft gereviseerd en deze gaf aan dat ze graag de kop nogmaals wilden bekijken. De kop daar dus eind vorig jaar heen gebracht en in april was hij eindelijk klaar omdat er klepgeleiders moesten worden besteld welke erg lang opzich lieten wachten. Ik had mijn buik al aardig vol van het sleutelen dus heb de kop en de motor doorgeschoven naar een motorzaak welke alles weer inelkaar heeft gezet. In de tussentijd ben ik zelf met een andere motor onderuit gegaan en heb goed de schrik te pakken maar de laatste weken weer wat op mijn eigen motor aan het rijden maar hij rookt nog steeds verschrikkelijk als ik het gas volledig open doe dan heb ik medelij met de mensen achter me en als ik bij het stoplicht sta en geef wat gas dan walmt het ook aardig. Nu denk ik zelf dat hij olie aan het spoelen is langs de zuigers waardoor hij olie aan het verbranden is.
Nu wil ik wel andere zuigers erin zetten en het allemaal even perfect opelkaar laten honen door een "beter" revisie bedrijf maar waar kan ik voor een zachtprijsje zuigers kopen ?
Hieronder resume van de geschiedenis:
februari 2006, koprevisie laten doen en zuigerveren vervangen (cylinders binnen tollerantie grens)
mei 2006, kapotte dynamokettingspanner
september 2006, bovenstaande spanner is vervangen en kilometers maken...
november 2006, ongeveer 1100 km gereden en 1,5 liter olie verbruikt i.c.m. veel rook
december 2006, kop weer retour naar het revisie bedrijf welke 2 kleppen en 1 klepgeleider heeft vervangen (1e keer 8 uitgaande klepgeleiders vervangen)
juni 2007, motor opgehaald bij motorzaak en tot nu toe maar 300km gereden met veel rook uit de uitlaat
Betreft een Honda CBX 750 F uit 1984
I.v.m. een hoog olieverbruik, heb ik vorig jaar besloten om een koprevisie uit te voeren bij mijn motor. Helaas ging dit alles niet van een leiendakje en toen vorig jaar mij alles weer in elkaar zat heb ik er maar 60 km plezier van gehad om vervolgens geconfronteerd te worden met een kapotte dynamokettingspanner. Het onderdeel liet even op zich wacht net als de reparatie die daarop volgde. Eenmaal in september weer alles in elkaar te hebben gezet bleek dat ik nog steeds een aardig hoog olie verbruik had wat gecombineerd gaat met de nodige rook . In overleg gegaan met het revisie bedrijf welke de kop heeft gereviseerd en deze gaf aan dat ze graag de kop nogmaals wilden bekijken. De kop daar dus eind vorig jaar heen gebracht en in april was hij eindelijk klaar omdat er klepgeleiders moesten worden besteld welke erg lang opzich lieten wachten. Ik had mijn buik al aardig vol van het sleutelen dus heb de kop en de motor doorgeschoven naar een motorzaak welke alles weer inelkaar heeft gezet. In de tussentijd ben ik zelf met een andere motor onderuit gegaan en heb goed de schrik te pakken maar de laatste weken weer wat op mijn eigen motor aan het rijden maar hij rookt nog steeds verschrikkelijk als ik het gas volledig open doe dan heb ik medelij met de mensen achter me en als ik bij het stoplicht sta en geef wat gas dan walmt het ook aardig. Nu denk ik zelf dat hij olie aan het spoelen is langs de zuigers waardoor hij olie aan het verbranden is.
Nu wil ik wel andere zuigers erin zetten en het allemaal even perfect opelkaar laten honen door een "beter" revisie bedrijf maar waar kan ik voor een zachtprijsje zuigers kopen ?
Hieronder resume van de geschiedenis:
februari 2006, koprevisie laten doen en zuigerveren vervangen (cylinders binnen tollerantie grens)
mei 2006, kapotte dynamokettingspanner
september 2006, bovenstaande spanner is vervangen en kilometers maken...
november 2006, ongeveer 1100 km gereden en 1,5 liter olie verbruikt i.c.m. veel rook
december 2006, kop weer retour naar het revisie bedrijf welke 2 kleppen en 1 klepgeleider heeft vervangen (1e keer 8 uitgaande klepgeleiders vervangen)
juni 2007, motor opgehaald bij motorzaak en tot nu toe maar 300km gereden met veel rook uit de uitlaat
Betreft een Honda CBX 750 F uit 1984
Laatst bewerkt: