olie carter en mengeling voor YZ 250, 1992

82dt

MF veteraan
26 apr 2004
1.305
2
Adegem, BELGIE
Hallo,

Ik vroeg me af welke olie ik moet hebben voor in het blok van een YZ 250cc, bj 1992? Volgens het boekje zou dit dit SAE 10W30 zijn, echter ik kan dit hier nergens vinden, alleen 10W40, 5W30 of 15W30... Wordt 10W30 in België en Nederland niet gebruikt misschien? Ik vraag dit omdat het werkplaatshandboek vermoedelijk amerikaans is.

Welke olie kan ik vervolgens best gebruiken (type/merk) voor de brandstofmengeling en welke verhouding gebruiken jullie?

thx
 
Hallo,

Ik vroeg me af welke olie ik moet hebben voor in het blok van een YZ 250cc, bj 1992? Volgens het boekje zou dit dit SAE 10W30 zijn, echter ik kan dit hier nergens vinden, alleen 10W40, 5W30 of 15W30... Wordt 10W30 in België en Nederland niet gebruikt misschien? Ik vraag dit omdat het werkplaatshandboek vermoedelijk amerikaans is.

Welke olie kan ik vervolgens best gebruiken (type/merk) voor de brandstofmengeling en welke verhouding gebruiken jullie?

thx

Voor de benzine (98) mengen met Denicol S.2 in de verhouding 1 : 40

Versnellingsbak Denicol Trans Power 10W/30

Zie www.denicol.com
 
Versnellingsbak Denicol Trans Power 10W/30

Welnee!
ATF olie erin. Dat is de olie die in de automatische versnellingsbak van je auto zit. Die moet erin. Koop hier wel een goed merk van, maar dat is stukken goedkoper dan 'echte transmissie olie' en zeker net zo goed.

En tweetakt olie om te mengen: Castrol A747, Castrol Racing X, Castrol Racing M, Elf tweetakt olie (altijd goed), Valvoline Synpower 2T, Valvoline Racing 2T, Valvoline Competition Oil 2T, alle Putoline tweetakt oliën (niet die voor scooters)

Mengverhouding 1:40, ga je echt tekeer en heel veel toeren draaien, tijdens een race bijvoorbeeld: 1:30 - 1:35
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan