OLIE DRUPPELS....na het rijden??!!

Schrikkie

MF'er
19 jan 2003
30
0
Dongen
Ha Luitjes,

Een vriend van me heeft een GSXR 750 SRAD gekocht :9~ jaja wreeeed ding!!
Alleen nou heeft tie steeds na een stuk rijden, dat er wat OLIE DRUPPELS onder zijn motor liggen ;( Iemand van jullie enig idee wat dat zou kunnen zijn, of is het normaal..?? :?

DE MIJNE DRUPT NIET ;) nee mijn motor ook niet! *D

laterzzz, dennis
 
Kan van alles zijn.
Kijk eerst ff waar het vandaan komt, het kan de keerring van de schakelpook zijn, of de keerring van de uitgaande as, of ergens een lekkende pakking.
Eerst ff verder kijken dus...
Malfunction heeft gelijk, eerst blok ( met koude motor !!!!! ) schoonmaken. eventueel helemaal afspuiten met hogedruk ( niet te dichtbij, anders spuit je de verf eraf ). Daarna blok schoonmaken en ontvetten ( kan je eventueel remmenreiniger voor gebruiken, wel meteen daarna weer schoonmaken ) Als blok schoon en droog is, stukkie rijden, zeg maar een kilometertje, dan kijken. Niks te zien..... nog 5 kilometer erbij. Uiteindelijk zie je vanzelf ergens de druppels langslopen. Vermoedelijk keerringetje van het één en ander. Pakkingen lekken niet zo heel snel, zeker niet van een snelle Soez.

Succes ermee.

Mustang

P.S. Kijk even of er niet teveel olie in het blok zit, wil wel eens gebeuren, en dan gooien de meeste fietsen het eruit....
 
Niet goed natuurlijk, en pas maar op, als tijdens het rijden in een bocht er olie voor de achterband valt... lijkt me niet echt lekker
??? Mijn motor zet overal zijn handtekening op het wegdek en is gewoon wat nazweten van het werk. :+
Van een enkele druppel olie op je band gaat men echt niet gelijk om hoor. Dan zou er geen motor meer rechtop blijven moet je eens kijken hoeveel vetklodders er op de wegen liggen van oplegger draaischijven. :r
Maar alla olielek van topic starter hoeft niet maar kan wel normaal zijn. :X

(volgens mij moet dit verhuizen naar techniek topic)
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook afgelopen seizoen. Was een zwetende carterdeksel. Bleek één schroef verloren te zijn. Telkens ná het rijden tijdens het afkoelen drupte er een aantal oliedruppels.

Tip hierboven van 'goed schoonmaken en daarna checken' lijkt mij het beste.
 
Kan inderdaad van alles zijn, ik had zelf ook dat mijn motor naar het rijden olie lekte, dit bleek bij of de keerring van de schakelas te zijn, of de keerring achter he voortandwiel.

Ik heb beide vervangen en hij lekt nu geen enkele drup olie meer.
Echter het kan in jouw geval ook best een pakking zijn hoor.
Misschien even de kuipen er af halen en goed kijken dan zie je meestal wel waar het weg is gekomen.
 
Bij mij was het m'n vering die lekte, maar het kan inderdaad vanalles zijn. Ik zou de kuip er eens afhalen en zien waar het vochtig en smerig is, alles schoonmaken, een avondje laten staan, en dan kan je wel bepalen vanwaar het komt.
Ik zou er nu alleszins voorzichtig mee zijn, want lekken zijn nooit goed...
 
Gewoon opsporen en verhelpen, is best te doen zolang het niet uit de kop of voetpakking komt.

Heeft ie toevallig olie ververst en er geen nieuwe koperen pakkingring tussen gedaan?

Waar lekt ie?

Onderkant of zweet via cylinders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan