Olie filter Kleiner dan wat erop zit

M.A.N.S.

Die hard MF'er
16 mrt 2004
871
8
Delfgauw
Facebook
Vandaag een oliefilter van Meiwa opgehaald en volgens de spec zou het de juiste moeten zijn, echter het oliefilter wat nu opzit van origineel Yamaha is een stuk groter (cm of 0,5).

Komt dit vaker voor bij imitatie onderdelen of heeft de dealer er de vorige keer een verkeerd filter opgeplaatst?

Het verschil is geen 5 cm maar ongeveer 0,5 cm.
 
Laatst bewerkt:
diameter maakt ook niet veel uit.
Zolang de rubber ring maar op het vlakke gedeelte van je blok zit.
Bij sommige filters zit de rubber ring bijna aan de buitenkant van het filter en bij sommige steekt het filter soms wel een paar centimeter buiten de ring uit.
 
Ik zou het immitatiefilter niet zonder meer monteren.
Als het mechanisch al past, moet het filter ook nog een bepaalde doorstroomcapaciteit hebben.
Een veel kleiner filter heeft een kleinere doorstroomcapaciteit en dat zou weleens problemen in de olievoorziening van het blok kunnen geven......
EErst goed nagaan of het idd het goede filter is.
Vergelijk met andere immitatie merken.
 
Je hebt gewoon het verkeerde filter nu, ik snap trouwens toch niet dat je een imitatie filter op een motor schroeft. Wat maakt die paar euro prijsverschil uit op 6000 kilometer?
 
Hoe kun je nou zien of een filter een imitatiefilter is.

Als ik een filter nodig heb vraag ik om een oliefilter voor een VFR750 of een VTR1000, al naar gelang voor welke motor het is. Ik neem dan aan dat ik een goed oliefilter krijg.

De laatste van de VFR was ook iets kleiner. Geen 5 centimeter zoals bij TS maar hij had niet helemaal dezelfde maat.
 
Is dat zo. Als ik een originele ketting bestel staat er ook geen Honda op, maar DID.

Dus welk merk wordt er origineel bv op een Honda geleverd. Heb zelf nog nooit een nieuwe motor gehad dus zou het niet weten.

Dat van die kettingset weet ik toevallig omdat ik bij mijn eerste motor bij een honda dealer een originele besteld heb.
 
Op het Yamaha filter staat 5gh13440. Dit nummer staat ook op het Meiwa filter.

Waarom niet origineel ... ? Vanwege het feit dat ik om een oliefilter voor mijn motor heb gevraagd. Ervan uit gaande dat ik de goede krijg.
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo. Als ik een originele ketting bestel staat er ook geen Honda op, maar DID.

Dus welk merk wordt er origineel bv op een Honda geleverd. Heb zelf nog nooit een nieuwe motor gehad dus zou het niet weten.

Dat van die kettingset weet ik toevallig omdat ik bij mijn eerste motor bij een honda dealer een originele besteld heb.

Dan zat alles in zo'n mooie zwarte doos met rode letters HONDA er op.
En ook de oliefilters zijn verpakt in een rood/blauw doosje of in cellofaan met een honda sticker er op.
Het is altijd herkenbaar als origineel onderdeel in ieder geval.
Ik vind trouwens als je bij een dealer iets koopt of besteld, dat je dan automatisch origineel moet krijgen. (of je moet zelf om imitatie vragen)
 
Dan zat alles in zo'n mooie zwarte doos met rode letters HONDA er op.
En ook de oliefilters zijn verpakt in een rood/blauw doosje of in cellofaan met een honda sticker er op.
Het is altijd herkenbaar als origineel onderdeel in ieder geval.
Ik vind trouwens als je bij een dealer iets koopt of besteld, dat je dan automatisch origineel moet krijgen. (of je moet zelf om imitatie vragen)

Honda maakt geen oliefilters en kettingen -O-
 
Dat snap ik ook, maar ze leveren per type motor wel de spullen die er op passen en er voor geschikt zijn.
Zoals een oliefilter met het juiste volume, overdrukventiel etc.
Klopt, en met oliefilters is het idd toch net even anders met dat aftermarketspul.
Met remblokken net zo, past soms net ff niet, moet er dan eerst een paar mm afslijpen. O-)

Banden en kettingen hadden we het niet over. :9
 
Klopt, en met oliefilters is het idd toch net even anders met dat aftermarketspul.
Met remblokken net zo, past soms net ff niet, moet er dan eerst een paar mm afslijpen. O-)

Banden en kettingen hadden we het niet over. :9

Heb al verschillende merken remblokken gestoken in meerdere motoren, maar eraan geslepen heb ik nog nooit, remklauw reinigen scheelt ook al wat :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan