Olie in de bocht...........motorfreak onderuit

motorfreak

MF veteraan
2 apr 2002
9.663
3
Geersdijk
Vandaag een goed sollicitaite gesprek gehad en gelijk ff verslag uitbrengen bij de benzinepomp waar SueZuki werkt........was naast de deur!
Peukje roken en ondertussen breekt er een flauw zonnetje door.........mmmhhh ff klein rondje doen en dan naar huis want Sratch zou komen om ff een blik op zijn motor te werpen, zo gezegt zo gedaan.

Onderweg kwam ik iemand tegen op een blauwe R6, even samen een rondje oprijden richting Kruiningen omdat ik en hij toch even naar motormorini moesten.............ik voor de MAG en hij om al de nieuwe binnengekomen modellen te bewonderen..............je weet immers maar nooit of er iets tussen staat.

Vanaf de grote rotonde in Goes richting Kapelle gereden om vervolgens over de A58 richting Kruiningen te rijden.............banden waren niet koud en het weer zat lekker mee............TOTDAT!!!!!!!!!!!!!!!
We draaien de oprit op bij het ANWB-station bij Vierwegen................geen auto's in de weg dus alle aandacht voor wat er na de oprit aan koekblikken rijdt..............goed de bocht doorkijken heet dat toch????

Nog voordat de bocht goed doordraaid zie ik de R6-rijder een rare beweging maken en zijn linkerbeen uitgooien......................voor mij was het te laat..........SLIP---SCHRAAP----ROL----STUITER------het knarsen en shuren van de metalen delen en kuipdelen is iets wat ik waarschijnlijk nog lang zal blijven horen............wat een klere geluid!

Op het moment dat het voorwiel weggleed had ik nog geen idee van olie op de weg..............ik gleed onderuit en wat er toen door mijn hoofd schoot was iets in de geest van VANGRAIL..............gelukkig is er daar ter plaatse geen te vinden.........GODZIJDANK......eerlijk waar!!!!!!!!!

Je glijdt over het asfalt en ziet in de ooghoeken je eigenmotor rollen...............ja inderdaad rollen..........niet glijen nee de mijne moest gewoon over de kop en over de kant rollen.............SHIT!!!!!!!!!!!!!!
40 meter asfalt...........ruim 30 meter berm............jakkes wat gaat dat snel..............onderweg ben ik nog een wit paaltje met zo'n rode reflector tegengekomen.

Wat je voelt is niet te beschrijven, geen pijn maar flitsen van wat dat wel niet moest gaan worden mij je zelf.............nog niet uit gegleden en ik was al onderweg naar de Fireblade.........overal stukken kuip en plastik.............en dan het beeld dat je eigen motor daar in het gras ligt.
Waar je de kracht vandaan haalt op zo'n moment weet ik niet, de Fireblade stond weer echt voor ik het in de gaten had..............het stukje door het gras gaat moeizaam en alles wat er onder de helm vandaan kwam is niet echt voor herhaling vatbaar.....zeker niet voor kleine kinderen!

Ondertussen kwam ook de R6-rijder aangereden.............balen zeg is alles wat ik kon verstaan..............toen hoorde ik iets wat mij verbaazde..........OLIE!!!!!!!!!!!
Huh olie...........ja heb je dat nog niet gezien...........nee riep ik nog..................motor op de vluchtstrook geparkeerd en ja zeg...........Olie verspreid in de bocht........ik vond het al vreemd dat ik zomaar onderuit ging.

Op dat moment voelde ik de pijn in mijn linkerhand opkomen, handschoen aan barrels en ja hoor een schaafwond,,,,,das de eerste in zicht dacht ik nog.
Wat we eerst hebben gedaan is de motor onder het viaduckt gezet.......vlakbij de plaats van onheils.

Vervolgens de politie gebeld omdat het min of meer buiten mijn schuld is gebeurd..............politie gekomen vrij snel en heeft verklaard dat dit de meest gevaarlijk situatie is die er bestaat voor ons als motorijders...............ondertussen was er een auto die ook nog even een slippertje maakte............snel de pionen om de weg wat veiliger te maken.
Gelijk kreeg de politie een melding van een ander ongeluk..............hup weg waren ze...........oke dan gaan wij maar andere motorijders waarschuwen met alle handgebaren.........en dat was maar goed ook want er zijn er wat langs gekomen...........jammer dat er niemand even stopte :@

De wegbeheerder [Rijkswaterstaat] hebben we ook gebeld en ook die waren vlug te plaatse..................ondertussen is moeder de vrouw gekomen met de digitale camera.........dit om later alle bewijzen in handen te hebben................ik ben dus gewoon WA+ verzekerd en zal de wegbeheerder aansprakelijk stellen...........foto's gemaakt van het olie spoor en de schade aan de Blade........!

En ik zelf???
De linkerhand is behoorlijk dik......niks gebroken alleen spieren ingescheurd en beschadigd.
Voor de rest een stijve nek/ zere rechterschouder en niet echt meewerkend linkerbeen.........kortom LEVE HET LEDEREN PAK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik moet er niet aan denken wat er zonder mijn pak aan de hand geweest zou zijn...........mijn pak vertoond behoorlijk wat schaafplekken en ziet er 10jaar ouder uit...............mijn net nieuw aangeschafte knee-sliders zijn voorlopig overbodig..............de linker in nog nieuw en de rechter slider is flink opgeruwd.........geen gezicht maar 1tje gebruikt :(

Hoe en wat verder zal de toekomst uitwijzen, alles op een rijtje;
-Olie is de oorzaak,
-Politie rapport is duidelijk.......buiten mijn schuld en de aansprakelijkheid ligt bij de wegbeheerder,
-ik heb een getuige van het voorval, geen familie of iets in die geest,
-We hebben foto's van het olie spoor en de afzetting van het weggedeelte.
-Foto's van de motor ter plaatse en er is niks verplaatst of later toegebracht.
Ik hoop dat ik op deze wijze nog iets kan claimen.

Net toen ik de motor naar een nabij gelegen parkeerplaats duwde kwam er een motorijder aangesneld...................het was Joop de Kok.........hij had ondertussen gehoord dat de motorfreak was gevallen en wilde zijn hulp aanbieden..........daar heb ik dankbaar gebruik van gemaak, zijn auto en motortrailer hebben de blade weggebracht naar zijn eigen motorzaak.
Joop echt hardstikke bedankt voor je hulp.

De voorlopige schade aan de motor;
-Linker clip-on volledig afgebroken
-Alle kuipdelen gescheurd/kapot/weg en naar de klote
-Alle uitstekende dingen zoals voetsteunen/uitlaat/rem en schakelpedaal/spiegels enz. is weg of verbogen zoniet afgebroken e.d..
-Het motorgebeuren is over voor de motorfreak..........geen Ninja-meeting2.........geen laatste M-F-meeting van dit jaar...........geen tochten met mijn eigen motorcluppie............ik baal verschrikkelijk en toch blij dat ik nog kan lopen en typen enz.
Foto's volgen vanavond!!!!!!!!!!!
De baalende Blade-rijder.
 
Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen. Tjesus das balen. Heel veel sterkte met de verwerking van het voorval, en hoop dat je de schade vergoed krijgt.
 
'( ZWAAR KLOTE dat je je machine voorbij ziet rollen maar toch prettig dat je zelf weinig mankeert.

Hopen dat je de schade kunt verhalen.

Veel sterkte.
 
GVD, weer olie :(

Gelukkig ben je zelf redelijk heel gebleven.
Nu maar hopen dat je het vergoed krijgt.
Je hebt goed gehandeld met alles.

Sterkte en succes
 
Sh*t, da's schrikken...

Nou, ik hoop dat je snel herstelt en dat het lukt met het verzekeringswerk. Ook beterschap voor je Blade...

Sterkte!!
 
Niet te geloven ! Wat ontzettend klote voor je.
Je zou haast niet meer kunnen zeggen dat het indicenten zijn, je hoort het GVD te vaak , olie op de weg.
Ik leef met je mee.....
 
Godver, je zal het maar meemaken, die kut olie ook altijd!!! En die komt echt niet van gewone auto's hoor!!!
Das van die kutvrachtwagens die nergens naar kijken....klootzakken...
Ik hoop dat je verder snel geneest en dat je bike volledig wordt vergoed!!
Sterkte...
 
6026

6027

6028

6029
 
Godverdomme, Louis, das mooi klote.
Gelukkig ben je zelf niet echt beschadigt maar je motor is wel naar de vaantjes.
Dat wordt een dure grap. Ik hoop dat je het kan verhalen op de wegbeheerder maar die zal het wel trachten af te schuiven op de onbekende vrachtauto.
Balen man.

Morgen zul je wel spierpijn hebben.

Wat voor nieuwe baan ga je krijgen?

PS had vandaag aanvankelijk ook plannen om Zeeland in te gaan en ik neem vaak juist die oprit. Kwam wat tussen, ikke blij
 
tering zeg, das niet zo mooi....

Heel veel sterkte !!!

Ik zou bijna de motor laten staan de komende dagen..... er gaan wel erg veel mede-forummers onderuit :(

Succes met de juridische afwikkeling...
 
Godverdomme, Louis, das mooi klote.
Gelukkig ben je zelf niet echt beschadigt maar je motor is wel naar de vaantjes.
Dat wordt een dure grap. Ik hoop dat je het kan verhalen op de wegbeheerder maar die zal het wel trachten af te schuiven op de onbekende vrachtauto.
Balen man.

Morgen zul je wel spierpijn hebben.

Wat voor nieuwe baan ga je krijgen?
Of het van een vrachtauto komt weten we niet.........en ik ge in de klimaatbeheersing werken, beetje koeltechniek en vorstbeveiligingen.
Heb ik net mijn XL600r verkocht :( ...........ga kijken of er nog zoiets te koop is in de buurt, kan ik ook weer gaan :]
 
Pfff...die olie zou je ook _echt niet_ snel opmerken zeg....wat een pech!!!!!!
Ik leef met je mee!
 
Of het van een vrachtauto komt weten we niet.........en ik ge in de klimaatbeheersing werken, beetje koeltechniek en vorstbeveiligingen.
Heb ik net mijn XL600r verkocht :( ...........ga kijken of er nog zoiets te koop is in de buurt, kan ik ook weer gaan :]
je kan hem komen halen tot je wat beters hebt
 
mooi naadje man!! :( :(

Ik hoop voor je dat het lukt om de schade te verhalen, maar eerlijk gezegd geef ik je niet veel kans.. ;( ;( .

Sterkte ermee!

Grtzz HagaSan.

PS. die uitlaat is een WileyCo, Amerikaans als ik me niet vergis. Vriendinnetje van me heeft er 2 onder haar Monster600, teringggggherrie!!
 
Sorry als ik t zeg maar t ziet er heel erg total loss uit ;( Als ik de schade vergelijk met mijn rs125 en deze fireblade viel bij mij de schade nog wel mee. Meegenomen dat mijn rs125 de helft kost van je fireblade maar daar ff de schade naast gehouden is ie volgens mij verloren '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan