olie in koelvloeistof

andre503

Rookie
25 aug 2009
5
0
Kampen
Hallo,

Ik heb een honda cr 125 (87).
Het probleem is dat ik olie in mn koelvloeistof heb zitten.
Ik heb poosje geleden mn filter geolied en de olie die in de koelvloeistof zit lijkt verdacht veel op die olie van het luchtfilter. Ik zou niet snappen hoe dit kan, misschien via de koppakking. Maar hij loopt nog goed en is makkelijk aan te trappen.

Wie weet wat er aan de hand is?

mvg André
 
Lekke keerring van de waterpomp,,luchtfilterolie in de
koelvloeistof kan niet,de krukaskeerring staat niet in verbinding met de koelvloeistof
dus dat kan ook niet.
 
Laatst bewerkt:
ja okee maar ik vind het dan vreemd dat mn oliepeil nog hetzelfde is. En de olie kleeft ook heel erg net zoals het luchtfilterolie. Ik vermoed dat het het luchtfilterolie is maar weet alleen niet hoe het er terecht kan komen. Kun je ook zien of de kering lek is?
 
heb het even opgezocht.
kan idd niet.
waterpomp zit niet direct op de krukas, maar er zit een tandwiel tussen.
dus dan kan de koelvloeistof alleen in het carter of naar buiten lekken.

misschien moet je het koelsysteem eens goed doorspoelen en dan de boel na enige tijd weer een controleren op verontreiniging in de koelvloeistof.
 
Heel misschien kan het 2taktolie zijn ,maar dan zou je koppakking lek
moeten zijn,ik heb dat nog nooit meegemaakt bij een 2takt dat er dan olie
in de koelvloeistof komt ,dus het lijkt mij
niet erg waarschijnlijk.
Je luchtfilter staat niet in verbinding met de koelvloeistof dus er kan
nooit filterolie in de koelvloeistof komen,hooguit een paar druppels die aangezogen
worden door de motor en die dan via de cylinder in de koelvloeistof terecht zouden
zijn gekomen ,maar dan zou je koppakking lek moeten zijn .
 
ja laat ik dat maar dan. Maar er zit nu allemaal nog olie in de leidingen, hoe kan ik dit er uit krijgen?
Dit stukje stond in een auto techniek forum:
ik heb veel producten getest ,
maar ik gebruik nu gewoon DREFT (de groene wel te verstaan)
koelsysteem vullen met water en daar na scheutje dreft er in
30 min met verhoogd toerental laten draaien en systeem verversen
evt dit herhalen tot dat dit echt schoon is .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem omgekeerd gehad bij een oude CR125.
Water bij de carterolie. Wordt een groene drap.

Oorzaak ingesleten waterpomp aandrijfas t.o.v. de keering.
Ik kan me voorstellen dat je omgekeerd ook olie in je water kan krijgen op die manier.

Wel rot om even te controleren. je moet best wel wat uit elkaar halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan