olie in luchtfilterhuis gsx-r

600SRAD

MF'er
17 mei 2004
230
0
H.I.Ambacht
ik heb een bekend srad kwaaltje maar weet niet hoe het op te lossen is,dus misschien kan iemand hier het mij vertellen?
ik ging van de week ff bougies en luchtfilter vervangen en zag ik dat er weer een beetje olie in dat "doompie"onder aan me luchtfilter huis zit.omdat je motor altijd op de standaard naar links staat zit het dus altijd daar,alleen heb ik het een maand of drie geleden ook al schoongemaakt.er zit niet te veel olie in het blok dus zal er wel iets verstopt zitten?
is er misschien iemand die dit ook al heeft gehad en mij kan vertellen hoe ik het op kan lossen ??
 
Ik had dit ook maar op een Honda; de "tunnel" van de carterontluchting liep bij die motor door de cilinder en klepdeksel: De pakking van het klepdeksel zag er wat verfommeld uit op die plaats, mogelijk dat olie daardoor binnendrong, dus vervangen (caterontluchting slang liep vol en uiteindelijk hevelde over naar luchtfilterhuis). Echter, er zat ook 5W40 olie in de motor die heb ik ook vervangen voor de (voorgeschreven) 10W40. Probleem over, maar weet nog steeds niet zeker welke van de 2 oplossingen de doorslag heeft gegeven.
Lekker duidelijk nietwaar :9
 
Die carterontluchting zou ik wel is na kunnen kijken maar het is nou ook weer niet zoveel olie dat ik me echt zorgen moet maken,met rijden merk je er ook niets van.maar als je bij die motorzaak geweest bent en je wat weet hoor ik het graag!!!!
 
ja daar ben ik weer...
beter laat dan nooit zeg ik altijd maar :)

het antwoord op je vraag is.... gewoon een beetje neergeslagen olie damp uit de carterontluchting.
is heel normaal dus... als je er geen olie in hebt zitten is het veel erger want dat heb je de carterontluchting niet goed in orde :+

Gewoon schoonmaken dus en dan weer verder :]
 
ja daar ben ik weer...
beter laat dan nooit zeg ik altijd maar :)

het antwoord op je vraag is.... gewoon een beetje neergeslagen olie damp uit de carterontluchting.
is heel normaal dus... als je er geen olie in hebt zitten is het veel erger want dat heb je de carterontluchting niet goed in orde :+

Gewoon schoonmaken dus en dan weer verder :]


Mee eens. Meestal zit er een slang aan je luchtfilterhuis welke onder de motor, meestal achter het blok, uitkomt. Hierin zit een stop bevestigd. Door het verwijderen van de stop kun je gemakkelijk de olie uit je luchtfilterbox tappen. Na het leeglopen de stop er wel weer in stoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan