olie in luchtfilterslang

Viragoman

MF'er
24 jul 2003
210
0
Hoekse Waard
Laatst heb ik mijn luchtfilter vervangen.
Bij het demonteren en inspectie van de luchtslang naar het frame viel me op dat er wat zwarte aanslag in de slangen zat en was er een kleine hoeveelheid van een soort vet te zien.(een theelepel vol)
Kan dit olie zijn of vergomde benzine? Het lijkt mij dat dit niet hoort.
Hoe komt dat hier? Zou er iets defect kunnen zijn in de carbs?

Bij ca. 5000 toeren houdt mijn motor weer eens in, en lijkt het of 1 of 2 cilinders verzuipen waardoor bij een snelheid van 120 km/uur je enorm afremt.
Link dus. Na terugschakelen en weer rotzooien met de gashandle komt ie weer tot leven. Met een enorme kal uit de uitlaat ivm de opgehoopte benzine in een cilinder.

Als ik onder de 4500 a 5000 toeren blijf is er niets aan de hand.
Zou de lucht / benzine verhouding fout zijn bij dit toerental?
Las op het forum over scheurtjes in membraam.Zou dit het geval kunnen zijn?
Maar heb je dan niet dat je bij elke toerental problemen krijgt?
 
Dat vettige spul is waarschijnlijk opgeklopte olie/vocht uit je carterontluchting welke vaak via het luchtfilterhuis loopt....is normaal zeker als er vaker korte stukken met de motor gereden worden.



 
Laatst bewerkt:
Als het daadwerkelijk de membramen zijn moet je ook last hebben van backfire's c.q. klappen in de uitlaat wanneer je snel van het gas af gaat. Ik verdenk eerder de bougies.

Heeft de fiets misschien langere tijd stil gestaan??...want dan zou het reinigen van de carb. ook een oplossing kunnen zijn.
 
Oké, da's dan verklaart. :} thanks

en het andere probleem...?? iemand ?

Kans is idd groot dat je mengsel niet goed is (als je ontsteking goed staat uiteraard). Het kan bijvoorbeeld best zijn dat je nieuwe filter nog mooi schoon is en weinig weerstand heeft in vergelijking met je oude, waardoor je nu een te arm mengsel hebt.

Sluit de choke eens een klein beetje als hij weer begint te stotteren:
- wordt het stotteren erger, dan had je een te rijk mengsel.
- wordt het beter, dan had je een te arm mengsel.
Dan is het een kwestie van de carb 'even' bijstellen.

En wat is de kleur van je bougies? koffiebruin is goed, wit duidt op een te arm mengsel en zwart op een te rijk mengsel.

Succes!
 
bedankt voor de reakties ! Maar ik denk dat het niet helemaal een antwoord is op mijn vraag.
Het gaat erom dat hij perfect loopt tot ca. 4000 toeren en daarna met een "ruk" stil valt.

Je moet grote moeite doen om de motor draaiende te houden. (terug schakelen en werken met het gas) levensgevaarlijk op de snelweg.

Als de motor weer oppakt gaat dit met een luide knal omdat de opgehoopte benzine wordt ontstoken.

zou het mengsel op deze toerentallen ineens zo anders zijn? Het fenomeen is altijd exact op een bepaald aantal toeren.

bougies zien er prima uit.

normaal rijd ik niet met de choke erop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan