olie in uitlaat

markcbr600

MF'er
23 jun 2010
55
0
Maastricht-Hoogeveen
Hallo

Ik heb mijn blok van de honda cbr voorzien van een nieuwe pakking set.
Nu heb ik mijn blok gemonteerd en bij starten komt er olie in de uitlaat maar dit is allen bij 1 cilinder de meest linkse.

Nu heb ik gekeken van waar de olie komt, en het lijkt er op dat de olie vanuit de cilinder bij de uitlaatslag meekomt naar de uitlaat.
Ook omdat de klepsteel aan bovenkant droog blijft van olie
Deze cilinder spuit ook een nevel uit maar dit lijkt ook olie te zijn

Kan het zijn dat mijn zuigerveren of olieschraapveer stuk is

Enof dit op te lossen is
Alvast bedankt

PS IK HEB EVEN ZONDERUITLAAT MOTOR LAATEN DRAAIEN ZO WIST IK WAAR OLIE VANDAAG KWAM.

Mvg Mark
 
als er al olie via je uitlaatklep naar buiten komt, is je olieschraapveer op je cilinder "beschadigd", of zitten er veel krassen in je cilinderwand.
Als de olie in je verbrandingskamer komt, wordt deze meegestookt met je mengsel,
en zou een blauwige rook uit je uitlaat moeten komen.
Maar jij spreek over heel wat olie.... (in vaste toestand neem ik aan)

Voer eens een compressiemeting uit,
dan weet je al iets meer :Y
 
Begin maar eens met een compressie(lek) test ... voor 't zelfde geld is er een klepseal naar de kl*te óf verkeerd gemonteerd zodat je met een paar euro weer klaar bent.
 
Begin maar eens met een compressie(lek) test ... voor 't zelfde geld is er een klepseal naar de kl*te óf verkeerd gemonteerd zodat je met een paar euro weer klaar bent.

Voor de 1031e keer, een compressietest zegt NIETS over de olieschraapveren, die doen n.l. helamaal niet mee in het compressiegebeuren, een zuiger zonder olieschraapveren kan een gewonen normale waarde afgeven hoor ( denk b.v. aan tweetact) terwijl een zuiger zonder compressie geen olie hoeft te gebruiken
 
Terug
Bovenaan Onderaan