Olie in uitlaatbocht

papflapje

MF'er
23 sep 2016
51
0
Ik ben een xj600 aan het opknappen. Er is flink wat rook ontwikkeling bij het starten uit de uitlaat.

Uitlaatbochten eraf gehaald. toen de 3e bocht van links lostrok kwam er wat olie mee, in de bocht zat ook wat oude olie vastgekoekt. vooral op het stuk waar het de bocht weer verbind met de uitlaten onder de motor.

De inlaat waar bocht zat is vochtig en viezig van olie. de andere 3 zijn vrij schoon en kurkdroog. :?

Iemand een idee wat het kan zijn waardoor er olie meekomt in de uitlaat? volgend weekend is het plan om het blok eruit te halen voor het eerst.
Alvast bedankt
 
Zou zeker de olieschraapring kunnen zijn als die er in zit. Of dan gewoon de zuiger ringen. De cilinder en wand bekijken is het beste. Misschien daarna honen en nieuwe ringen (of zuiger) is waarschijnlijk het beste.
 
zuigerveren is erg onwaarschijnlijk. olie die in de verbrandingsruimte komt verbrand normaal en wordt niet geloosd in de uitlaat. je zou dan ook een berg kool in de cilinder moeten zien als je in het bougiegat kijkt met een boroscoop. persoonlijk verdenk ik een versleten klepseal van de uitlaatklep en waarschijnlijk ook wel wat slijtage aan de klepgeleiding anders komt er nooit veel olie uit.
 
Ik zal van het weekend het blok open maken en het controleren. volgen foto's. bedankt alvast

Bij een lekkend klephoedje of versleten gelijder zit er vaak aan de klepsteel, vlak boven de schotel, zichtbaar door in het uitlaatkanaal te kijken, al een flinke kluit verbrande/aangekoekte olie.
Dit kun je simpel controleren , voor je onnodig het cilinder en zuiger gedeelte eraf gaat halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan