Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

En wat wil je hiermee zeggen of bereiken?

Als je een oud luchtgekoeld blok uit elkaar trekt zit je sowieso altijd vast aan iig nieuwe zuigerveren zowel compressie als olieschraapveren.
Die worden continu erg heet en verliezen in de loop der tijd hun veerkracht en dus hun afdichtende werking.
Weet jij hoe lang die veren er in zitten?

Slotspeling van de compressieveren zit allemaal boven de maximale maat tijdens montage en verscheidene al pal in de buurt van de service limiet.
En nee dat is niet alleen tijdens de 1e montage maar bij elke keer weer monteren
 
De veren zijn nieuw.
Slotspeling is inderdaad aan de hoge kant maar niet boven de limit.
Blijkbaar is inderdaad Cil 4 dus behoorlijk lek , waarschijnlijk een bepaalde ovaliteit die lekkage bevorderd.
 
Laatst bewerkt:
Wel boven de montage limiet van 0,35mm.
Als nieuwe veren tijdens de 1e montage al een te grote slotspeling hebben dan zijn het of de verkeerde veren of de cilinders zijn toch al verder versleten als dat je meet.
Ook in meetapparatuur kan een afwijking zitten.

Maar als je het zelf allemaal zo goed weet wrm post je hier dan überhaupt?
Om medestanders te krijgen en verder in rondjes te blijven prutsen?
 
Ik weet zeker dat de cilinder diamter goed is gemeten, verschilt een 1/100 per meting (=kleiner , nu bij 5 graden)
Ik weet niet of de kwaliteit van Cruzinimage.net goed is. Heb ze daar vandaan.Heb ze niet geslepen (de gap)
De afwijking in de meet apparatuur neem ik mee in de berekening (calibratie via een meetstaaf bij de micrometer)

Waarom ik hier post? Om te leren van m'n fouten. en kijken of meer mensen dit ook hebben meegemaakt, en me daar bij kunnen helpen.
Ik zie niet in waarom jij @daddyphilipsen denkt dat ik medestanders moet vergaren, zo zit ik niet in elkaar.
Maar zoveel mensen, zoveel menigen.
 
Zal toch weinig anders opzitten dan laten boren en nieuwe zuigers monteren,anders blijf je dat roken houden,
als je het tenminste goed wil doen,een prutser zou alleen cilinder 4 doen.In dat laatste geval zou ik daarna het ding zo snel mogelijk verkopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan