Olie keerring klep geleider , Oil Seal Valve stem

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
812
16
56
Maarheeze
Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
en
Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.

Maar ik heb al een goed antwoord gehad van @Mechanism
Hij gaat in ieder geval weer los (jammer vd pakkingset)

Maar iedereen ,
Bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Mechanism

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.643
1.369
Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
en
Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.

Maar ik heb al een goed antwoord gehad van @Mechanism
Hij gaat in ieder geval weer los (jammer vd pakkingset)

Maar iedereen ,
Bedankt voor het meedenken.
Nou bij die firma zou ik geen spullen brengen,wat een knoeiers.
Het probleem is ook dat de echt goede motorfiets reviseurs bijna uitgestorven zijn,of inmiddels met pensioen,
Stolk motorenrevisie was er zo 1 die is er helaas ook mee gestopt.
 

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
812
16
56
Maarheeze
Nou bij die firma zou ik geen spullen brengen,wat een knoeiers.
Het probleem is ook dat de echt goede motorfiets reviseurs bijna uitgestorven zijn,of inmiddels met pensioen,
Stolk motorenrevisie was er zo 1 die is er helaas ook mee gestopt.
Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens.
Wie geeft me nu de waarheid.:?
 

RG-gamma

MF veteraan
29 nov 2009
12.643
1.369
Je zet me nu wel aan het denken., ook omdat DaddyPhilipsen en jij zo overtuigd zijn van die limieten en meetgegevens.
Wie geeft me nu de waarheid.:?
Ja de waarheid is dat alles wat tegen, op of over de service limiet zit vervangen dient te worden bij een revisie.
Iets wat bijna of op de service limiet zit is in principe nog goed,maar als je nog meer km,s gaat maken kan je
over een paar 1000km er al overheen zitten en dan kan je weer beginnen met reviseren vandaar dat je het liefst
zo ver mogelijk van de service limiet af wil zitten,dus gewoon vervangen als je de boel toch open heb liggen.
Maar ja bij die ouwe motoren gaat de kostenfactor een grote rol spelen,vaak zie je dat de hoon er maar door word gejast
en dan alleen maar de zuigerveren worden vervangen inplaats van nieuwe overmaat zuigers te monteren,oude kleppen worden weer
opgelapt en over de krukaslagers en drijfstangen word al helemaal niet gesproken,en dan ga je verder kijken naar alle andere onderdelen
zoals de versnellingsbak die vaak ook op zijn laatste benen loopt,wil je dat allemaal reviseren ga je ruim over de waarde van de motor heen.
Dan moet je of vreselijk verliefd zijn op die motor of het ding naar de sloop brengen.Ik reed vroeger alleen maar ouwe zooi CB,s GS noem het maar op ,knapte het zo goedkoop mogelijk op en reed er met een beetje geluk nog 10000km mee en dan ging het naar de sloop en pakte ik een volgend oud barrel,
het kwam niet eens in mij op om zoiets te reviseren,oude meuk waar ze tegenwoordig de hoofdprijs voor betalen omdat
het zo leuk is,ik lach me rot om die stakkers,het was nieuw al niks laat staan na tig jaar.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Mechanism

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.844
565
www.autogereedschap.com
Ja de waarheid is dat alles wat tegen, op of over de service limiet zit vervangen dient te worden bij een revisie.
Iets wat bijna of op de service limiet zit is in principe nog goed,maar als je nog meer km,s gaat maken kan je
over een paar 1000km er al overheen zitten en dan kan je weer beginnen met reviseren vandaar dat je het liefst
zo ver mogelijk van de service limiet af wil zitten,dus gewoon vervangen als je de boel toch open heb liggen.
Maar ja bij die ouwe motoren gaat de kostenfactor een grote rol spelen,vaak zie je dat de hoon er maar door word gejast
en dan alleen maar de zuigerveren worden vervangen inplaats van nieuwe overmaat zuigers te monteren,oude kleppen worden weer
opgelapt en over de krukaslagers en drijfstangen word al helemaal niet gesproken,en dan ga je verder kijken naar alle andere onderdelen
zoals de versnellingsbak die vaak ook op zijn laatste benen loopt,wil je dat allemaal reviseren ga je ruim over de waarde van de motor heen.
Dan moet je of vreselijk verliefd zijn op die motor of het ding naar de sloop brengen.Ik reed vroeger alleen maar ouwe zooi CB,s GS noem het maar op ,knapte het zo goedkoop mogelijk op en reed er met een beetje geluk nog 10000km mee en dan ging het naar de sloop en pakte ik een volgend oud barrel,
het kwam niet eens in mij op om zoiets te reviseren,oude meuk waar ze tegenwoordig de hoofdprijs voor betalen omdat
het zo leuk is,ik lach me rot om die stakkers,het was nieuw al niks laat staan na tig jaar.
Het verschil tussen "oppoetsen + nieuwe pakkingen" en "reviseren". ;)
 

Zeroground

MF veteraan
6 apr 2003
5.992
552
40
Eindhoven
[
Ik Citeer:
Ik meen dat Motor Revisie Valkenswaard toch een gedegen vakmanschap in huis heeft,
( Ze hebben het topend in handen gehad - met de kleppen los -, en geen lijstje van mij)
Wat heb je ze voor opdracht gegeven?

Graag had ik een advies gehad waarom nu Cilinder 4 rookt, niets meer en niets minder.
In dat filmpje dat je post, loopt hij niet echt lekker stationair als de bougiedop van cil 4 er wel op zit
 

De koelman

MF veteraan
25 okt 2011
2.239
23
57
Leusden
Compressie meten. Boel losmaken, slotspeling controleren stand zuigerveren controleren. Kijken of je deals goed zitten en de boel weer in elkaar zetten en probleem opgelost. Of kiezen voor een serieuze revisie. Wij racen met een GS blok, dus kan wel goed gaan.