Olie Km's ,en slippende koppeling vragen....

Pistonpen

Die hard MF'er
28 apr 2003
579
0
Utr. / Gld.
Hoi,

Voor de duidelijkheid het hele verhaal:

Ik heb bij mijn blokje van mijn Savage Shell VSX4 api: SG olie gehad, was een halfsyntheet volgens die man.
Nu blijkt dit achteraf dus gewoon een volsyntheet te zijn.
Ik heb hier op het forum al gelezen dat dat voor problemen kan zorgen voor oudere motoren, uit de jaren 80 en ervoor.
Vooral als je een natte plaatkoppeling hebt, zoals in mijn geval.

Ik heb er nu zo'n 6 a 700 KM opzitten met rustig (in)rijden, en gaf laatst eens wat meer gas in zijn 4.
En ja hoor, blijkt de koppeling dus te slippen. :(
(net daarvoor een litertje VSX bij de Shell gekocht voor reserve tijdens het tanken.. |( )

Ik ben van plan er vanmiddag nieuwe olie in te gooien.
In het WPHB hebben ze het over olie met een api van SE of SF.
Ze praten niet over Halfsyntheet, maar ik neem aan dat ik die dus het beste erin kan doen.

Hebben jullie enig idee hoeveel KM's het duurt voordat dat slippen weggaat?
Of dat het verstandig is nog een oliewissel in te plannen na een bepaalde hoeveelheid KM's

Ik las namelijk op dit forum dat het kan zijn dat die volsyntheet in de koppelingsplaten is getrokken, en dat het daarom weer ff duurt voordat het weer "schoon" is..

 
Hebben jullie enig idee hoeveel KM's het duurt voordat dat slippen weggaat?
Of dat het verstandig is nog een oliewissel in te plannen na een bepaalde hoeveelheid KM's

Het KAN overgaan maar het HOEFT niet.

In dat geval zullen er ff andere plaatjes in moeten ...helaas.......
 
idd helaas pinda-kaas...
beter is er om een nieuwe koppeling in te zetten, dan ben je van het geslip af, neem dan goede halfsyntheet olie, castrol oid :) en uiteraard een nieuw filter!
je kan ook nog ff door-rijden, weet niet hoe erg het slipt en het tzt vervangen
 
Ik heb er net vanmiddag olie ververst.. naam ben ik ff kwijt was iets van met Liquid....(twee woorden en motu erin ofzo maar weet niet zeker of het Motul was.. , zijn vast wel mensen hier die het wél kennen. :? )
nogwat of zoiets.. 10/W40 Halfsyntheet.

En ik heb nog niet al te "ruig" gas-gegeven, dus ben benieuwd hoe het afloopt.
Hij slipte voor deze olie-wissel alleen als ik echt volgas in z'n 4 gaf dus...
Bij sommige lees ik dat het met andere olie over kan zijn, ik hoop dat dat in mijn geval ook zo is, en anders maar andere platen erin, maar ik hoop dat ik dat kan uitstellen tot a.s. winter..

Einde deze week zal ik eens flink wat gas geven en dan kijken of 'ie nog slipt.
 
Ik heb er een ander blok onder met gereviseerde kop enzo, dus weet niet wat 'ie heeft gelopen. :?
Maar als 'ie toch al los ligt kan ik er beter gelijk nieuwe platen indoen i.p.v. ringetjes lijkt me.
Maar toch bedankt voor het advies!
 
Terug
Bovenaan Onderaan