Pistonpen
Die hard MF'er
Hoi,
Voor de duidelijkheid het hele verhaal:
Ik heb bij mijn blokje van mijn Savage Shell VSX4 api: SG olie gehad, was een halfsyntheet volgens die man.
Nu blijkt dit achteraf dus gewoon een volsyntheet te zijn.
Ik heb hier op het forum al gelezen dat dat voor problemen kan zorgen voor oudere motoren, uit de jaren 80 en ervoor.
Vooral als je een natte plaatkoppeling hebt, zoals in mijn geval.
Ik heb er nu zo'n 6 a 700 KM opzitten met rustig (in)rijden, en gaf laatst eens wat meer gas in zijn 4.
En ja hoor, blijkt de koppeling dus te slippen.
(net daarvoor een litertje VSX bij de Shell gekocht voor reserve tijdens het tanken.. )
Ik ben van plan er vanmiddag nieuwe olie in te gooien.
In het WPHB hebben ze het over olie met een api van SE of SF.
Ze praten niet over Halfsyntheet, maar ik neem aan dat ik die dus het beste erin kan doen.
Hebben jullie enig idee hoeveel KM's het duurt voordat dat slippen weggaat?
Of dat het verstandig is nog een oliewissel in te plannen na een bepaalde hoeveelheid KM's
Ik las namelijk op dit forum dat het kan zijn dat die volsyntheet in de koppelingsplaten is getrokken, en dat het daarom weer ff duurt voordat het weer "schoon" is..
Voor de duidelijkheid het hele verhaal:
Ik heb bij mijn blokje van mijn Savage Shell VSX4 api: SG olie gehad, was een halfsyntheet volgens die man.
Nu blijkt dit achteraf dus gewoon een volsyntheet te zijn.
Ik heb hier op het forum al gelezen dat dat voor problemen kan zorgen voor oudere motoren, uit de jaren 80 en ervoor.
Vooral als je een natte plaatkoppeling hebt, zoals in mijn geval.
Ik heb er nu zo'n 6 a 700 KM opzitten met rustig (in)rijden, en gaf laatst eens wat meer gas in zijn 4.
En ja hoor, blijkt de koppeling dus te slippen.
(net daarvoor een litertje VSX bij de Shell gekocht voor reserve tijdens het tanken.. )
Ik ben van plan er vanmiddag nieuwe olie in te gooien.
In het WPHB hebben ze het over olie met een api van SE of SF.
Ze praten niet over Halfsyntheet, maar ik neem aan dat ik die dus het beste erin kan doen.
Hebben jullie enig idee hoeveel KM's het duurt voordat dat slippen weggaat?
Of dat het verstandig is nog een oliewissel in te plannen na een bepaalde hoeveelheid KM's
Ik las namelijk op dit forum dat het kan zijn dat die volsyntheet in de koppelingsplaten is getrokken, en dat het daarom weer ff duurt voordat het weer "schoon" is..