olie koeler

wim57

MF'er
28 mrt 2014
82
5
ouderkerk
mijneheren,

ik heb een olie koeler van een yamaha fj600 liggen, koeler met sandwichplate, deze wil ik op een radian zetten yamaha yx600.
wat heb ik hiervoor nodig,
ik denk dat de bout waar nu het oliefilterhuis mee vastzit te kort is om ook door de sandwichplate heen te gaan.
heb ik dan een aparte bout nodig waarmee ik de sandwichplate aan het blok monteer?
kan dan daarop het olie koeler huis van de radian monteren?
zie graag jullie reacties. mvg.wim
 
Denk dat je een langere bout (een speciale) moet hebben. Zet je het tussenstuk en het oliefilterhuis meevast. Of er hoort bij het tussenstuk een speciaal stuk bout waarmee het tussenstuk vast zit aan de motor en in die speciale bout past weer je normale bout waar je oliefilterhuis mee vast zit.

Constructie lijkt op die van een XS750/850. Die heeft namelijk ook een oliekoeler met adaptorplaat. Weet dat op CMSNL, er wel tekeningen te vinden zijn van de XS750/850. Zal vast ook te vinden zijn van de XJ600 (pre Diversion).

Vraagje eenvoudig aan te komen z’n soort oliekoeler met adaptorplaat ? Heb namelijk ook een Radian staan en die wordt best warm...
 
Klopt Radian die in mijn garage staat is op de weggekomen in Canada (heeft dus een kilometerteller).
Blok is volgens mij hetzelfde als XJ600, maar kleinere carbs en geen oliekoeler.
 
mijneheren,

ik heb een olie koeler van een yamaha fj600 liggen, koeler met sandwichplate, deze wil ik op een radian zetten yamaha yx600.
wat heb ik hiervoor nodig,
ik denk dat de bout waar nu het oliefilterhuis mee vastzit te kort is om ook door de sandwichplate heen te gaan.
heb ik dan een aparte bout nodig waarmee ik de sandwichplate aan het blok monteer?
kan dan daarop het olie koeler huis van de radian monteren?
zie graag jullie reacties. mvg.wim


Zonder om ook maar enig onderdeel op te hebben gezocht; Is het te simpel om te vermoeden dat de juiste 'bout' uit de XJ kan komen?

Om onderdelen te vergelijken, kijk hier eerst maar eens rond;

 
Hi.
Ik ben erachter dat er een speciale unionbout door de adaptorplaat zit,waarmee de plaat vast zit aan het blok,de bout van het oliefilterhuis gaat dan weer in die bout,rest de vraag wie heeft zo,n bout Boonstra niet ten Kate niet sloperijen gebeld nergens wie heeft een tip.gr.wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan