olie lampje

280 km/h R-6

Die hard MF'er
19 jan 2004
761
2
LIEREN
bij het koud weg rijden gaat m n olie lampje branden bij +_ 59 c . dit herhaalt zich continu. als ik peil zit de olie halverwege. Moet ik nu olie bijvullen ? Kan het zijn dat de niveauumeter te kritiesch staat afgesteld ?
DankU,
 
Hee, dat komt me bekend voor.
Heb ik ook bij mijn R6, oliepeil staat dan nog niet op de helft en het olielampje gaat regelmatig branden tot de motor op bedrijfstemperatuur is. :(
(niet bij stationairtoerental)
Bijvullen en het lampje blijft weer uit.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar dat vandaan komt, lampje geeft zowel oliedruk
als olietemperatuur aan.
 
Daar ben ik eigenlijk niet zeker van of het nou druk of niveau is.
Als die niveau aangeeft staat die toch wel heel kritisch.(kwart litertje erbij
en het lampje blijft uit.)
Kan natuurlijk beter te vroeg dan te laat aangeven. Normaal kijk ik met grote regelmaat het oliepeil na en ik hoef eigenlijk nooit bij te vullen tussen de beurten door. Ik heb nu 1 keer gehad, maar tis niks als je 2 km van huis bent en het lampje gaat branden. B|
 
bedankt allemaal ja het is super irritant, kwam gister van assen af. Met 140 km voor de boeg , steeds de vluchtstrook op wat kut maar bedankt iig. Ga zo naar asswen vdg goed gereden dag kan niet meer stuk tanks
 
Dat is juist prima, het is alleen fijn als je weet wat het is want als er een een olielampje onderweg gaat branden zit ik toch zo niet op mijn gemak. ;)


Das waar, maar na een tijdje wen je eraan en ervaar je het als "juist fijn" dat er ruim op tijd wordt gewaarschuwd voor een "minder" oliepijl. Zo van: "ow.. het wordt weer tijd om er een beetje olie bij te gooien".

Het scheelt trouwens ook een hoop welke olie je gebruikt, ik gebruik nu Shell Advance met toch dezelfde gradaties en dan lijkt( ? ) het veel minder voor te komen . Ik wordt nu pas gewaarschuwd als het pijl bij minimum komt , vroeger was dat al bij half-vol...
Maar ik weet niet of dit nu werkelijk door de olie komt maar het lijkt er wel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan