olie lek bandit 600n

martijn

MF'er
9 feb 2004
117
0
43
katwijk
Misschien kan iemand mij vertellen of dit ernstig is, toen ik vanmiddag even stopte onderweg zag ik een plasje olie op mn blok liggen, niet veel maar toch...
Het lijkt te komen uit 1 van de bouten/doppen bovenop mn blok (met zo'n inbus achtig gat).
Weet iemand wat dit kan zijn. :?

sMooKie

MF'er
2 jul 2003
34
0
hoekse waard
Ha Martijn,

Ik weet niet wat het is, maar je kunt je vraag ook stellen in het grote Bandit topic op mf. (onder naked bikes)
Daar weten ze t vast..
Anders proberen op suzukibanditclub.nl of banditclub.nl

Succes!

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Onder die bout zit een rubber ring die samen met de klepdekselpakking vervangen hoort te worden bij een grote beurt.

lexe

MF veteraan
11 nov 2001
4.750
2
48
vlodrop
Bezoek site
Misschien kan iemand mij vertellen of dit ernstig is, toen ik vanmiddag even stopte onderweg zag ik een plasje olie op mn blok liggen, niet veel maar toch...
Het lijkt te komen uit 1 van de bouten/doppen bovenop mn blok (met zo'n inbus achtig gat).
Weet iemand wat dit kan zijn. :?
(Afbeelding)
dit kan zijn dat de schotelbout niet goed is vast gedraait of dat het inwendige schroefdraad kapot is. in dat geval is de oplossing een helicoil M7 plaatsen oftewel schroefdraad reparatie. dan wel eerst de desbetreffende lagerkap demonteren.
het is een veel voorkomend probleem bij de bandits maar ook bij die motorfiets typen die het zelfde motorblok gebruiken.

martijn

MF'er
9 feb 2004
117
0
43
katwijk
Bedankt voor de reacties :}
betekend dit dat het niet noodzakelijk een dure reparatie is? is het voor de rest nog schadelijk voor mn motor of alleen lastig?

gixfighter

MF'er
8 feb 2004
198
0
36
Steenbergen
het is niet echt schadelijk, alleen moet je zorgen dat er niet teveel olie langs lekt en zo dus je oliepeil te laag komt te staan.
Als je schroefdraad niet kapot is dan zal het geen dure reparatie zijn, wat ik dus vermoed. Veel succes ermee!