olie lek bandit 600n

martijn

MF'er
9 feb 2004
117
0
katwijk
Misschien kan iemand mij vertellen of dit ernstig is, toen ik vanmiddag even stopte onderweg zag ik een plasje olie op mn blok liggen, niet veel maar toch...
Het lijkt te komen uit 1 van de bouten/doppen bovenop mn blok (met zo'n inbus achtig gat).
Weet iemand wat dit kan zijn. :?
114384
 
Misschien kan iemand mij vertellen of dit ernstig is, toen ik vanmiddag even stopte onderweg zag ik een plasje olie op mn blok liggen, niet veel maar toch...
Het lijkt te komen uit 1 van de bouten/doppen bovenop mn blok (met zo'n inbus achtig gat).
Weet iemand wat dit kan zijn. :?
(Afbeelding)

dit kan zijn dat de schotelbout niet goed is vast gedraait of dat het inwendige schroefdraad kapot is. in dat geval is de oplossing een helicoil M7 plaatsen oftewel schroefdraad reparatie. dan wel eerst de desbetreffende lagerkap demonteren.
het is een veel voorkomend probleem bij de bandits maar ook bij die motorfiets typen die het zelfde motorblok gebruiken.
 
het is niet echt schadelijk, alleen moet je zorgen dat er niet teveel olie langs lekt en zo dus je oliepeil te laag komt te staan.
Als je schroefdraad niet kapot is dan zal het geen dure reparatie zijn, wat ik dus vermoed. Veel succes ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan