Olie lek neutraal schakelaar, herstellen of vervangen?

Jokke89

Rookie
9 apr 2020
6
1
Balen
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:suzuki
  • Type:intruder 1400 vs
  • Bouwjaar:1995
  • Kmstand:50.000
  • Probleem:olie lek neutraalcontact
  • Wanneer is het probleem onstaan:spontaan
  • Wat is er al aan gedaan:4 boutjes vaster aangedraaid

Ik ben nieuw op dit forum dus stel ik me even voor. Ik ben joren 30j oud en rijd met een suzuki intruder 1400 van 95.

Nu heb ik onlangs een lekkage gevonden aan mijn neutraal contact (ver duidelijk het even met een foto)
15864365731871290925410526280866.jpg
15864366088684093367559576570193.jpg

Op de 2de foto kan je zien dat het lek zich onderaan op het plastic plaatje bevind (lijkt op een halve maan,) en niet tussen het plastic en het blok.
Nu is mijn vraag kan je dit herstellen of moet je deze volledig vervangen? En wat moet ik doen bij het herstellen en/of vervangen. Ik heb de de motor gepoetst zodat ik duidelijk zag waar de lek zich bevind
15864370997934931855992709870402.jpg
 
Oké
En waarschijnlijk nieuwe dichtings pasta aanbrengen tussen blok en N contact.
IS er nog iets waar ik rekening moet houden bij het vervangen van het neutraal contact?
Alvast hardstikke bedankt voor de snelle reactie
 
Oké
En waarschijnlijk nieuwe dichtings pasta aanbrengen tussen blok en N contact.
IS er nog iets waar ik rekening moet houden bij het vervangen van het neutraal contact?
Alvast hardstikke bedankt voor de snelle reactie
geen dichtings pasta. Of o-ring of pakking. Weet niet wat er origineel in zit zo, maar geen pasta en ook geen antipasta
 
Als ik het zo bekijkt en deze neutraal schakelaar zweet olie bij /door het giethars (zwarte ) dan Kun je ook eerst proberen deze eerst (*) heel goed te ontvetten met aceton daarna me freesje rondom de afdichting zonder de elektronica te beschadigen weg frezen daar na met weer met aceton schoonmaken en dan met twee componeten lijm afgieten ( * Neutraal schakelaar wel eerst demonteren .)
 
Terug
Bovenaan Onderaan