Olie lek pitbike 125cc

Richa.pitbike

Rookie
25 jan 2021
2
0
Hallo, mijn pitbike lekt olie uit de koppelings deksel kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van is.

De olie komt uit dit gaatje zie afbeelding

Op alle afbeeldingen van koppelings deksel zie ik dit gat niet zitten.
Screenshot_20210125_140319_com.android.gallery3d.jpg
 
Goede vraag. zo zien we net niks bij gebrek aan informatie en overzicht.
Desondanks toch even een hypothese: Ik zie pakkingresten op de buitenrand. Zitten we als we het over "dat gaatje" hebben niet gewoon te kijken naar het toevoerkanaal van een natte-platenkoppeling?? en dan van een blok waarvan iemand de koppelingsdeksel heeft los gehad en zonder nieuwe pakking weer in elkaar heeft "gesmeten" zodat dit nu lekt??
 
Het betreft een 125cc 4takt lifan. De pakking resten zitten er omdat de vorige eigenaar er een plastic plaatje op had gedaan en afgedicht had met pakking.
Ik heb wel een nieuwe dekseltje ervoor nu.

Ik heb zelf het koppelingsdeksel los gehaald nieuwe vloeibare pakking tussen gedaan maar het probleem was hetzelfde.

Ik heb weinig verstand van een pitbike blok ben derbi en scooters geen probleem maar dit is onbekend terrein voor mij.

Heb er 700ml olie in gedaan en het probleem blijft hetzelfde. Zou het misschien toch aan de pakking kunnen liggen?
Dat die toen ik nieuwe vloeibare ertussen heb gedaan die alsnog niet goed gedicht is?
Zit er niet te veel olie in?en geef is wat meer info zoals 2 of 4 takt,merk,type?
Goede vraag. zo zien we net niks bij gebrek aan informatie en overzicht.
Desondanks toch even een hypothese: Ik zie pakkingresten op de buitenrand. Zitten we als we het over "dat gaatje" hebben niet gewoon te kijken naar het toevoerkanaal van een natte-platenkoppeling?? en dan van een blok waarvan iemand de koppelingsdeksel heeft los gehad en zonder nieuwe pakking weer in elkaar heeft "gesmeten" zodat dit nu lekt??
 
Als je bij andere 125cc Lifan blokjes kijkt zit er of geen gat of het lijkt er op dat er een plug in zit als afdichting,
maar ja wie weet verschilt dat per bouwjaar,verder heb ik ook geen verstand van die blokjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan