Olie lekkage bij voorste tandwiel crf450

Alro1985

MF'er
23 dec 2017
40
2
Mijn motor crf 450r zweet wat olie bij het voorste tandwiel. Volgens mij zit daar een keering oid achter, enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Foto's bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • 20220309_182705.jpg
    20220309_182705.jpg
    269,3 KB · Weergaven: 43
  • 20220309_182658.jpg
    20220309_182658.jpg
    223,1 KB · Weergaven: 49
Met een beetje geluk ben je met het vervangen van de kering klaar.
Met een beetje pech is je lager ook gaar.
Snelle check door het tandwiel proberen te bewegen, duwen trekken op en neer en van voor naar achteren.
Je kan ook gewoon even het ketting wiel loshalen.
Is het beter te zien en te voelen.
 
Was er nog niet aan toegekomen maar heb alles eraf liggen en zit geen speling op het tandwiel enkel lekkage bij de keering, hoe krijg ik deze eruit? En hoe krijg ik de nieuwe er weer in?
 
Zou de nieuwe kering aan de buitenkant wat insmeren met loctite 638 mocht de passing wat ruimer/minder zijn. Lost kleine tolerantie op. En de kering blijft dan goed op zijn plek.
 
Vanochtend direct even gekeken, alles kwam los. Daarna direct een nieuwe keering opgehaald en een nieuwe oring. De bus was nog goed, volgens de dealer kon deze nog wel een ronde mee.

Het enige lastige was het visje van de ketting bij montage, hij zit nu dicht maar voor mijn gevoel heeft deze beter gezeten. Moet je deze ook vervangen? De schakel waarop het visje overeen geschoven moet worden krijg ik wat lastig door de ketting waardoor het visje bijna niet wil klemmen..
 
Vanochtend direct even gekeken, alles kwam los. Daarna direct een nieuwe keering opgehaald en een nieuwe oring. De bus was nog goed, volgens de dealer kon deze nog wel een ronde mee.

Het enige lastige was het visje van de ketting bij montage, hij zit nu dicht maar voor mijn gevoel heeft deze beter gezeten. Moet je deze ook vervangen? De schakel waarop het visje overeen geschoven moet worden krijg ik wat lastig door de ketting waardoor het visje bijna niet wil klemmen..
Ketting met Oringen? Met lijmklem en dopje 8 bijvoorbeeld per pen het boeltje inelkaar drukken. Dan het visje terug. Mits het visje zelf er goed uitziet en niet te ver open staat.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220416-212017_Gallery.jpg
    Screenshot_20220416-212017_Gallery.jpg
    88,5 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan