olie lekkage kawasaki zx10 r

11 nov 2006
104
0
Rotterdam
ik ben zins kort de trotse eigenaar van een kawa zx10 r uit 2006, de vorige eigenaar heeft glij schade gehad, alles heeft hij vernieuwd en gerepareerd, nu zag ik tot mijn verbazing dat mijn motor olie had gelekt, maar nu komt het mooie het olie pijl is nog steeds hetzelfde, maar de olie carter plug is wel geschaafd, waar kan de lekkage vandaan komen??? (dealer wist het niet te vinden!!!!!!) wie kan me info geven over dit probleem???
 
Heb je in de regen gereden?
Dan heb ik ook plasjes onder de motor die op olieplasjes lijken maar dat is kettingvet gemengt in water en dat verklaart ook waarom het peil niet zakt.
Als je met een koude motor controleert en na de tijd met een warme dan kan het ook lijken dat het peil gelijk blijft, bij mij is dat al snel 2 à 300 ml verschil.
 
hee furry, nou dr lag een klein plasje onder de motor, mar zag zen druppels, wel voelde ik aan de onderkant tussen de carter in olie, maar geen idee waar het vandaan komt?
heb al gekeken of het ketting vet was maar nee dat was het niet
ik vindt het raar
 
ik ben zins kort de trotse eigenaar van een kawa zx10 r uit 2006, de vorige eigenaar heeft glij schade gehad, alles heeft hij vernieuwd en gerepareerd, nu zag ik tot mijn verbazing dat mijn motor olie had gelekt, maar nu komt het mooie het olie pijl is nog steeds hetzelfde, maar de olie carter plug is wel geschaafd, waar kan de lekkage vandaan komen??? (dealer wist het niet te vinden!!!!!!) wie kan me info geven over dit probleem???


misschien domme opmerking, maar zat de plug wel goed vastgedraaid? Ik heb met mijn zx10r ook al eens gehad datie niet lekker dicht zat met als gevolg overal oliesporen...
 
zweet je carter pakking soms iets? of zoals hiervoor gezegt je aftapplug misschien dat deze niet 100 % afdicht , moet er een koperen afdicht ring tussen ? Met een felle zaklamp je motorblok afzoeken naar " natte verdachte plekken " . Moet toch ergens vandaan komen? Let wel dat 2 of 3 druppels warme olie kunnen uitlopen tot een olieplek.
 
ik wilde iedereen bedanken voor zijn reactie,
ik heb de lekkage gevonden, het is een schuurtje van ongeveer 2 1/2 cm bij een dikte van ongeveer een dun velletje papier
de lekkage zit aan de linker kant van het blok, bij de goud kleurige groote deksel (waar er een stuk rubber zit, weet niet hou het heet, maar zit onder de strart motor)
ik heb de deksel weggebracht om te laten repareren

nogmaals iedereen bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan